Vůdcovství – leadership část 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vůdcovství - leadership
Advertisements

1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Vůdcovství – leadership CVIČENÍ č.2
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
ASERTIVITA Alena Krákorová. Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Jsou venkovské školy horší než městské?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Seminář o stavebním spoření
Jak získat nejlepší talenty?
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
MÁ SMYSL POŘÁDAT KONFERENCE?
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Výrobní faktory v organizaci
Pracovní porada Pracovní list.
Občanské soudní řízení I.
Pracovní porada Pracovní list.
Základní informace o poskytovateli
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
STANOVENÍ OSOBNÍCH CÍLŮ A KROKY K JEJICH DOSAŽENÍ
Úzká brána a cesta k životu
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Vůdcovství - leadership
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Úvodní a seznamovací hry
Poměr v základním tvaru.
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
Úloha vůdců, úloha vůdcovství
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Coulombův zákon Tematická oblast FYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Goniometrické funkce Autor © Ing. Šárka Macháňová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí
Životní cyklus.
Zlomky Sčítání zlomků..
Psychologie test.
Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková.
Do Finska, Číny a zase zpátky do Ostravy Stipendista města Ostravy
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Zlatý kruh.
Občanské soudní řízení I.
Poměr v základním tvaru.
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Občanské soudní řízení I.
Naučil jsem se....
SLOVO ŽIVOTA Duben 2019.
Charlie Chaplin.
Jirka Pospíšil, KC NADĚJE Bučovice,
První pomoc.
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Vůdcovství – leadership část 2. Obsah: Úvod Niterný leadership podle Bendera Příklady Závěr Úkoly pro studenty Osobní management – modul č.6

Osobní management – modul č.6 Úvod 1.1. Tradiční leadership - založen na: Moci, postavení Známostech Charismatu Intelektu Loajalitě Osobní management – modul č.6

Osobní management – modul č.6 Úvod 1.2. Moderní leadership je postaven na premise: Způsobilost leadership je dosažitelná každému člověku Vůdcem se člověk nestává tím, že získá vůdčí pozici (roli) K leadership je potřeba se připravovat, propracovat Osobní management – modul č.6

Niterný leadership podle Bendera 2.1. Základní přístup: Leadership začíná v našem nitru (sémě velikosti je v každém z nás) Existují dovednosti, které si můžeme osvojit, abychom toto sémě dále pěstovali Největší překážka na cestě k leadership je náš strach Osobní management – modul č.6

Niterný leadership podle Bendera 2.2. Dva typy lídrů: Povrchní lídr Niterný lídr Pozn.: podle Bendera máme všichni v sobě oba typy, záleží na našem rozhodnutí, který typ se rozhodneme následovat. Osobní management – modul č.6

Niterný leadership podle Bendera 2.3. Povrchní lídr: Jinak mluví, jinak jedná Vede prostřednictvím strachu a kontroly Chce, aby se všechno dělalo podle něho Je externě motivován penězi, mocí, slávou Je stimulován strachem, tlakem Ignoruje, zlehčuje city Osobní management – modul č.6

Niterný leadership podle Bendera 2.4. Niterný lídr: Mluví a jedná stejně Vede prostřednictvím důvěry a vlastního příkladu Sdílí pravomoc, zplnomocňuje druhé, podporuje osobní iniciativu Vítá nápady a zpětnou vazbu Je interně motivován – hodnotami a principy City a péči o druhé považuje za důležité Osobní management – modul č.6

Niterný leadership podle Bendera 2.5. Pět kroků k niternému leadership Osobní management – modul č.6

Niterný leadership podle Bendera 2.6. První krok: poznejte sami sebe. B. Franklin: existují tři nesmírně tvrdé věci – ocel, diamant, poznání sama sebe. Covey, Bennis: poznejte své hodnoty, naslouchejte svému srdci, zjistěte, co považujete za důležité Bender: obtížnější může být poznat sám sebe než poznat své přátele Úloha osobního managementu – první pilíř systému managenetu Osobní management – modul č.6

Niterný leadership podle Bendera 2.7. Druhý krok:mějte vizi a buďte zaujetí. Jasná vize a silné zaujetí Vám mohou pomoci překonat většinu překážek Vize je látkou našich snů, zaujetí je naší energií, která tyto sny přeměňuje ve skutečnost Osobní management – modul č.6

Niterný leadership podle Bendera 2.8. Třetí krok: riskujte. Nutit se k něčemu, do čeho se nám nechce, abychom dosáhli cíle, který jsme si stanovili Vezměme na sebe riziko vytrvalosti – vytrvalost nenahradí nic na světě Co blokuje riskovat? Strach. Příklady: Vyjádření vlastního názoru Zkoušení něčeho nového Investice do něčeho, na čem nám velmi záleží Změna způsobu života Osobní management – modul č.6

Niterný leadership podle Bendera 2.9. Čtvrtý krok: komunikujte. Výměna informací a pocitů, která vede k vzájemnému porozumění. Osobní management – modul č.6

Niterný leadership podle Bendera 2.10. Pátý krok: kontrolujte pokrok a výsledky. Zpětná vazba Lídr je ten, kdo dosahuje výsledků Osobní management – modul č.6

J. Welch (pavidla úspěchu) T.G. Masaryk W. Bennis M. Albrigt Příklady J. Welch (pavidla úspěchu) T.G. Masaryk W. Bennis M. Albrigt Osobní management – modul č.6

Osobní management – modul č.6 Závěr 4. rada: věřte si Začněte dnes žít životem o jaký nejvíc stojíte Udělejte ten krok, který se Vám chce udělat, i kdyby to byl jen malý krůček „prostě to udělejte“ Osobní management – modul č.6

Osobní management – modul č.6 P. U. Bender: Nejde o to co víte, jde o to jak s tím, co víte, naložíte. Leadership je vědomé rozhodování ve prospěch pozitivních změn Osobní management – modul č.6

Osobní management – modul č.6 Úkoly pro studenty 5.1. Proč leadership představuje vrchol systému managementu? 5.2. Pokuste se objektivně posoudit Vaše předpoklady stát se niterným lídrem (i Vaše překážky, bariéry) Osobní management – modul č.6