Kurz algoritmizace a programování v jazyce C

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulkový procesor Práce se souborem – otevření, tvorba a použití šablony, tisk, propojení tabulky Excel s Wordem, nastavení Excelu, uložení Autorem materiálu.
Advertisements

Školení MS Word 2007 pro začátečníky RNDr. Milan Zmátlo MěÚ Třebíč, říjen 2011 Vzdělávání v eGON centru Třebíč Tento.
ALGORITMIZACE Mgr. Milan Pastyřík IUVENTAS, s. r. o.
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_01_úvod do organické chemie.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Spolupráce mezi výkresy bloky (s atributy) Design center externí reference.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Jednoduchá HTML stránka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastTvorba WWW stránky v HTML Datum vytvoření2013.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Internetové stránky Co se všechno naučíme???
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_07 Informatika - MS Excel – Vkládání vzorců Autor:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
HTML (I) (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 6: Proměnné, jejich typy a práce s nimi Bc. Radek Libovický.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 10: Tvorba vlastních funkcí Bc. Radek Libovický.
Definice: Funkce f na množině D(f)  R je předpis, který každému číslu z množiny D(f) přiřazuje právě jedno reálné číslo. Jinak: Nechť A, B jsou neprázdné.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Spuštění programu (10).
Funkce Konstantní a Lineární
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Tutoriál ~ eKnihy Stahování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
COM – Práce s objektovým modelem jiné aplikace
Batové dávky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vojtěch Mrózek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
EU_12_sada1_19_Inf_Excel_1_Šeb
Způsoby zápisu algoritmů
1. Tlačítko START 2. Podrobnější hledání 3. Zařízení a tiskárny 4
Hledání nejvyšších a nejnižších hodnot
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ORGANIZACE DAT V POČÍTAČI
Číslo v digitálním archivu školy
Přetěžování Datové typy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Excel – tabulkový procesor
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
JEdit Open source programování – – Marek Bílý.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název: Word pokračování DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_04
Název: Práce s tabulátory Autor: Hokr Jan
Lexikální atomy jazyka C
Inf Vývojový diagram.
C# konzole – Program pro výpočet výrazu
Informační a komunikační technologie
Číslovky Bc. K. Matějková.
Informační a komunikační technologie
Gymnasium Jižní Město Praha
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
CYKLUS S PODMÍNKOU NA KONCI (s výstupní podmínkou)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Informační a komunikační technologie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
C# konzole – Textový výstup
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Command line nástroje Jednoúčelové, ale mocné nástroje pro transformace textu Jak získat: Linux (a Mac) – součást operačního systému Windows – musí se.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Informatika – Základní operace s buňkami
Funkce v jazyce C = „množina“ operací, která provádí nějakou činnost s různými vstupy odstranění vícenásobného psaní či vkládání téhož kódu a lepší přehlednost.
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Transkript prezentace:

Kurz algoritmizace a programování v jazyce C Lekce č. 5: Hello world! Bc. Radek Libovický

Logická hádanka Máte neomezené množství vody. Jak naberete 6 litrů, když máte jen 4- a 9-litrovou nádobu. Odpověď na konci prezentace

Příprava vývojového prostředí Tento návod je pro vývojové prostředí CodeBlocks, nicméně princip je stejný pro všechna prostředí Zapnout CodeBlocks File – New – Project Vybrat console application (v tomto kurzu se budou vytvářet pouze konzolové aplikace) Vyplnit název souboru a umístění souboru Po levé straně v sekci Management otevřít Projects – Sources – main.c Pokud se vše povedlo, můžete začít s programováním

Začínáme programovat Pokud je editor připravený, je na čase vytvořit Váš první program Zadání: Vytvořit program, který vypíše: „Hello world!“

Hlavičkové soubory #include <stdio.h> Pro zpřístupnění konkrétních funkcí je třeba k programu připojit knihovny Pro začátek bohatě postačí knihovna stdio.h (standard input/output) Připojení knihovny: #include <stdio.h> Po připojení všech potřebných knihoven se může začít psát hlavní funkce programu

Hlavní funkce programu int main() { return 0; } Hlavní funkce programu má vždy název main Je to funkce, která se spouští jako první int před main znamená, že hlavní funkce je datového typu integer (neboli celé číslo) Závorky za main jsou pro vstupní parametry funkce. Hlavní funkce nemusí mít vstupní parametry (v tomto případě by závorky zůstaly prázdné) return 0; vyjadřuje jakou hodnotu hlavní funkce vrací (celé číslo - 0) Středníkem se ukončují příkazy

výstup Funkce pro výpis do konzole: printf("Libovolný text"); Tato funkce vrací celé číslo, které je rovno počtu vypsaných znaků do konzole

Bílé znaky Bílé znaky: Tyto znaky nejsou vidět, ale jsou velmi důležité (nový řádek, tab, konec souboru, návrat na začátek řádku,…) Nový řádek \n Pípnutí \a Návrat na začátek řádku \r Tabulátor \t Posun doleva \b Např.: printf("\n \a \t");

Komentáře //nějaká poznámka /* nějaká poznámka nějaká poznámka Komentář – slouží pro zpřehlednění kódu, či zapsání nějaké myšlenky Jednořádkové: //nějaká poznámka Víceřádkové: /* nějaká poznámka nějaká poznámka nějaká poznámka */

Hello world #include <stdio.h> //připojení hlavičkového souboru int main() //hlavní funkce { //začátek těla hlavní funkce printf("Hello world!\n"); /*funkce pro výpis na konzoli*/ return 0; //hlavní funkce vrací hodnotu 0 } //konec těla hlavní funkce

Odpověď na logickou hádanku Naplníme 9-litrovou nádobu a odlijeme z ní dvakrát 4 litry do vedlejší nádoby. Zůstane nám tedy 1 litr a ten přelijeme do 4- litrové. Znovu naplníme 9-litrovou a doplníme obsah 4-litrové (jen 3 litry). Tím pádem nám v 9-litrové zůstane 6 litrů vody.