ATLETIKA přednáška.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy sportovního tréninku mládeže
Advertisements

Požadavky k získání známky
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
KOMUNIKACE A KOOPERACE VE FOTBALE
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
TRÉNINKOVÉ ZATÍŽENÍ Michal Lehnert Osnova přednášky:
Trénink atletických skoků
Stavba sportovního tréninku
Taktická příprava Michal Lehnert.
Základy sportovního tréninku
Kondiční příprava hráče baseballu
. V učení nacházíme tři současně probíhající procesy:
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
DIDAKTIKA ATLETIKY I.stupeň ZŠ
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
TECHNICKÁ PŘÍPRAVA ..
Trénink běžeckých disciplín
PERIODIZACE Michal Lehnert.
ATLETIKA přednáška.
ATLETIKA přednáška. Požadavky na ukončení studia atletiky 1.Ústní zkouška 2.Praktické splnění vícebojů a metodických výstupů 3.Splnění všech praktických.
ATLETIKA.
Rozdíly v trénování dorostu a žactva. Školení trenérů 3.třídy Hradec Králové
Sportovní výkon, sportovní výkonnost
PERIODIZACE Michal Lehnert.
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Psychologie koučování
ORGANIZACE ČK Fortis, sobota , Lelekovice
STAVBA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Kondiční příprava a plánování ve volejbale
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Řízení sportovního tréninku
TALENT ..
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Didaktické formy tréninkového procesu - TP
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
ATLETIKA přednáška.
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Psychologie pro sportovní praxi
Teorie a didaktika karate III Didaktika a trénink.
Bp a Bk 2216 SPORTOVNÍ HRY I. základní výukový předmět pro studenty s tělovýchovným zaměřením se základními pohybovými předpoklady Studenti rozumí sportovní.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
DIAGNOSTIKA TRÉNOVANOSTI
PLÁNOVÁNÍ SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
ATLETIKA v programu kombinovaného studia TVS Bc. PaedDr. Jitka Vindušková, CSc. Katedra atletiky FTVS UK Praha Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
PLAVÁNÍ V KONDIČNÍCH PROGRAMECH Lekce č. 26 Irena Čechovská Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky.
Ekonomika a management atletických klubů. Ekonomika ČAS Česká atletika s.r.o. Česká atletika, s. r. o., je marketingovou agenturou Českého atletického.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Organizační formy práce v tělesné výchově
Tělesná výchova v rámcovém vzdělávacím programu Klára ročková
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
4. Pedagogika sportu v systému věd
Assessment centrum.
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
ATLETIKA přednáška.
PERIODIZACE Stanovení po sobě následujících tréninkových cyklů, jejichž obsah, velikost zatížení a opakování se podílejí v určitém časovém úseku na zvyšování.
Kondiční příprava ve sportu
ATLETIKA přednáška.
Psychologie koučování
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
PERIODIZACE Michal Lehnert.
Transkript prezentace:

ATLETIKA přednáška

Požadavky na ukončení studia atletiky Ústní zkouška 2.Praktické splnění vícebojů a metodických výstupů 3.Splnění všech praktických zápočtů

Historie atletiky 776 př.n.l. Starodobé OH - Olympia - Pentatlon běh,dálka,disk,oštěp a zápas 1896 Novodobé OH Řecko - Athény - Janda-Suk,Zátopek,Zátopková,Fikotová,Húbnerová, Daněk,Pribilinec,Změlík,Železný,Dvořák,Šebrle, Špotáková 1983 MS Helsinki Kratochvílová,Fibingerová,Bugár atd. 1934 ME Turín 1897 založen ČAS 1968 LOH Mexiko - tartan

