Nástup komunismu a fašismu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.7 Německo 1932 – volby a jejich důsledky Název sady: Moderní.
Advertisements

PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
ZÁVĚR 2.SVĚTOVÉ VÁLKY. V roce 1943 již bylo zřejmé, že spojenci dříve nebo později válku vyhrají Vojska bojující za Hitlera a jeho spojence postupně ztrácela.
Konec I. Světové války a vznik Československa.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE 2. fáze studené války období zatlačování komunismu ( )
Sovětský svaz Sověti odstoupili z I. Světové války již v roce 1917, ale ještě pár let probíhala v zemi občanská válka ze které vyšli úspěšně komunisté.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Druhá světová válka – úvod Název sady: Moderní dějiny.
Anotace: Prezentace pro hodinu literatury v devátém ročníku. Osobnost a dílo Jaroslava Haška.
REVOLUCE V RUSKU, VZNIK SSSR VY_32_INOVACE_107 Rusko v 19.století carismus => zaostalost snahy o změnu – 1825 povstání děkabristů do r nevolnictví.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
Diktatury ve světě.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 21. října 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Porovnání totalitních režimů V čem se liší komunismus a fašismus.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK Č. DUMu: VY_32_INOVACE_13_holocaust Jméno autora:Mgr. Lenka Habartová.
Z poraženého Německa se po válce stává republika, Výmarská republika Situace v hospodářství byla velice špatná a navíc musela země platit válečné.
Digitální učební materiál:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
Výsledky, důsledky, možnosti vývoje
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
VY_32_INOVACE_220_20. léta – čsl. mírové smlouvy
Školství v 17. a 18. století Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_04_Česká.
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Politické strany a politické směry
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_Lul_II_09 Malá pevnost- Vnitřní pracovní komanda
Vesmír Co uvidíš, zvedneš-li svůj zrak k obloze? mraky, oblohu
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Vývoj v SSSR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jaroslav Seifert NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název a číslo materiálu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace O PERNÍKOVÉ CHALOUPCE Název : VY_32_inovace_13 - ČJ – O perníkové.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Období vlády jedné strany
POLITICKÝ ZEMĚPIS FORMY VLÁDY.
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_06
VY_32_INOVACE_03B_Vývoj v Německu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola Městec Králové
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola Netvořice
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
Rusko v 17. století Označení materiálu:
ZŠ Vratislavova, Praha 2 - Vyšehrad Asociace učitelů dějepisu ČR, z.s.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Československá republika-demokratický stát
POČÁTEK 2. SvětovÉ válkY VY_32_INOVACE_53_POČÁTEK 2. SVĚTOVÉ VÁLKY
VY_32_INOVACE_4/01_ČLOVĚK A SPOLEČNOST
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
STAROVĚKÉ ŘECKO.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Transkript prezentace:

Nástup komunismu a fašismu

V poválečných letech nebyly dobré životní podmínky V poválečných letech nebyly dobré životní podmínky.Chybělo základní zboží, lidé měli často hlad, neměli práci a bydlení Právě v těchto dobách se daří extrémním směrům (komunismus, fašismus, nacismus), které člověku slibují pevnou vládu a „lepší zítřky“

Komunismus Je politický směr, který požaduje společné vlastnictví a odmítá třídní rozdíly mezi lidmi Vznikl již v 19. století, ale nejvíce se rozvinul v Sovětském svazu ve 20 století Hlavním propagátorem zde byl Vladimír Iljič Lenin a od roku 1924 Josef Visarionovič Stalin

Stalinova hrůzovláda Stalin byl jeden z nejhorších tyranů a diktátorů všech dob Počet obětí, které nechal popravit, poslal do Gulagu nebo kteří zemřeli hladem sahá až k 50 milionům Nepřipouštěl jakoukoli opozici nebo protivníky, tajná policie NKVD a KGB zatýkala celé rodiny Díky násilné kolektivizaci zemřelo hladem na Ukrajině 3,5 milionu lidí

Fašismus Vznikl v Itálii ve 20.letech Stejně jako komunismus odmítá demokracii Moc je soustředěna do rukou silného vůdce Členové byli většinou bývalí vojáci a také časem vznikla jejich uniforma („černé košile“) Prosazoval nacionalismus (odkaz na antický Řím) Vůdce italských fašistů byl Benito Mussolini

Komunismus Společné Fašismus Totalitní režim Odmítá demokracii Společné vlastnictví Třídní rovnost Nadřazenost jedné třídy Uniformy, výcvik k boji Stalin Mussolini Itálie Sovětský svaz Přiřaď: Komunismus Společné Fašismus

Doplň mezery ze slov pod textem Německo Adolf …………..se po svém nástupu k moci v roce………..nejdříve vypořádal s konkurenčními jednotkami……..při akci zvané…………………………………v roce……O rok později v roce………. byly vydány……………………….zákony, které omezovaly svobodu………………….obyvatelstvu. Podle nich byli židé nuceni nosit na šatech židovskou (Davidovu)………………..Nenávist k židům se vystupňovala v roce…………..kdy proběhl pogrom zvaný……………………………………………. Název této akce je odvozen od …………..rozbitých výloh židovských obchodů, které připomínaly křišťál. Bylo také vypáleno několik židovských…………………………K nejbližším Hitlerovým spolupracovníkům patřili již v této době………………………………………………………………… hvězdu, 1934, Norimberské, střepů, synagog, Noc dlouhých nožů, SA, 1933, Křišťálová noc, Hitler, 1935, Židovskému, 1938 Sovětský svaz V Sovětském svazu vládl od roku………..pevnou rukou………………….Zavedl násilnou……………… Která znamenala násilné sdružování rolníků do tzv…………………….Kdo se nechtěl podřídit putoval do vyhnanství na…………………..do táborů zvaných………………Tato akce měla za následek velký ……….…………………při kterém zemřely miliony lidí. Ve společnosti vládl všeobecný………………. a na vše dohlížela tajná policie s názvem…………….Ve státech začleněných do SSSR probíhala tzv ………………….., tedy „porušťování“.Celé hospodářství bylo plánováno v ……………… ….intervalech pětiletých, kolchozů, 1924, NKVD, rusifikace, GULAG, kolektivizaci, Sibiř, hladomor, strach, J.V. Stalin

Použité odkazy a literatura http://zboril.blog.idnes.cz/c/207126/Rozdeleni-pravice-a-levice-v-politice-8-schemat.htm l http://cs.wikipedia.org/wiki/Stalin http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Belomorkanal.png http://bleskove.centrum.cz/clanek.phtml?id=574692 http://www.fdb.cz/lidi-fotogalerie/188608-alexandr-solzenicyn.html http://history-if.blog.cz/0910/stalin-diktator http://coldunited.com/2011/02/cold-pictures-by-explorer-mikael-strandberg/ http://tracker.cztorrent.net/torrent/ztraceny-na-sibiri-zateryannyj-v-sibiri-1991/212639 http://www.mat.cz/matclub/cz/pujcovna/vyhledavani?movie=&person=&lid=&sid=&gid85=1&gid5=1&gid62=1&gid61=1 http://globalcomment.com/2008/75-years-after-holodomor-where-do-we-go-from-here/ http://culturaconi.blogspot.cz/ http://www.lessignets.com/signetsdiane/calendrier/juillet/25.htm http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/95290/nejhorsi-valecni-zlocinci-novodobe-historie.html J. Kuklík , J .Kocian , Dějepis pro 9. ročník ZŠ, 1999. SPN Všechna data stažena ke dni 16.8.2012 Vypracoval : Mgr. Jakub Hradil