Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Statutární město Brno Městská policie Brno
Advertisements

Městská policie – CALL BACK červenec – srpen 2010 Tisková konference 1. náměstka primátora hl. m. Prahy Rudolfa Blažka ředitele Městské policie hl.m.Prahy.
Dotazníkové šetření veřejného mínění občanů Frýdku-Místku
Odborná diskuze o prevenci konzumace alkoholu mladistvými v Plzni Ing.Aleš Průša.
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
VYHODNOCENÍ DOTAZNÍKU PRO RODIČE. Myslíte si, že pro vaše dítě nyní existuje bezpečná cesta do (ze) školy?
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
KRÁSNÁ LÍPA – NÁŠ BEZPEČNÝ DOMOV KRÁSNÁ LÍPA - NÁŠ BEZPEČNÝ DOMOV Město KrásnáMěsto Krásná Lípa se v roce 2007 zapojilo do projektu Ústecko – živý.
ANALÝZA SEKUNDÁRNÍCH DAT HYPOTÉZA: Názory na celkový počet veškerých kontrol v útvarech mohou být zatíženy subjektivitou odpovědí respondentů? Vycházíme.
Občané Velkého Meziříčí se ve městě cítí bezpečně Velké Meziříčí – Téměř všichni občané našeho města ví o tom, že některá místa jsou monitorována kamerami.
Městská (Obecní) policie je orgán obce, který zřizuje a ruší zastupitelstvo města obecně závaznou vyhláškou (OZV č. Městská policie a č. Městská policie,
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
MĚSTO ČESKÝ BROD VEŘEJNÉ SETKÁNÍ V rámci procesu přípravy Strategického plánu rozvoje města Český Brod.
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
Linka 800PRAHA1 nová kvalita komunikace úřadu s občany
Bezpečný dům DOUBRAVAN Město ORLOVÁ. Výchozí stav objektu  Základní informace o objektu  Vývoj a změny v užívání objektu  Rekonstrukce bloku domu čp.
(2) Doporučení odboru prevence kriminality Ministerstva vnitra k realizaci vybraných projektů prevence kriminality na místní úrovni.
Ostrava Pilotní projekty v IOP „Integrovaný přístup k řešení romské problematiky v sociálně vyloučených lokalitách“
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Vnímání nebezpečných oblastí obyvateli Ostravy
Spolupráce obcí a málotřídních škol v České republice Dana Knotová, Kateřina Trnková Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Životní úroveň obyvatel v České republice
Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností 2011.
Bezpečně v kyberprostoru Jihlava 19. – projekt zaměřený na omezení rozšiřování nebezpečných počítačových jevů.
Obsah Historie Dotační titul „Plzeňský kraj – bezpečný kraj a prevence kriminality“ Projekty Krajského ředitelství policie Plzeňského kraje Projekt Kraje.
„Váš kraj, Váš rozpočet“. Projekt „Váš kraj, Váš rozpočet“  Běžná praxe: občané mají možnost vyjádřit se k návrhu rozpočtu až ve fázi, kdy je návrh rozpočtu.
Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností 2010.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Aktivním přístupem ke změně v SVL města Litvínova CZ /0.0/0.0/15_042/
Dotazníkové šetření. Cílem ankety je zjistit potřeby obyvatel města Toužim, zlepšit přehled městských zastupitelů o vnímání jejich potřeb z hlediska poskytování.
© 2008 AUGUR Consulting s.r.o., Vinařská 5/A1, Brno, tel.: , ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA SOCIOLOGICKÝ PRŮZKUM.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností 2013.
Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností 2012.
JUDr. Milan Fára. Výchozí podmínky Stav MKDS (počet kamer, stáří ……) Analýza kriminality ve městě Vlastní finanční možnosti na rozšiřování Možnosti splnit.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností 2009.
Spokojenost občanů Kladna s bezpečností Sonda veřejného mínění Statutárního města Kladna – stručný souhrn Již sedmým rokem je realizována sonda.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Martin Klika 1. místostarosta města Litvínov Vyhodnocení projektu „NULOVÁ TOLERANCE“ II. etapa.
„Bagatelní trestná činnost“ z pohledu Policie ČR
Metodická porada – Program prevence kriminality na rok Krajský úřad Libereckého kraje.
Senior v bezpečí. Senior v bezpečí 2012 V rámci Městského projektu prevence kriminality na rok 2012 byly přiznány městu Litvínovu finanční prostředky.
MUDr. Stanislav Wasserbauer
Odbor sociální péče Magistrátu města Brna Helena Krištofová
SPRÁVNÍ ORGÁNY OBCE Mgr. Michal Oblouk.
KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA DOBŘÍŠSKU A ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Kriminalita v Ústeckém kraji vs. prevence
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok 2015
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Projekt Plzeňský kraj - bezpečný kraj
PROGRAM PREVENCE KRIMINALITY FRÝDLANT 2007
Městská policie – CALL BACK červenec – srpen 2010 Tisková konference 1
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Integrovaný plán rozvoje města Opava pro Integrovaný operační program
Zhodnocení projektu plk. Mgr. Pavla KOPECKÁ Vedoucí
ANALÝZA SEKUNDÁRNÍCH DAT
Vyhodnocení bezpečnostních opatření PČR na úseku požívání alkoholických nápojů nezletilými a mladistvými osobami „MLÁDEŽ - LÉTO 2010“
Výzkum veřejného mínění
Zpracovala Ing. Lenka Hřibová, říjen 2017
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Naplňování indikátorů udržitelného rozvoje Kladno 10/2008
Transkript prezentace:

Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností 2009

Dotazníkové šetření mezi občany města Kladna (9/2009) – stručný souhrn Dotazníkové šetření týkající se spokojenosti občanů s místním společenstvím a bezpečností bylo realizováno v období měsíců května až září 2009. Rozhodnutí o provedení tohoto šetření bylo učiněno vedením města Kladna z důvodu opětovného zjištění názoru obyvatel na problematiku spojenou s všeobecnou spokojeností a úrovní života ve městě. Tato část dotazníku byla obdobná jako v roce 2008, a to pro možnost porovnání vývoje názoru obyvatel města. Druhá část dotazníku, zaměřená na bezpečnost, byla realizována z důvodu zjištění statistických dat v rámci Programu prevence kriminality, který je dlouhodobě realizován z rozpočtu Statutárního města Kladna a dotačních prostředků Ministerstva vnitra ČR. Samotné dotazování bylo provedeno tazateli převážně z řad studentů Gymnázia Kladno, kterým byly předány seznamy náhodně vytypovaných občanů města z registru obyvatel vedeného kladenským magistrátem. Celkový počet respondentů byl stanoven na 1 400, přičemž záměrem bylo získání dat od 1% obyvatel, tedy od 700 občanů. Výběr respondentů byl proveden dle jednotlivých městských částí a ulic v poměru k počtu obyvatel. Tazatelé provedli rozhovor s celkem 508 občany města Kladna. Nedodržení zamýšleného počtu respondentů bylo ovlivněno především neochotou obyvatel ke spolupráci. Ač byla akce opakovaně avizována v měsíčníku Kladno 2009, na webu města a tiskovými zprávami, byla část občanů překvapena oslovením, a nedůvěra ke sdělování odpovědí poznamenala celkovou výtěžnost získaných dat.

Úvod dotazníku byl věnován statistickým datům o osobách respondentů, následovaly dotazy, u nichž bylo nutné určit skóre spokojenosti či nespokojenosti s obecnou úrovní školství, zdravotnictví, dopravy, sociálních služeb, místního plánování, atd… Závěr této části byl věnován podnětům občanů pro zlepšení života ve města Kladně. Druhá část, zaměřená na bezpečnost, byla směrována především na dotazy týkající se pocitů bezpečí, městského kamerového dohlížecího systému, a závěr byl opět věnován námětům občanů na řešení problémů z okolí jejich bydliště. Mezi hlavní indikátory spokojenosti občanů s městem, kde žijí a pracují, patří ukazatel podílu spokojených a nespokojených občanů. Spokojených (velmi, mírně) občanů je ve městě Kladně 81%. Již tento ukazatel je v porovnání s výsledky loňského roku vyšší, loňská spokojenost (velmi, mírně) byla ve výši 74,3%. Průměrné ohodnocení spokojenosti občanů s městem, kde žijí a pracují, na škále od 0 (nejméně spokojeni) do 10 (nejvíce spokojeni) bylo v loňském roce 6,53 oproti letošním výsledkům, kdy nejvíce respondentů hodnotilo svou spokojenost koeficientem 8. V části dotazníku věnované oblasti bezpečnosti pociťuje 79% obyvatel pocit bezpečí či částečného bezpečí v místě bydliště, ač je zároveň požadavkem obyvatel další snižování kriminality, dohled nad veřejným pořádkem a dodržováním nočního klidu. K jednotlivým zjištěním následuje prezentace výsledků průzkumu. V sekci Prevence kriminality jsou tímto zveřejněny jen výsledky v oblasti bezpečnosti.