REGISTROVANÝCH ZÁVODNÍKŮ KRAJSKÉ ATLETICKÉ SVAZY ODDÍLY A KLUBY S VÍCE NEŽ 100 REGISTROVANÝCH ZÁVODNÍKŮ vysílají delegáty VALNÁ HROMADA ČESKÉHO ATLETICKÉHO SVAZU MANDÁTOVÁ KOMISE VH VOLEBNÍ KOMISE VH volí PŘEDSEDAJÍCÍ VH SKRUTÁTOŘI VH volí 9 členů výboru z 11 PŘEDSEDA ČAS MÍSTOPŘEDSEDA ČAS PŘEDSEDOVÉ KOMISÍ: EKONOMICKÉ METODICKÉ MEZINÁRODNÍ ORGANIZAČNÍ PRO KLUBY A ODDÍLY ROZHODČÍCH SOUTĚŽNÍ volí jmenuje 4 členové ze 7 ARBITRÁŽNÍ RADA 7 členů ze 7 DOZORČÍ RADA

Organizační struktura ČAS jmenuje 3 členové 4 členové jmenováni volení VH výborem ARBITRÁŽNÍ RADA ČAS volí PŘEDSEDA AR MÍSTOPŘEDSEDA AR 7 členů DOZORČÍ RADA ČAS volí PŘEDSEDA DR MÍSTOPŘEDSEDA DR VÝBOR ČAS 9 členů volených valnou hromadou jmenuje 2 členové, tj. šéftrenér ČAS a ředitel jmenuje ČLENOVÉ KOMISÍ: EKONOMICKÉ METODICKÉ MEZINÁRODNÍ ORGANIZAČNÍ PRO KLUBY A ODDÍLY ROZHODČÍCH SOUTĚŽNÍ PŘEDSEDOVÉ A DALŠÍ ČLENOVÉ KOMISÍ: DISCIPLINÁRNÍ ZDRAVOTNÍ ARCHIVNÍ TRENÉRSKÁ RADA

Struktura atletického výkonu materiálně-technické podmínky závodní a tréninkové podmínky konstituční předpoklady ATLETICKÝ VÝKON psychické předpoklady technicko-taktické schopnosti koordinační schopnosti kondiční schopnosti

Systém atletické přípravy SOCIÁLNÍ OKOLÍ PROJEKT PŘÍPRAVY ŠKOLA TRENÉR ATLET RODINA PODMÍNKY ZAMĚSTNÁNÍ

Cíle – výchovné, vzdělávací Všeobecné Výběrové Částečné Etapové Materiální prvky Operativní prvky OBSAH: Kondiční příprava Technická Taktická Psychická Teoretická PRINCIPY: (zásady) Systematičnosti, posloupnosti, cykličnosti, individualizace, specifičnosti, názornosti, přiměřenosti Proporcionality: - Všestranné a specifické přípravy - Rozvoj faktorů, určujících sportovní výkon METODY: Rozvoj pohybovým schopností: Nepřerušovaného zatížení: souvislá, rovnoměrná, střídavá Přerušovaného zatížení:opakovaná, intervalová Osvojování a zdokonalovaní dovedností (slovní, ukázkové, ideomotorické, praktické cvičení- opakování komplexní, analyticko-syntetické Jiné (vedlejší úlohy, kontrastu, diagnostické metody PROSTŘEDKY: Tréninkové (cvičení-vlastní, soutěžní, speciální, všeobecné) Regenerace sil, výživa, pitný režim Kontroly trénovanosti FORMY Sociálně- interakční (hromadná, skupinová, individuální) Tréninková jednotka (základní – v čase soustředění kontrolní) Soutěžní-závody, zápasy, doplňková PERIODIZACE: - Střídání tr. zatížení a odpočinku Charakteru práce a odpočinku (všeob., spec.) Druhy a složky tr. zatížení (objem, intenzita, koordinační složitost, psych. náročnost) Velikost zatížení (malé, střední, velké) PODMÍNKY: Materiální, ekonomické, sociální, právní, pracovní

Literatura Kněnický a kol.: Technika atletických disciplín,SPN,1974 Dostál a kol.: Didaktika školní atletiky,SPN,1991 Vilímová a kol.: Didaktika Atletických disciplín,MU Brno,1997 Pravidla atletiky, 2014 http://www.fsps.muni.cz/impact/atletika-3/ http://www.fsps.muni.cz/impact/atletika-2/ http://www.fsps.muni.cz/impact/didaktika-atletiky/