Gravitační síla a hmotnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Advertisements

Vnitřní energie těles Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Síla – procvičení příkladů 1.Některé věty jsou chybné. Urči, které to jsou a navrhni jejich opravu. a) Gravitační síla působí pouze na živé organismy,
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák pochopí, že se kolem nás vyskytují i jiné síly než gravitační.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Vodič a izolant v elektrickém poli Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
Grafické znázornění síly
Rozklad světla optickým hranolem.
Zaokrouhlování čísel na statisíce
VY_32_INOVACE_05_slovasouznacna
Měření objemu pevného tělesa
Polohová energie, výkon – úlohy 2
VZTLAKOVÁ SÍLA VY_32_INOVACE_29_Vztlakova_sila_ulohy
VY_32_INOVACE_12 12 PRÁCE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Jednotky objemu, délky a hmotnosti
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_FYZIKA
Chování těles v kapalině
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
Dělení se zbytkem VY_32_INOVACE_54_Deleni_se_zbytkem
Hustota-výpočet objemu
Úvod do fyziky opakování
Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Krácení zlomků.
VY_32_INOVACE_Slo_II_04 Oxidy 2 ppt.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Násobení jednociferného a dvojciferného čísla ( s 0 na místě jednotek)
Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_49_Meritka_map_a_planu_1
Už víme, jaký směr má gravitační síla, ale známe její velikost?
Skládání rovnoběžných sil
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_51_Převody rychlost
Tíha tělesa.
Opakování-posuvný a otáčivý pohyb
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_FYZIKA
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Násobení a dělení desetinným číslem
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
zpracovaný v rámci projektu
Úlohy na výpočet práce VY_32_INOVACE_02_Úlohy na výpočet práce
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_ INOVACE_50_ Opakování měření
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Polohová energie VY_32_INOVACE_07_Polohová energie - zavedení pojmu
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_14_Elektrický odpor
Hustota-výpočet objemu
Tlaková síla, tlak..
Výpočet hmotnosti tělesa
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Pevná a volná kladka - příklady
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Už víme, jaký směr má gravitační síla, ale známe její velikost?
Měření elektrického proudu a napětí
Rovnovážná poloha páky – opakování
Siločáry elektrického pole
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Gravitační síla a hmotnost - řešení úloh VY_32_INOVACE_19_Gravitační síla a hmotnost-řešení úloh Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Opakování: 1.Jak značíme gravitační sílu? 2. Jaká je hlavní jednotka síly? 3. Jaké jsou vedlejší jednotky síly? 4. Podle jakého vzorce gravitační sílu spočítáme? 5. Odvoď z tohoto vzorce vzorec pro výpočet hmotnosti. 6. Převeď do sešitu: 2,87 kN (N)= 0,08 MN (N) = 24 700 N (kN) = 5,2 MN (kN) = 430 MN (GN) = 0,007654 GN (N) = Fg N GN, MN, kN Fg = m . g m = Fg : g 2 870 N 80 000 N 5 200 kN 24,7 kN 0,43 GN 7 654 000 N

Jakou silou je k Zemi přitahováno těleso o hmotnosti 100 g? Jakou silou je k Zemi přitahováno těleso o hmotnosti 46 kg? Kolik kg váží těleso, které je k Zemi přitahováno silou 2 N? Kolik kg váží těleso, které je k Zemi přitahováno silou 54 N? Fg m . g 1 N 460 N 0,2 kg = 200 g 5,4 kg

Počítej: Jakou silou je přitahována k Zemi: Moucha o hmotnosti 8 mg Myš o hmotnosti 15 g Králík o hmotnosti 2,3 kg Medvěd o hmotnosti 180 kg Slon o hmotnosti 4 200 kg 8 mg = 0,000 008 kg 0,000 08 N 15 g = 0,015 kg 0,15 N 23 N 1 8OO N 42 000 N

Jakou hmotnost mají tělesa, která jsou k Zemi přitahována silou: Pavel – 570 N Tabulka čokolády – 1 N Automobil – 600 kN Školní taška – 54 N 57 kg 100 g 60 t 5,4 kg

Opiš zadání do sešitu a vypočítej: V obchodě nakoupil chlapec 2 kg chleba, 3 kg brambor, 250 g másla, 2 l mléka, 2 láhve minerálky (hmotnost prázdné láhve je 500 g a obsahuje 700 ml vody). Urči, jakou měl nákup hmotnost a jaká síla působila na ruku chlapce. Chleba ……………………………………2 kg Brambory………………………………..3 kg Máslo ……………………………………..0,25 kg Mléko ……………………………………..2 kg 2 minerálky …..2 400 g ……………..2,4 kg Celkem ……………………………………. 9,65 kg Fg = m . g = 9,65 . 10 = 96,5 N Nákup vážil 9,65 kg. Na chlapcovu ruku působila síla 96,5 N.

Zdroje: Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 136 s. ISBN 80-7238-431-7. Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 64 s. ISBN 80-7238-432-5.