ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Lesy mírného pásu.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_05 Název Karel Jaromír Erben Téma hodiny Autor.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Polární oblasti.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Adjectives Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí
Základní zapojení zesilovačů
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Velikost nářadí.
Seznámení se slovy s protikladným významem.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tvoření sloves a doplňování do vět
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Druhy vět – jejich rozdělení
Náležitosti výkresu VY_32_INOVACE_26_516
Prepositions of place Škola
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
NÁŘADÍ.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_13
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Člověk a čas.
Bc. Miloslava Vavříková
Víra, náboženství, církve, sekty (2) – Seznam
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Měření v dílenské praxi
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Jak správně zacházet s knihou
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
Poznatky ze života zvířat
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
FINANČNÍ GRAMOTNOST Osobní rozpočet
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Transkript prezentace:

ZŠ Masarykova, Masarykova 291, 75701 Valašské Meziříčí Martin Havlena Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, 75701 Valašské Meziříčí Autor Martin Havlena Číslo VY_32_INOVACE_01_16 občanská výchova Název Mít nebo být? Téma hodiny Mít nebo být Předmět Občanská výchova Stupeň/Ročník II. st., 7. ročník Anotace Materiál obsahuje obrázky s popisem Očekávaný výstup Motivace ke změně pohledu na svět směrem k bytí. Druh učebního materiálu Prezentace Speciální učební pomůcky Nejsou potřebné Klíčová slova Vlastnění, bytí, Fromm, empatie x sobectví, vlastnění. Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3441 Použité zdroje: Viz. Poslední strana

Mít nebo být?

Mít nebo být Německý filosof, sociolog a psycholog Erich Fromm rozdělil společnost ve své knize Mít nebo být na ty, kteří žijí v módu bytí a módu vlastnění.

Mít nebo být Většina lidí žije v módu vlastnění (mít), kdy jsou zpracováni konzumem a materialismem. Tito jedinci kladou důraz na svůj majetek a ve vztazích jsou majetničtí, i přesto, že to sami nepřiznají. Lidé v módu bytí se soustředí jen na soulad se světem, jsou vnímaví a nesoustředí se na vlastnění. Základem nové společnosti je podle Ericha Fromma přerod lidí z módu vlastnění k módu bytí. h.

Mít nebo být Základní přerod spočívá v lidech, měli by se vzdát závislosti na vlastnění a posílit svou empatii a zájem o druhé lidi a přírodu. Dále by se měli stát více aktivními, a to jak v osobním životě, tak v politice. Měli by potlačovat chtivost, nenávist, sobectví a narcisismus. Měli by se obecně vzdělávat, rozvíjet se, zdokonalovat, učit se solidaritě a rozeznávání dobra a zla.

http://i.idnes.cz/10/042/c460/CHU328950_Fromm_Erich_3863x3125.jpg http://img.ihned.cz/attachment.php/850/16859850/t9gv4sIDpcNUA2uHE8nhS0PdBro5JLlO/luxus_s.jpg http://www.studentpoint.cz/data/resized/files/cestovani/nepal-by-michaela-kostalova/620x1000-7093-nepal-4-by-michaela-kostalova.-jpg.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/Phoenix_detail_from_Aberdeen_Bestiary.jpg http://www.vlada.cz/assets/media-centrum/aktualne/environment.jpg