Subkultury Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_14.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
OVOCNÉ STROMY A OVOCE PODPORA PRO VÝUKU
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Kde je rybka? V p rezentaci si děti procvičí prostorovou orientaci. Návod: 1) Otázka je u každého obrázku stejná: Kde je rybka? 2) Dítě se snaží co nejpřesněji.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Trojúhelník - těžnice.
Volný čas a volnočasové aktivity Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu.
K V A R T E T O Co k sobě patří Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
COLORS BARVY Mgr. Bc. Lucie Hušková ZŠ a MŠ Kamenná 404/4,
OVOCNÉ STROMY A OVOCE PODPORA PRO VÝUKU
Subkultury Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
VIKINGOVÉ Téma: Dějepis – 7. třída
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Získávání energie pro život
České bankovky a kdo je na nich vyobrazen
Zrakové vnímání Variabilní hra
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vztahy mezi organismem a prostředím – ekologická přizpůsobivost organismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka.
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
Rozvoj fonematického sluchu
  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mona Drábková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Čteme, i když to neumíme. Pozoruj obrázky a snaž se pomoci paní učitelce se čtením. Nakonec tě čeká pár lehoučkých úloh. Autorem materiálu a všech jeho.
PUZZLE M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Neverbální komunikace Mimika, proxemika, gestika
Vítejte v Písmenkově ‒ seznamte se s písmenkem O, o
České mince a co je na nich
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
? Na koho zvířátka myslí? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu
Slabiky lu, le, li, lo, lá, lí Metodický komentář:
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Zvířecí rodinka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Soubor interaktivních her z matematiky I.
BALONY a násobilky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Prvouka – části lidského těla a kostra
Jméno: Poznáš hudební nástroje? Doplň názvy.
Doplň zvířecí rodinku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu
PUZZLE P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kde bydlí Honzík? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Prezentace seznamuje děti s počasím a představuje také roční období
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
KVARTETO – hláska R Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Zrakové vnímání 6 Variabilní hra
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Rozvíjíme zrakovou paměť
Prvouka – Sídliště Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Půjdem spolu do Betléma…
Rozlišování hlásek P, B, M
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
Rychlé počítání v časovém limitu 15 nebo 30 vteřin
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Subkultury Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Obr. 1

K jaké subkultuře byste zařadili chlapce na obrázku? Hip hop Obr. 2

Kdo půjde nakupovat do tohoto obchodu? Člověk z drogové subkultury nebo zvědavý turista. Obr. 3

Poznáte muže na obrázku? Tonny Hawk. V jakém oboru se proslavil? Skateboarding. Obr. 4

Dokážete určit odlišnost subkultur na obou snímcích? Obr. 5 Obr. 6

Kdo je autorem tohoto díla? Jaký je Váš názor na tento druh umění? Obr. 7

K jakému hudebnímu stylu patří zpěvák na obrázku?

Zařaďte skupinu lidí na obrázku do subkultury.

Jsou lidé na obrázku součástí stejné subkultury?

z latinského slova sub – pod + kultura; někdy označované jako alternativní kultura; je kultura osobité menšinové skupiny v rámci kultury většinové, převládající nebo oficiální; minoritní a majoritní (většinovou, dominantní) kulturu spojuje obvykle jazyk a mnoho dalších společných rysů; skupina se odlišuje sociálním postavením, věkem, povoláním, názorovou orientací.

Vznik subkultur nevědomě nebo spontánně vzniklá skupina; vědomě vzniklá skupina, která pěstuje sama sebe; skupina tvořená svazkem nezávislých proudů, které si neprotiřečí.

Příklad subkultur mládeže BDSM Black metal Cyber Decora Emo Freetekno Geek Glam Goth Grunge Hip hop Hooligans

Příklad subkultur mládeže Hippies Hipster Lolita Mod Nerd Otherkin Psychobilly Punk Rave Rivetheads Rocker Rude boys Skate Skinheads Steampunk Straight edge Tramping Visual kei

Skupinová práce: Vyberte jednu ze subkultur a zpracujte prezentaci o této subkultuře. Zaměřte se na ideologii subkultury, vnější znaky. Zhodnoťte pozitiva nebo negativa subkultury pro společnost.

Kriminogenní subkultury mládeže Skupiny pokoutní – drogová subkultura; Subkultura rasistická – blízká subkultuře násilí – má propracovanější ideologii – např. skinheads; Subkultura pseudonáboženská – např. satanisté; Stabilní a integrované skupiny – delikventní normy jsou akceptovány dospělými, ti slouží jako učitelé – např. gangy dětských kapsářů; Nestabilní skupiny – subkultura násilí – obvykle vysoce násilnické.

Použitá literatura: Vybrané kapitoly ze sociální pedagogiky. 1. vyd. Editor Lenka Müllerová. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2002, 190 s. Skripta (Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem). ISBN 80-704-4458-4. MATOUŠEK, Oldřich a Andrea MATOUŠKOVÁ. Mládež a delikvence: možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. 3. vyd., aktualiz. Praha: Portál, 2011, 336 s. ISBN 978-807-3678-258. DUFEK, Pavel. Společenské vědy pro střední školy. 1. vyd. Brno: Didaktis, c2010, 87 s. ISBN 978-807-3581-527.

Citace obrázků: Str. 2. Obr. 1. NAME INVALID. [cit. 2013-07-19]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Crack_Cocaine_Smokers_in_Vancouver_Alleyway.jpg> Str. 3. Obr. 2. BRYANVALENTINE. [cit. 2013-07-19]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:BValentine.jpg> Str. 4. Obr. 3. LOFOR. ME - 26/11/2005 - Coffeeshop Amsterdam Rockit. [cit. 2013-07-19]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:AMS_coffe_shop_ro.JPG> Str. 5. Obr. 4. MATT ROGERS. [cit. 2013-07-19]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tony_Hawk_left_profile.jpg> Str. 6. Obr. 5. MISSILE. [cit. 2013-07-19]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gendou2012%2B.jpg> Str. 6. Obr. 6. A.BERG. [cit. 2013-07-19]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rocker_Achim.jpg>

Citace obrázků: Str. 7. Obr. 7. MANDY BARRY-CADES. [cit. 2013-07-19]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Under_the_bridge,_Kennet_and_Avon_canal,_Hungerford_-_geograph.org.uk_-_1353274.jpg> Str. 8. Obr. 8. ORIGINAL UPLOADER WAS Asdluki at pl.wikipedia. [cit. 2013-07-19]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wojtas_(raper).jpg> Str. 9. Obr. 9. PATRICK DENKER. [cit. 2013-07-19]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Modern_chain_gang.jpg> Str. 10. Obr. 10. RAMA. [cit. 2013-07-19]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Goth_f222791.jpg> Str. 10. Obr. 11. Jason Rogers. [cit. 2013-08-09]. Dostupný pod licencí Public Domain na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cap_with_Stars_on_It_--)_(_Snakebites_Snakebite_lip_piercing_new_era_cap_emo_hair_scene_).jpg>