Marketingová komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
Marketing knihoven, informačních služeb a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
12 Propagace Proces marketingové komunikace Nástroje propagace Reklama Osobní prodej Podpora prodeje Publicita Přímý marketing.
Management a marketing v knihovnách Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Marketing mix 4P Produkt. Vlastnosti produktu Podstata Dodatečné vlastnosti  Přidaná hodnota  Značka  Obal  Záruční podmínky  Pozáruční servis 
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Žurnalisté Odborníci.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém Sběr informací Třídění informací Analyzování informací Distribuce informací.
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Společnost a informační prostředí. Informační prostředí Odborné poznatky uložené v dokumentech Instituce a jednotlivci přispívající ke komunikaci informací.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Publicita projektu
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Média.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Zavádění nového produktu na trh
Marketing 6 Nástroje propagace.
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Inovace a regionální rozvoj
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Marketingové nástroje
Rozhodování 1.
Psychologie reklama.
Společenská odpovědnost ve školství
Marketing, reklama a sponzoring ve sportu
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Plánování Marketingový plán.
Marketingové nástroje
CENA.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Řízení neziskových organizací Marketing neziskových organizací
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Marketingová komunikace
Vzdělávání.
Propagace.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
reklama REKLAMA reklama
Marketingová komunikace
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Nástroje komunikačního mixu
Prodeji produktu nebo služby
Transkript prezentace:

Marketingová komunikace

Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři

Ekonomie Marketing Co Jak Pro koho Proč Jací zákazníci Kdy budou mít zájem Za jaké ceny

Marketingová komunikace Co říci Komu to říci Jak to říci Jak to zakódovat Jak často to říkat Kdo to bude říkat Vědět proč to říkáme

Komunikační mix Reklama Podpora prodeje PR Přímý marketing Osobní prodej Sponzoring Event Marketing

Jak najdeme my zákazníky? Jak zákazníci najdou nás?

Fáze marketingové komunikace Před uskutečněním prodeje V průběhu prodeje Při konzumaci/užívání produktu Po skončení konzumace/užívání produktu

Reklama Reklama propagující instituci Reklama zaměřená na produkt Reklama zaměřená na událost Reklama zaměřená na zákazníky

Reklama: výhody a nevýhody Působí rychle Kontrola nad obsahem volbou médií počtem opakování Lze ovlivnit koho a na jakém území reklama zasáhne Podat s nadsázkou a humorem Cena Neosobní sdělení Působí jednosměrně Šum Zpoždění zpětné vazby Spolupůsobí další faktory Obtížné vyhodnocení účinnosti vynaložených prostředků

5M důležitých pro reklamu Mission Message Money Media Measurement

2 části reklamní strategie Co říci Komu Jak Realizace Jak často Kde Za kolik

Cíle reklamní kampaně Povědomí Znalost Oblíbenost Preference Přesvědčení Akce

Modely odezvy a chování zákazníků na podněty (Philip Kotler) Models► Modely AIDA model Hierarchy-of-effects model Model postupných kroků Innovation-adoption model inovačně adaptivní Communica tions model komunikační Stages▼ Stádia Cognitive stage LEARN Rozum Attention Pozornost Awareness Pocit potřeby Knowledge Poznání Exposure Působení Reception Vnímání Cognitive response Rozumová reakce Affective stage FEEL Cit Interest Zájem Desire Touha Liking Záliba Preference Conviction Přesvědčení Evaluation Hodnocení Attitude Postoj Intention Úmysl Behavior stage DO Akce Action Purchase Koupě Trial Vyzkoušení Adoption Přizpůsobení Behavior Chování/Čin

Rozpočet Co si organizace může dovolit Podle konkurence Procentem z příjmů S ohledem na cíle, kterých má být dosaženo

Reklamní kampaň Časová dimenze Cílové skupiny Geografická dimenze Celková výše rozpočtu

Média Tištěné reklamy ke shlédnutí Ostatní plošné, velkoplošné a světelné reklamy Tištěné reklamy k prostudování Inzerát Audiovizuální reklama Rozhlas Televize Propagační pořady 3D reklama Nové technologie, internet

Public Relations Důvěra Prestiž Image Rutinní publicita Reakce na mimořádné události

Nástroje PR Události Vztahy s veřejností Vztahy s médii Tisková zpráva Interview Obrazový materiál Veřejná vystoupení Tiskoviny

Podpora prodeje Krátkodobé stimuly Motivovat zákazníka k jednání Podpora návštěvnosti Podpora prodeje Doprovodných služeb Abonentních programů Výrobků

Direkt marketing Pošta Telefon E-mail

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na http://info.sks.cz/users/jo/ Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_10_Propagace Nebo www.sks.cz stránky učitelů © Radka Johnová, 2007