Netradiční zdroje elektrické energie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obnovitelné (recentní) zdroje energie zdroje energie Slunce, voda, vzduch.
Advertisements

Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Obsah Generátor střídavého proudu Trojfázová soustava střídavého napětí Transformátor Přenos elektrické energie Střídavý proud v energetice 1.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Rozdělení zdrojů Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Přírodověda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. ? Co všechno může sloužit jako zdroj energie?
Netradiční zdroje elektrické energie
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE
Regulátory v automatizaci
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Výroba elektrické energie - obecná část
Elektrické měřící přístroje
Domovní elektrická instalace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Elektrické měřící přístroje
Elektrické měřící přístroje
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Elektronické součástky a obvody
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní pojmy v automatizační technice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je .
Základní škola a mateřská škola Damníkov
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Vesmír Co uvidíš, zvedneš-li svůj zrak k obloze? mraky, oblohu
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Znečištění ovzduší Obr. 1
Elektronické součástky a obvody
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
TINKA VILIMKOVÁ 5.A ZŠ KLÁNOVICE
Netradiční zdroje elektrické energie
VY_32_INOVACE_ Regulace
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Důlní elektrické přístroje
Autor: Mgr. Jaroslava Všohájková
VY_52_INOVACE_31_ Slunce ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Přenosové soustavy Autor: Pszczółka Tomáš VY_32_INOVACE_pszczolka_
Elektrické spotřebiče, vodiče, nevodiče
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Elektrické měřící přístroje
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Elektrické měřící přístroje
Prezentace – výklad učiva
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Země ve vesmíru.
Elektrické měřící přístroje
Logické funkce a obvody
Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Člověk a energie TÉMATICKÝ.
Neživá příroda - vzduch
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Transkript prezentace:

Netradiční zdroje elektrické energie VY_32_INOVACE_Tomalova_03-1-06-Energie_Slunce Autor: Ing. Milada Tomalová Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace Materiál se zabývá možnostmi využívání energie Slunce. Slouží k výkladu a zároveň jako podklad pro shrnutí tématu výroba elektrické energie.

Energie slunce

Slunce Naše nejbližší hvězda V jádře Slunce probíhá neustále termojaderná fúze (slučování vodíkových jader za vzniku hélia) Při této reakci se uvolní obrovské množství energie Tato energie se šíří vesmírem ve formě světelného a tepelného záření

Dopad sluneční energie na zemi Na atmosféru země dopadá nepřetržitě přibližně 180 000 TW sluneční energie Nebezpečné formy energie (ultrafialové a RTG záření) jsou pohlceny ionosférou. Velká část slunečního záření se odráží zpět do vesmíru Zbytek energie se uplatní v koloběhu vody v přírodě, způsobuje vlny a vlnobití, energie je vázána pomocí fotosyntézy

Země Sluneční záření 100% Teplo 47% Koloběh vody 21% Odraz 31% Vlny 0,2% Fotosyntéza 0,1%

Využití sluneční energie dopadající na Zemi Přímé - výroba elektrické energie pomocí fotovoltaického jevu Nepřímé – využití tepla. Přeměna získané tepelné energie na elektrickou pomocí termočlánků a termoelektrického generátoru (soustava termoelektrických článků vhodně spojených) Získání tepla pomocí slunečních kolektorů

Využití sluneční energie dopadající na Zemi Sluneční energie zahřívá různé plochy země a tím způsobuje vítr využívaný ve větrných elektrárnách Způsobuje koloběh vody v přírodě využívaný ve vodních elektrárnách Je jednou z podmínek fotosyntézy při které vznikala (fosilní paliva) a vzniká rostliná hmota (biomasa)

Přiklad konkrétní možnosti využití sluneční energie Oblast pouští – nelze je užít jako zemědělskou půdu ani k chovu dobytka. Možnosti využití: Fotovoltaické elektrárny (ze Sahary by bylo možno získat víc energie než dnes svět potřebuje) Rozklad vody na vodík a kyslík Problémy: Přenos energie na velké vzdálenosti do místa spotřeby Neschopnost států domluvit se

POUŽITÁ LITERATURA BERANOVSKÝ, Jiří; TRUXA, Jan. Alternativní energie pro váš dům. Brno: ERA, 2003, ISBN 80-86517-59-4. BENDA, Vítězslav; BROŽ, Karel. Slunce ve školách a jak dál...?. Chomutov: Integrovaná střední škola energetická Chomutov, není uveden, ISBN není uvedeno Obrázek – vlastní tvorba autorky