Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_66.
Základní procesy při úpravě technologické vody
SVĚTOVÝ DEN VODY
Voda a vzduch.
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Chemické vlastnosti vod Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu chemické vlastnosti vod Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního prostředí.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o vitamínech. Klíčová slova: vitamíny,
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o vodíku. Klíčová slova: vodík, výskyt,
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu a procvičení učiva o atomu. Zabývá se složením.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o uhlíku a jeho oxidech. Klíčová slova:
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva týkajícího se průmyslových hnojiv a.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o uzemním plynu, jeho těžbě, dopravě.
Rozdělení odbytových středisek
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Kyselé a zásadité roztoky, pH stupnice
Oběhová soustava – mízní systém
Převody čísel. soustav - opakování
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Výroba eurooken - video
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vylučovací soustava II.
Výpočty z chemických rovnic
Výskyt vody v přírodě II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Geometrická posloupnost - součet
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Charakteristika a dělení drůbeže
Prostory v provozovně společného stravování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výroba šumivých prášků
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číselné soustavy - Opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Perníky - výrobky Předmět: Technologie Pekař
Aritmetická posloupnost - součet
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Základní pojmy fyziky atomu
Druhy vod.
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka voda Anotace: Materiál slouží k výkladu učiva o vodě. Klíčová slova: voda, měkká voda, tvrdost vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martin Metelka Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 34 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_CHKČ2_17

Voda H2O spolu se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi voda je nejběžnější a nejrozšířenější chemická sloučenina vodu můžeme rozlišovat podle mnoha hledisek: skupenství, salinity, povrchová x podzemní, pitná užitková, odpadní základní parametr při posuzování kvality vody je i pH, jelikož má zásadní vliv na reakční a biologické procesy

chemické složení vody voda není nikdy úplně chemicky čistá (i destilovaná voda obsahuje některé rozpuštěné látky) složení vody je proměnlivé a závisí na zdroji podle použití vody se liší i požadavky na obsah jednotlivých látek rozpuštěné látky mají vliv na tvrdost vody

Tvrdost vody je způsobena převážně vápenatými a hořečnatými kationty měkká voda – obsahuje málo rozpuštěných minerálů tvrdá voda – (z podzemních pramenů) obsahuje více rozpuštěných minerálů: tvrdost vody není ukazatelem znečištění vody uhličitany Ca(HCO3)2 hydrogenuhličitany Mg(HCO3)2 vápenatý a hořečnatý způsobují přechodnou tvrdost, lze ji odstranit pouhým varem vody, kdy se vyloučí CaCO3 a MgCO3 jako tzv. kotelní kámen sírany (vápenatý, hořečnatý) CaSO4 , MgSO4 způsobují trvalou tvrdost, kterou lze odstranit pouze chemickou cestou – nejčastěji pomocí sody CaSO4 + Na2CO3 → CaCO3 + Na2SO4

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martin Metelka Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.