Filmová animace Rostliny Mgr. Jiří Mlnařík VY_32_INOVACE_Mul4a0210
Synfig studio – rostliny Máloco dokáže tak oživit animaci, jako ambientní (výplňový, v prostředí přítomný) pohyb. V podstatě nezáleží na formě – může to být lehce animovaný vodní proud, pohyb mraků, déšť... Zkrátka cokoliv, co dává scéně přirozený pohyb a dá nám velmi snadno přehlédnout jinak z logiky věci nedokonalou plošnou animaci. Velmi příjemný pohyb dokáže dát rostlina – tráva, keř, strom, ještě lépe spolu s pohybem oblohy. V Synfigu můžeme jednoduše využít samostatný objekt (vrstvu) typu Plant.
Příprava rostliny Objekt rostlina vkládáme jako speciální vrstvu typu Plant. Cestu máte otevřenou na obrázku, výslednou „vzorovou“ rostlinu najdete ve scéně jako vrstvu „Plant“.
Alternativní příprava rostliny Je zřejmé, že připravit tímto způsobem keř bude poměrně snadné, zato tráva by nám dala poměrně dost práce. Můžeme však také začít vytvářet křivku a před jejím vytvořením zaškrtnout v panelu možností nástroje „Create Plant Bline“ místo „Create Region Bline“. Taková rostlina může mít tvar a počet vrcholů podle našich potřeb či představy. Bline Plant Layer Plant
Parametry rostliny Na rozdíl od jiných objektů najdeme hned dva zelené body – jeden má na starosti pozici objektu, druhý délku a směr výhonů. Hnědé a žluté body mají stejné vlastnosti jako nám dobře známé křivky – pozici a směr křivky tvořící kostru rostliny. V panelu vlastností nás pak bude zajímat zejména Gradient - probarvení porostu Sprouts – počet „ýhonů na každém segmentu křivky Random factor – náhodnostní faktor, který určuje rozptyl směrů výhonů od základního Splits – počet dělení každého výhonu (tady pozor, zvýšení počtu řádově zvyšuje výpočetní čas!)
Pohyb rostliny v čase - úkol Pro pohyb rostliny v čase je možné použít kteroukoliv z již osvojených technik. Vytvořte animaci se zatravněným svahem (stačí horizont) a jedním – dvěma keři – stromy.
Zdroje Vlastní snímky, screenshoty Synfig Studio Synfig Studio – freewarový software pro tvorbu animací