Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Český jazyk a literatura
Advertisements

Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
Božena Němcová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Božena Němcová ( 1820 – 1862) Tvůrce původní české povídky
Karel Havlí č ek Borovský 8. ročník Karel Havlí č ek Borovský Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_I.A.15 Název pro školu:EU ČJ 15 II Název materiálu:Božena Němcová Autor:Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací obor:Český.
Božena Němcová Ladislava Helerová
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
VZDĚLÁVACÍ OBLAST:TEORETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Tematická oblast:Rozvahové účty Předmět:Účetnictví Název:Procvičování – sestavení rozvahy Anotace: Digitální učební.
Karel Havlíček Borovský
Český jazyk a literatura
Český jazyk a literatura
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VZDĚLÁVACÍ OBLAST:TEORETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Tematická oblast:Rozvahové účty Předmět:Účetnictví Název:Procvičování – sestavení rozvahy 2 Anotace: Digitální.
Božena Němcová Český realismus.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_20_CJ_NP1 Ročník: I. Vzdělávací oblast: Jazykové vzdělávání a komunikace.
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení K. V. Raise a jeho díla Ročník.
Božena Němcová. O Vídeň – Praha O Dcera panského kočího Jana Pankla a služky Terezie Novotné. O Měla velmi silný vztah k babičce.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla N. V. Gogola.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení S. Čecha a jeho díla Ročník /
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení V. Hálka a jeho díla Ročník /
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení K. Světlé a jejího díla Ročník.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla Guy de Maupassanta.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení J. V. Sládka a jeho díla Ročník.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Shrnutí uměleckého směru romantismu Ročník.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Přestavení života a díla F. M. Dostojevského.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení J. Vrchlického a jeho díla Ročník.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti: Představení Erbenovy Kytice z pověstí.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení H. de Balzaca Ročník / obor.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti: Představení Z. Wintera a V. B. Třebízského.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení realismu v USA Ročník / obor.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Pohádka, báje Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Eliška Krásnohorská
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Karolína Světlá
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Šablona III/2 Božena Němcová Mgr. L. Junová, 1
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Božena Němcová.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Osvícenství Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
3. Fáze Národního obrození
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Česká literatura 80. a 90. let 19. století
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Božena Němcová (1820 – 1862).
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
70. léta 18. století – 50. léta 19. století
NÁRODNÍ OBROZENÍ ČTVRTÁ FÁZE
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast: Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti: Shrnutí období přelomu romantismu a realismu v české kultuře Ročník / obor studia: 2. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Mgr. Jan Nedbal Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice Ověřeno: 1. pololetí školního roku 2012/2013 III/2 VY_32_INOVACE_DUM 259 Klíčová slova: Romantismus, realismus, B. Němcová, K. Havlíček Borovský Anotace: Výkladová prezentace shrnující období přelomu romantismu a realismu v české kultuře.

Přelom romantismu a realismu SHRNUTÍ

Přelom romantismu a realismu Období, ve kterém můžeme spatřit typické rysy romantismu i realismu u jednoho autora Kombinace sentimentálních rysů a důrazu na co nejpřesnější vykreslení reality Rozpor mezi ideálem a společností již není řešen únikem do minulosti Problémy a konflikty ve společnosti jsou již trefně pojmenovány a glosovány

Představitelé přelomu českého romantismu a realismu Božena Němcová Národní báchorky a pověsti Obrazy z okolí domažlického V zámku a v podzámčí Divá Bára Chudí lidé Pohorská vesnice Babička

Představitelé přelomu českého romantismu a realismu Karel Havlíček Borovský Epigramy Tyrolské elegie Král Lávra Křes svatého Vladimíra

Zdroje Prokop, V.: Literatura 19. a počátku 20. století (od romantiků po buřiče). Sokolov, O. K.-Soft Sokolov 2000. Lehár, J.: Česká literatura do počátku k dnešku. Praha, Nakladatelství Lidové noviny 2008. Bauer, A.: Literatura na dlani – Přehled světové a české lit. Olomouc, Rubico 2001. Sochorová, M.: Literatura v kostce. Havlíčkův Brod, Fragment 1996.