METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Advertisements

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Sčítání a násobení výrazů
Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Moderní výuka.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ARANŽOVÁNÍ.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
KOULE A JEJÍ POVRCH VY_42_INOVACE_ 33_02.
Dělení se zbytkem VY_32_INOVACE_54_Deleni_se_zbytkem
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
Měření elektrického proudu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
VY_32_INOVACE_190 Tomáš Nový osmý kraje ČR
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost    Projekt: Moderní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.3192  Číslo DUM: VY_ 32_INOVACE_15.3.17  Jméno autora: Mgr. Marie Píšová  Datum, období, kdy byl vytvořen: duben2013  Název práce: Procenta – počítání zpaměti  Předmět, pro který je VM určen: Cvičení z matematiky  Ročník, pro který je VM určen: sedmý  Časová dotace: 1 h Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Matematika a její aplikace – Cvičení z matematiky – Procenta Metodický list, anotace- výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: Prezentace je pracovním materiálem k upevnění znalostí o procentech a možnosti určování procentové části, základu či počtu procent zpaměti   Pomůcky: dataprojektor, sešit, psací potřeby

Procenta Základ = 100% 1 procento ze základu = 1 setina ze základu 1 % ze základu = ze základu 1 % ze základu = 0,01 základu

Určování procentové části 100% ……. základ 50 % = polovina ze 100 % (100 : 2) ….. základ : 2 25 % = čtvrtina ze 100 % (100 : 4) ….. základ : 4 20 % = pětina ze 100 % (100 : 20) ….. základ : 5 10 % = desetina ze 100% (100 : 10)….základ : 10 5% = dvacetina ze 100% (100 : 5) ….. základ : 20 2% = padesátina ze 100% (100:50) …..základ : 50 1% = setina ze 100% (100 : 100) ….. základ : 100

Vylušti Šifrovací tabulka: Příklady: A Č O S T V % 3 0,08 80 7 70 10 8 10 % z 80 25 % z 320 2 % z 500 5 % z 60 1 % z 8 50 % z 6 20 % z 35 7 % z 1000 Výsledek Písmeno

Určování základu Celek (základ) = 100% (celek má dvě poloviny, pět pětin, deset desetin, …) 50 % je x → polovina je x → celek je 2 . x 25 % je x → čtvrtina je x → celek je 4 . x 20 % je x → pětina je x → celek je 5 . x 10 % je x → desetina je x → celek je 10 . x 5 % je x → dvacetina je x → celek je 20 . x 2 % je x → padesátina je x → celek je 50 . x 1 % je x → setina je x → celek je 100 . x

Vylušti Šifrovací tabulka: Příklady: A D L K Z 60 24 600 240 28 25 % je 7 10 % je 6 5 % je 12 20 % je 120 1 % je 0,6 50 % je 12 Výsledek Písmeno

Určování počtu procent Dělením zjistíme, jakou částí základu je dané číslo x x je polovina základu → polovina ze 100 % → 50 % x je čtvrtina základu → čtvrtina ze 100 % → 25 % x je pětina základu → pětina ze 100 % → 20 % x je desetina základu → desetina ze 100 % → 10 % x je dvacetina základu → dvacetina ze 100 % → 5 % x je padesátina základu → padesátina ze 100 % → 2 % x je setina základu → setina ze 100 % → 1 %

Vylušti Šifrovací tabulka: Příklady: Č E O P T % 25 % 5 % 20 % 50 % 25 % 5 % 20 % 50 % 2 % 10 % Příklad 4 z 8 7 z 35 6 z 24 4 z 80 5 z 250 8 z 80 Výsledek Písmeno