Cenová politika – klíčová slova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Jan Brychta Michaela Šťastná.  Cena  R egulace  Orgány  Zákon.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Trh a jeho zákonitosti.
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_20 NázevÚvěry Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční gramotnost.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Poptávka na trhu zboží a služeb

Opakování k maturitě.
Cena v pojetí marketingu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
1 Pavel Učeň ucen.webpark.cz Jsou požadavky malých a středních podniků na informatiku specifické?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingový mix 4 P.
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Ekonomie, trh Uč. Str Ekonomie Ekonomie je věda, která zkoumá podstatu a fungování hospodářských vztahů.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Price. Faktory ovlivňující výši ceny 1. Vnitřní faktory Cíle firmy - firmy se orientují většinou na několik cílů najednou. V cenové oblasti lze uvažovat.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Marketing atraktivit Vybrané aplikace marketingu cestovního ruchu:
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Téma 8: Zdroje a formy krátkodobého financování. Platební styk 1. Strategie financování 2. Obchodní úvěr 3. Krátkodobé bankovní úvěry 4. Ostatní zdroje.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Cenové triky.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Téma 6: Zdroje a formy krátkodobého financování. Platební styk
Stanovení ceny v marketingu
Řízení pohledávek Ing. Gabriela Dlasková.
Cena.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
Distribuční politika klíčová slova
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Zúčtování s dodavateli a odběrateli
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Cenová politika – klíčová slova Cena – cenová diferenciace – metody stanovení ceny – psychologické působení ceny – rabatní politika – dodací a platební podmínky – financování prodeje

Cenová politika 1P Product 2P Price 3P Promotion 4P Place 5P People

Cenová politika - vymezení Cenová politika je politika firmy v oblasti: Cen Rabatní politika Politika dodacích a platebních podmínek Financování prodeje

Cena – základní informace Nejdůležitější informace pro zákazníka Nejlépe napodobitelná konkurenci Základ pro marži Tvoří příjmy podniku

Co ovlivňuje tvorbu ceny Tvorbu ceny ovlivňuje: Náklady Poptávka Konkurence Zákony – limity Cíle firmy

Snížení ceny může vést: Ne vždy snížení ceny přináší užitek: Je těžké vrátit se na původní úroveň Při snížení ceny dojde ke zvýšení objemu prodeje, ale jen dočasně Zákazník může vnímat snížení ceny jako snížení kvality zboží

Zvýšení ceny může vést Ke snížení tržního podílu firmy na trhu Vyvolání nepříznivého dojmu o firmě K nahrávání konkurenci K cenovým válkám

Metody stanovení ceny Následování cen konkurence Stanovení ceny s ohledem na náklady Následování cen konkurence

Psychologické působení ceny Příklady: Výhodné ceny je do 30.9. Sezónní výprodej Sleva až 50 Pouze 39 Kč Ceny devítkové Super nabídka Akce

Psychologické působení ceny

Další pojmy vztahující se k ceně Cenová diferenciace Geografická – „vysokohorská“ přirážka, lázeňská cena Personální – studenti, senioři, děti do tří let zdarma Časová - sezónní Rozčleněná cena – nabalování ceny Př. Cvičebnice + Pracovní sešit + Výsledky Jazykový kurz Letištní poplatky

Cenová diferenciace hrad Bítov Okruh Základní vstupné Snížené vstupné 1.okruh - Palác Mimo sezónu: 65 V sezóně: 85 Mimo sezónu: 40 důchodci, 30 studenti 10 děti do 6ti let Zdarma invalidé V sezóně: 50 důchodci, 40 studenti 2.okruh - Zbrojnice 85 Zdarma děti do 6ti let 3.okruh - Vodní svět - strašidla 15 4.okruh - Kaple 10 5 5. okruh - ZOO barona Haase 30 20

Cenová politika Palace Cinemas Ceny vstupného: Dospělí  159 Kč Děti, studenti, senioři  129 Kč Levné filmové pondělí  129 Kč Filmové legendy 59 Kč Filmový klub

Rabatní politika Cenová politika je politika firmy v oblasti: Cen Politika dodacích a platebních podmínek Financování prodeje

Rabat Rabat – definice – dodatečná sleva za určitých podmínek Kdo kupuje hodně Kdo je stálý zákazník Nákup na veletrhu Nákup při jubileu )Tesco) 1000 v pořadí atp.

Rabat Cíle: Zvýšení prodeje Odměna pro věrné zákazníky Druhy rabatů: Množstevní (2+1) Hotovostní (%) Superrabat – odstupňovaný Rabat zaváděcí

Dodací a platební podmínky Cenová politika je politika firmy v oblasti: Cen Rabatní politika Politika dodacích a platebních podmínek Financování prodeje

Dodací podmínky Časové dodací podmínky = dodací lhůta Do kdy? 2. Místní dodací podmínky = dodací parita Kam?

Platební podmínky Doba vystavení Doba splatnosti Skonto – sleva, která bude poskytnuta, když ihned zaplatí Místo Banka Forma úhrady

Financování prodeje Cenová politika je politika firmy v oblasti: Cen Rabatní politika Politika dodacích a platebních podmínek Financování prodeje

Financování prodeje spotřebitel Spotřebitel své nákupy financuje: Hotově Šekem Kreditní kartou Bezhotovostní platbou Úvěrem

Financování prodeje výrobce Financování prodeje ze strany výrobce: 1. Obchodním úvěrem 2. Leasingem – právo využívat zboží náhradou za platbu stanovených splátek za určitý čas Operativní leasing – navrácení zboží po využití Finanční leasing – možnost odkupu zboží za zůstatkovou cenu

Otázky k zamyšlení V jakých oblastech se odehrává cenová politika firmy? K čemu může vést snížení/zvýšení ceny? Uveďte příklady cenové diferenciace. Definujte: rabat, superrabat, skonto Jakým způsoben financuje prodej spotřebitel a výrobce?