VY_32_INOVACE_CH.8.A.13-20 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.13_pH Název: pH Číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TEORIE KYSELIN A ZÁSAD NEUTRALIZACE, pH.
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.16 Název pro školu:
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH18/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Určování pH roztoku.
Kyselost a zásaditost látek
Kyselost a zásaditost látek v domácnosti
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Kyseliny a zásady.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Kyselost a zásaditost, indikátory
Kyselost a zásaditost vodných roztoků. pH
Rozlišování látek podle vlastností
Acidobazické reakce (učebnice str. 110 – 124)
Síla kyselin a zásad.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Hydroxidy Richard Horký. pH a indikátory Názvosloví 2Názvosloví 1SymbolyVlastnosti
Kyseliny Ing. Jarmila Kirvejová.
ZÁSADY_OBECNÝ NÁHLED CH_108_Zásady_Obecný náhled Autor: PhDr. Jana Langerová Škola: Základní škola a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace.
Kyselost a zásaditost roztoků
Jméno : Ing. Renata Šandová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VLASTNOSTI ACIDOBAZICKÝCH INDIKÁTORŮ
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Acidobazické indikátory
Acidobazické indikátory
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PaedDr. Ivana Töpferová
CHEMICKÁ ROVNOVÁHA V ACIDOBAZICKÝCH ZVRATNÝCH REAKCÍCH II
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Indikátory Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
Kyseliny a zásady Měření pH
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč.
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.15_FOSILNÍ PALIVA Název:
KYSELINY, pH Cíl: seznámení se zástupci, jejich vlastnostmi, vznikem a použitím a zjišťováním pH látek Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.25 Výukový materiál zpracovaný.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků pH. Kyselost - kyselina KYSELOST roztoku způsobují vodíkové kationty H + (přesněji oxoniové kationty H 3 O + ) Poznámka:
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Měření kyselosti a zásaditosti roztoků Mgr. Jitka Říhová.
Rozlišování látek podle vlastností Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004.
ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku a slouží k výkladu nového učiva. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název.
ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku a slouží k výkladu nového učiva. VY_32_INOVACE_ČJ.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr.
ANOTACE: MATERIÁL JE URČEN PRO ŽÁKY 8. ROČNÍKU A SLOUŽÍ K VÝKLADU NOVÉHO UČIVA. VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie
ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 9
Kyselé a zásadité roztoky, pH stupnice
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.16_PALIVA Název: Paliva.
VY_52_INOVACE_31_MIKL_CH
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.14_UHLÍK Název: Uhlík.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název: Rychlost chemické reakce
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Ph látek VY_32_INOVACE_1A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_F.6.A ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku a slouží k výkladu nového učiva. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.10_TEPLOMĚRY Název: Teploměry.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
VY_32_INOVACE_Slo_II_15 Hydroxidy ppt.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
Chemické sloučeniny Autor: Mgr. Iva Hirschová
VY_32_INOVACE_CH.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.9.A.04_HMOTNOSTNÍ ZLOMEK.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Měření pH VY_32_INOVACE_29_591
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
pH Kyselost nebo zásaditost roztoků
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_CH.8.A.13-20 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.13_pH Název: pH Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie Tematický okruh/téma: Kyseliny a zásady/pH Vytvořeno: 7. 12. 2011 ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku a slouží k výkladu nového učiva.

Opakování Které látky nazýváme kyseliny? Které látky nazýváme zásady? Jaké bezpečnostní zásady dodržujeme, při práci s koncentrovanými kyselinami či zásadami? Jak budeš postupovat při ředění kyselin?

Jak ale orientačně zjistit o jakou látku se jedná? Zda se jedná o kyselinu či zásadu nám udávají látky, které mění své zbarvení v kyselém nebo zásaditém prostředí. Tyto látky nazýváme indikátory. Zásady a kyseliny se liší svou sílou.

Barevné indikátory Jako indikátor můžeme použít např. výluh z červeného zelí. Při okyselení roztoku mění barvu z modré na červenou. Jednoduchým indikátorem je lakmusový papírek. Barevné indikátory nám ovšem neurčí o jak silnou kyselinu nebo zásadu se jedná.

Universální indikátorový papírek V chemii se používá universální indikátorový papírek (UIP). Papírky reagují různým zbarvením na hodnotu pH látky. pH nabývá hodnot od 0 do 14. pH stupnice –rozmezí hodnot 0 – 14 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 KYSELÉ pH (kyseliny, citron, ocet) ZÁSADITÉ pH (zásady, amoniak) NEUTRÁLNÍ pH (voda)

Kyselé roztoky pH < 7 Neutrální roztoky pH = 7 Zásadité roztoky pH > 7