Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu VY_32_INOVACE_OdP_S2_10 Popis výukového materiálu Název: Firemní kultura – definice, vnější, vnitřní vlivy Autor: Bc. Pavel Lang Datum: 24.12.2013 Obor: a) 65-41-L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) 65-41-L/01 Gastronomie c) 65-51-H/01 Kuchař/kuchařka, Číšník/servírka Ročník: a) - 1. ročník, b) - 4. ročník a c) 3. ročník Předmět: a) Cestovní ruch, b) Hotelový provoz, c) OdO Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a Cestovní ruch a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor
Bc. Pavel Lang Firemní kultura
Firemní kultura lze ji chápat jako: soubor základních předpokladů, hodnot, postojů a norem chování, které jsou sdíleny v podniku, které se projevují v myšlení, cítění a chování pracovníků.
Firemní kultura definice Kultura podniku je obecně uznávaný vzor chování, sdílení víry a hodnot, které jsou společné všem členům firmy. Kultura může být odvozena z toho co lidé říkají, dělají a myslí“. (H. Weihrich, H. Koontz) Podnikovou kulturu představují společně uznávané hodnoty, cíle a rituály“. (Mark H. McCormack)
Vlivy působící na firemní kulturu vnější charakter kultur vyšších řádů (národní a nadnárodní kultura) rychlost zpětné vazby trhu (konkurenti) tržní pozice geografická dislokace, regionální vlivy ekonomický systém politické preference legislativa ekologie úroveň technologií
Vlivy působící na firemní kulturu vnitřní pracovníci (mentalita, vzdělání, postoje k osobnímu růstu) vlastník, manažeři míra setrvačnosti vžité kultury velikost podniku a délka existence podniku právní forma podniku předmět podnikání používané struktury, procesy používání technologie strategie podniku řídící síly (způsobilost, zájmy, kvalita řídících impulsů)
Děkuji Vám za pozornost Bc. Pavel Lang
1. Popište vnější vlivy působící na firemní kulturu Výstupy - TEST 1. Popište vnější vlivy působící na firemní kulturu 2. Popište vnitřní vlivy působící na firemní kulturu