Úloha marketingu v řízení organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projektové řízení Modul č.1.
Advertisements

Vize, Strategie, Cíle.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Strategie podniku v globálním světě
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Koncepce marketingového řízení
Management podniku a jeho činnosti
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Prosperita organizace
Strategický marketing
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
STRATEGIE ZMĚNY 1. Model diagnózy podniku 2. Strategie změny 3. Procesně orientovaný přístup.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
8. Marketing.
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Model struktury strategického managementu
Strategický marketing
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategický marketing
Ekonomika malých a středních podniků
Management podniku a jeho činnosti
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Úloha marketingu v řízení organizace Je marketingové řízení a plánování užitečné ?

MARKETING Zájem o marketing se zintenzivňuje – firmy poznávají, že marketingové řízení pomáhá k udření jejich pozice na trhu Všeobecně se firmy více orientují na zákazníka, zjišťují jeho potřeby a sněží se je uspokojit. Na pozadí rychle se měnícího prostředí jsou firmy nuceny řešit strategické otázky Firmy pochopily, že nestačí jen něco vyrábět, zákazník určuje, co se bude vyrábět.

Změny principů řízení Dříve Nyní Výroba odpovídala normě Výrobek s hodnotou vnímanou zákazníkem Zajistit dostupnost zboží Perfektní bezchybná dodávka ( včasnost, úplnost …) Využití složek market.mixu 4P – výrobkově orientovaného konceptu 4P je samozřejmost, využití 4C orientovaného na zákazníka Posezónní slevy Neustálé slevy podle skutečných prodejů Masová velkosériová výroba Ford černé barvy Výroba dle požadavků zákazníka Každý zákazník si určí barvu svého auta sám Hledání nových zákazníků Snaha o udržení stálých zákazníků ( věrnostní programy) Jeden útvar ( odbyt) zajišťuje vztahy se zákazníky Všechny útvary jsou ve vztahu se zákazníkem

Globalizace vkusu zákazníků Změny Rozvoj znalostí s dovedností se přesunul z místních trhů na trhy globální a mezinárodní. Globalizace vkusu zákazníků Rozvoj internetu a dalších technologií posílili vzájemné vztahy a závislost mezi jednotlivými zeměmi Mezinárodní konkurence Potřeba reagovat na tyto tlaky ovlivňuje podniky všech velikostí na všech trzích.

Situace marketingového řízení a plánování v ČR Podnikatelé se zaměřují spíše na přítomnost a strategickým činnostem věnují minimum času – nepovažují je za důležité Neznalost problematiky strategického řízení obecně způsobuje nezájem podnikatelů ( není čas pročítat učebnice) Výsledek ankety z webu proMarketing.cz – 1707 hlasujících: 493 28,9% Fi připravuje MP 386 22,6% Chce začít co nejdříve 315 18,4% Nyní ne ale snad někdy v budoucnu 513 30,1% MP pro ně nemá smysl

Vývoj Obecně - marketingové řízení a plánování v malých a středních firmách nemá silnou pozici. Cíl – posílit povědomí o tom, že MP může pomoci zvýšit obrat a zisk, udržet si zákazníky

Marketingové řízení Je proces zahrnující plánování, realizaci a kontrolu. Rozhodování, komunikace a motivace jsou důležitými aktivitami v rámci jednotlivých etap. Rozhodování Komunikace Rozhodování Rozhodování Motivace Marketingové plánování Realizace plánu Marketingová kontrola

Důvody, proč i v malé firmě sestavovat plán Plán umožní identifikovat zdroje konkurenční výhody, stanovit cíle a strategie, zjistit finanční prostředky nutné k budování fi., kontrolovat, zda fi. Plní co si předsevzala Písemný dokument, říká čeho a kdy bude dosaženo Při pravidelné kontrole je možno včas odhalit problém a reagovat na něj v samotném zárodku Díky plánu vědí všichni zaměstnanci, čeho chce firma dosáhnout a jakým způsobem mohou přispět k naplnění podnikového poslání. Díky plánování se vytváří systém Zúčastnění musí věřit tomu, že MP pomůže fi, aby byla vždy krok před konkurencí, aby se jí rychleji vrátily vložené investice, aby udržela své zákazníky a uspokojila jejich potřeby, aby si získala pevné místo na trhu

Plánovací proces Vize, poslání Komplexní analýza Marketingový plán Jednotlivé aktivity Stanovení podnikových cílů Podnikové strategické plánování Analýza současné Situace a definování marketingových strategií Marketingové strategické plánování Alokace marketingových Zdrojů a kontrola Marketingové Operativní plánování Vize, poslání Komplexní analýza podniku Marketingový plán Cíle a strategický směr Marketingové cíle Rozpočet Kritické Faktory úspěchu Marketingové strategie Detailní plán akcí a zodpovědností

Realizační proces Realizace Marketingová Marketingového kontrola plánu Realizační a kontrolní proces Realizace Marketingového plánu Marketingová kontrola Faktory podléhající kontrole Organizační uspořádání firmy a marketingu Rozdíly a jejich příčiny Zaměření na zákazníka Návrhy na zlepšení Vlastní realizace Vývoj nových výrobků, inovace Zpětná vazba

Předpoklady pro úspěšnou realizaci plánovacího procesu Osvojení si principů strategického myšlení – vypracování více variant, průběžnost, systematický přístup, tvůrčí řešení problémů, Strategická předvídavost Správný odhad budoucích trendů a jevů – např. poptávky, růstu trhu Dostatek informací o celosvětovém okolí podniku a jeho očekávaném Vývoji, informace o blízkém okolí podniku, o jeho zdrojích, o konkurenci, O zákaznících.