NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sčítání a odčítání desetinných čísel
Advertisements

VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace
Pravidla pro sčítání a odčítání celých čísel
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
POZORUJ: = = =
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Lomené algebraické výrazy
Sčítání a odčítání lomených výrazů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
7.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Lineární rovnice – 3. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Sčítání a odčítání zlomků
Matematika a její aplikace
Sčítání a odčítání mnohočlenů
VY_42_INOVACE_88_POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčervenec 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
2.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá sčítáním a odčítáním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají a odčítají.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika a její aplikace
Racionální čísla.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_27.
Počítání se smíšenými čísly Matematika – 7. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Lomené algebraické výrazy
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
Základní škola Čelákovice
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
Základní škola Čelákovice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Transformátor TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Reostat, potenciometr TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Rozvodná el. síť TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Využití radioaktivního záření TÉMATICKÝ.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Zlomky (4) Smíšená čísla
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel TÉMATICKÝ CELEK: Číslo a proměnná ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0882

SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL

Sčítání racionálních čísel Desetinná čísla sčítání desetinných čísel se řídí stejnými pravidly jako u celých čísel

a) Sčítání čísel se stejnými znaménky - čísla sečteme, ve výsledku bude stejné znaménko jako mají sčítance -1,3 + (-1,5)= -0,8 + (-3,5)= -6,7 + (-2,6)= -1,9 + (-0,3)= 2,7 + 3,5 = 0,5 + 0,6 = 3,1 + 7,9 = 0,7 + 6,8 =

b) Sčítání čísel se různými znaménky odečteme od sebe absolutní hodnoty čísel (menší od větší), výsledek bude mít stejné znaménko jako číslo s větší absolutní hodnotou -5,4 + 8,2 = |8,2| - |-5,4| = 2,8 0,4 + (-3,2) = |-3,2| - |0,4| = 2,8

2) Zlomky sčítáme stejně jako desetinná čísla a) Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem - sečteme čitatele, jmenovatel se opíše

b) Sčítání zlomků s různým jmenovatelem zlomky převedeme na společného jmenovatele, takto upravené zlomky sečteme

Odčítání racionálních čísel Desetinná čísla odčítání se řídí stejnými pravidly jako u celých čísel (odčítat číslo znamená přičíst číslo k němu opačné) 3,1 - 5,4 = 3,1 +(-5,4) = -2,3 -3,1 – 5,4 = -3,1 + (-5,4) = -8,5 3,1 – (-5,4) = 3,1 + (+5,4) = 8,5 -3,1 – (-5,4) = -3,1 + (+5,4) = 2,3

2) Zlomky - odčítáme stejně jako desetinná čísla - pravidla jsou stejná jako při sčítání zlomků