CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Cena v pojetí marketingu
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Cenová strategie Jiří Pixa.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Lidé ve službách.
Inflace 1. Vymezení pojmů 2. Příčiny inflačních procesů.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Eva Zamrazilová Členka bankovní rady ČNB Ceny potravin a český spotřebitel Strategie českého zemědělství a potravinářství do roku 2020 Soběstačnost ve.
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Formování trhu Základní elementy trhu.
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Marketingový mix Produkt.
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Mezinárodní obchod a pohyb kapitálu
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 9.
Celkový a mezní produkt
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
SPACE ANALÝZA.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Inflace.
8. Marketing.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Ing. Jan Krajíček, Ph.D Cenová gramotnost.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_11 Název materiáluInflace.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Stanovení ceny v marketingu
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-1)
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-2)
Úvodní seminář Národní hospodářství
Marketing farmářských produktů
Cenové strategie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU

cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady externí faktory: povaha a struktura trhu a poptávky náklady, ceny a nabídka konkurence ostatní faktory (SLEPT + kulturní) Regulace trhu Směnné kurzy Inflace cena a cenová politika + distribuční kanál cenová tvorba NÍZKÁ CENA podnik nemůže tvořit zisk náklady ceny konkurence a hodnota další externí a vnímaná interní faktory zákazníky VYSOKÁ CENA bude poptávka?

CENA JAKO KOMUNIKÁTOR HODNOTY hodnota = užitky/náklady anebo hodnota = základní řešení + přidané služby/cena + náklady vztahu užitky – funkční a emocionální náklady – peněžní, časové, energetické, psychické hodnota – produktu, služeb, personálu a image http://www.komora.cz/hk-cr/zpravodajstvi/art_22652/porovnani-cen-spotrebniho-kose-v-eu.aspx http://bankovnictvi.ihned.cz/c4-10083300-20380370-900000_d1-v-novem-spotrebnim-kosi-csu-se-zvysil-podil-bydleni http://www.mesec.cz/clanky/cena-a-zdaneni-benzinu-v-eu/ http://ekonomika.idnes.cz/brusel-chce-zvysit-dan-z-nafty-dek-/ekonomika.asp?c=A070313_192304_ekonomika_ost http://auto.idnes.cz/srovnani-cen-eu-skoda-octavia-je-v-cesku-nejdrazsi-fvu-/automoto.asp?c=A070402_181610_automoto_fdv http://auto.idnes.cz/srovnani-cen-motorek-vyplati-se-nakupovat-v-cesku-fs5-/motorky.asp?c=A080218_122602_motorky_fdv http://www.euroanalysis.cz/media.asp http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.asp?r=ekonomika&c=A041025_212205_ekonomika_pav http://ekonomika.idnes.cz/test.asp?r=test&c=2004M073T04A http://ekonomika.idnes.cz/parfemy-jsou-v-cesku-drahe-dce-/ekonomika.asp?c=A061212_643580_ekonomika_str http://ekonomika.idnes.cz/v-desitce-evropskych-statu-s-nejdrazsim-proudem-je-i-cr-pin-/ekonomika.asp?c=A061124_165806_ekonomika_str

CENA A EU Irsko, Francie, Itálie, Belgie, Rakousko – min. cena cigaret cenová regulace výrobků a služeb Irsko, Francie, Itálie, Belgie, Rakousko – min. cena cigaret (skrytý) dumping anebo podpora domácím producentům… daňové zatížení (daň z přidané hodnoty) a produkty zařazené v daných sazbách (ČR – plenky, stavebnictví, kafe, čaj, čokoláda……) a spotřební daně, resp. další daně (regionální, lokální apod.) DPH v EU: http://www.ucetnisvet.cz/ucetnisvet/meze-se-vam-hodit/uzitecne-tabulky/dph-eu spotřební daně – v EU stanoveny jednotné minimální sazby http://www.obecnifinance.cz/clanek/moznost-prirazek-ke-spotrebnim-danim/ spotřební daň ve Francii http://www.euractiv.com/en/taxation daně v EU rozdílné místní výrobní náklady – transferové ceny změny kurzů – domácí měna/euro/jiná měna CENA A PARALELNÍ DOVOZ