Oblast bezpečnosti, městského kamerového systému a prevence kriminality vyjádření pocitu bezpečí v místě bydliště

jak bezpečné je být přes den doma s nezamknutými dveřmi (10 bezpečné až 0 nebezpečné) jak bezpečné je nechat přes noc otevřené okno ((10 bezpečné až 0 nebezpečné) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 48 16 17 11 69 31 80 97 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 58 30 25 12 67 33 42 73 54 96

jak bezpečné je chodit v noci po hlavních ulicích (10 bezpečné až 0 nebezpečné) jak bezpečné je chodit v noci po otevřených prostranstvích (10 bezpečné až 0 nebezpečné) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 88 15 36 43 47 89 60 39 19 16 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 104 16 35 46 47 88 34 22 12

mravnostní trestné činy na jakou oblast kriminality ve městě Kladně by měla být zaměřena větší pozornost hospodář.kriminalita krádeže korupce násilná kriminalita mravnostní trestné činy drogy vraždy žádná 41 349 87 258 77 201 25 2

dostatečnost informování o plošném pokrytí městského kamerového dohlížecího systému, který provozuje Městská policie Kladno ano částečné nedostatečně nejsem   informován 84 198 120 99

hodnotíte MKDS jako nástroj pro posílení bezpečnosti ve městě podporujete záměr rozšíření městského kamerového dohlížecího systému (dále jen MKDS) hodnotíte MKDS jako nástroj pro posílení bezpečnosti ve městě ano ne 466 32 ano ne 478 23

přejete si rozšířit MKDS do okolí Vašeho bydliště pokud se pohybujete v území monitorovaném MKDS, pociťujete vyšší pocit bezpečí ano ne 434 66 ano ne 396 100

vnímáte aktivity města realizované v oblasti Prevence kriminality pro zajištění bezpečnosti v širším slova smyslu, považujete za vhodné informovat občany o hrozícím nebezpečí pomocí SMS zpráv vnímáte aktivity města realizované v oblasti Prevence kriminality ano ne 386 109 ano ne 291 195

řazení věkových kategorií občanů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – děti (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý) řazení věkových kategorií občanů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – dospívající (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý) 1 2 3 4 227 133 101 38 1 2 3 4 222 139 104 32

řazení věkových kategorií občanů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – produktivní věk (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý) řazení věkových kategorií občanů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – senioři (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý) 1 2 3 4 47 104 161 186 1 2 3 4 57 109 111 223

řazení okruhů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – fyzická ochrana (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý) řazení okruhů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – městský kamerový dohlížecí systém (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý 1 2 3 4 207 127 71 88 1 2 3 4 163 159 113 55

řazení okruhů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – preventivní sociální programy (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý) řazení okruhů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – informování občanů (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý) 1 2 3 4 77 81 143 188 1 2 3 4 93 126 149 121

považujete za vhodný způsob zvýšení osobního bezpečí technickými signalizačními prostředky (bytové tlačítko pro přivolání pomoci, kapesní přístroj s tlačítkem pro přivolání pomoci) závadové činnosti ve vašem okolí, které neřeší orgány veřejné správy a je nutné začít se jimi zabývat, nebo jsou řešeny nedostatečně nepořádek, zakládání zeleně 46 kriminalita 42 vandalismus, bezdomovci 34 hluk, rušení nočního klidu 37 policie ČR, městská policie 29 problémoví občané, Romové 27 silnice, chodníky 21 parkování-rozšíření drogy 18 podávání alkoholu mladistvým 14 nedostatečné osvětlení 13 ovzduší 6 kanalizace 4 aktivity mládeže 2 volný pohyb psů ano ne 456 39

jaké aktivity navrhujete realizovat pro zvýšení bezpečí ve vašem okolí práce policie ČR, městské policie 229 kamerový systém 61 informovanost občanů 12 nepřizpůsobiví občané, vandalové 7 povinné zamykání domů 6 osvětlení 5 herny 4 aktivity pro mládež 3 špatné parkování doprava,MHD