Ivan Kraus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Parní lokomotiva A její konstruktéři.
Advertisements

Vynález lodě na parní pohon a lodního šroubu
(Cena děkana Fakulty dopravní, ČVUT Praha)
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
Prohlášení o dráze Jiří Černý 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Železniční stavby v Pardubickém kraji Bc. Marek Binko ředitel odboru strategie Pardubice, 5. září 2013 Dopravní konference Pardubice 2013.
Exkurze na p ř e č erpávací vodní elektrárnu se uskute č nila DLOUHÉ STRÁNĚ.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Filip Leden. Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení.
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Doprava ve světě železniční doprava. Železniční doprava využívá se k přepravě hromadných nákladů na střední a velké vzdálenosti po 2. světové válce ústup.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELIII- 2.2 RMG, MAGNETOFONY.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_01_NJ Téma: My a naši sousedé Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.9 Manufaktury a první stroje Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_34_ČS TEMA: Manufaktury a první.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. V čem se liší? Eva o hmotnosti 54 kg vyšplhala do výšky 4 metrů za 6.
Železniční muzeum Mulhouse 1994 Foto Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_69 Vzdělávací.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Členské fórum A.T.I.C. Mariánské Lázně
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zaniklé tramvajové provozy ČR Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 1.
Název: Železniční doprava ve světě Autor: Jiří Čekal Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Dopravní zeměpis světa Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Netradiční zdroje elektrické energie
Fyzika - referát Vlaky.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Matyáš Fornůsek 5. ročník ZŠ
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
Úvod do dopravy a přepravy
TEPELNÉ MOTORY.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): září 2011 Ročník: 5
VYNÁLEZY ELEKTŘINA Autor : Simon Frolík 8..
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_03_19_Století páry
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
Název materiálu: Nerostné suroviny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Centrální nákupy SŽDC pro opravu, údržbu a modernizaci železničního svršku Stanislav Smeták Workshop „Oprava a údržba kolejí železničních drah“ Praha –
DOPRAVA VE SVĚTĚ Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací.
Doprava ČR.
Manufaktury a první stroje
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Geografie dopravy – nové trendy v dopravě
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Integrace tramvaje se železnicí
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Tepelné motory.
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Železniční doprava 19. stol.
Financování železniční infrastruktury
Vítáme Vás v Luhačovicích
Nadzvuková veřejná letecká doprava
AIRBUS - A350 XWB.
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Airbus A-380.
Transkript prezentace:

Ivan Kraus

Jak to všechno začalo... Diolkos (rutway) – Řecko, 600 p. n. l. Korintská šíje Diolkos (rutway) – Řecko, 600 p. n. l. starověká dlážděná cesta napříč Korintskou šíjí, jež se využívala k přepravě zboží či menších lodí mezi lechaionským a kanchreiským přístavem. Délka cesty je asi 6 km a šířka 3 až 3,5 m Diolkos (rutway)

Jak to všechno začalo... První železnice na evropském kontinentu 128,8 km, rozchod 1106mm Postupně uváděna do provozu v letech 1825 – 1832 Projekt F. J. Gerstner Stavba F. A. Gerstner, poté Matyáš Schönerer

Parní stroj 1712 – Thomas Newcomen Čerpadlo – vysávání vody z dolů Parní stroj Thomase Newcomena 1712 – Thomas Newcomen Čerpadlo – vysávání vody z dolů

Parní stroj James Watt – vylepšený motor r. 1781 Kolo jako setrvačník

Parní lokomotiva Richard Trevithick, 1808, Bloomsbury (Londýn) 12 mph (19 km/h) Požkozená kolej způsobila vykolejení, poté uzavřeno Chyť mě kdo můžeš (Richard Trevithick)

Parní lokomotiva George Stephenson Postavena 1829, prezentována 1830 pro trať Manchester – Liverpool 28 mph (45 km/h) George a Robert Stephenson Raketa

Rozšíření železnice Transkontinentální železnice, Pacifická železnice 1863 – 1869 1,907 mil (3,069 km) Cesta zkrácena z šesti měsíců na méně než týden

Elektřina 1. el. Lokomotiva sestrojena r. 1837 Robertem Davidsonem Údolí Valtellina, Itálie 1. el. Lokomotiva sestrojena r. 1837 Robertem Davidsonem 1. dnešní tramvaj ve Vídni, 1883, Mödling a Hinterbrühl - dráty nad kolejí Rozšíření elektřiny v podzemních draháh, později i na lehčích výkonech 1. plně elektrifikovaná hlavní trať v Itálii (údolí Valtellina) – 106km, podle návrhu Kalmána Kandó a firmy Ganz

Motorová trakce ?1. lokomotiva z roku 1912, neekonomická Evropa Testována na trati Winterthur-Romanshorn, Švýcarsko Dodána do Berlína Pruským státním drahám 95 tun, 883kW, 100km/h? Evropa 1914 - 1. funkční motorové vozy pro Saské královské dráhy, kvůli nedostatku paliva za 1. sv. v. odstaveny, prodány do Švýcarska

Motorová trakce 1923 – 1924 vývoj lokomotivy pro ruskou železnici – 1. použitelná dieslová lokomotiva (SŽD Eel2) SŽD Eel2

Motorová trakce Amerika 1917 – 1918 – diesel-elektrická lokomotiva, General Electric 1. využití jako posunovací 1934 - Burlington Railroad a Union Pacific – aerodynamické traťové diesel-elek. l. pro cestující Od 1939 i na nákladní přepravu

Rychlovlaky 1. Japonci (60' 20. stol.) Rozchod 1435mm, původní 1064mm Šinkansen (JR-500) Šinkansen (prototyp) 1. Japonci (60' 20. stol.) Rozchod 1435mm, původní 1064mm [ N A P R A V O : JR 500 ]

Rychlovlaky TGV Duplex TGV Sud-Est

Rychlovlaky Pendolino 1. ETR 401 Pendolino 1. série (ETR 401) Pendolino 1. ETR 401 2. ETR 450 – aktivní naklápění vozové skříně - odkoupen patent od britského Advanced Passanger Train (zrušen r. 1982) Pendolino 2. série (ETR 450) ČD 680 (české Pendolino)

Rychlovlaky Pův návrh z roku 1994 (prof. Petr Tučný) ČD 680 (pův. návrh z roku 1994 od prof. Petra Tučného)

Železnice dnes TŽK ETCS Síť VTR v ČR – 360 mld. kč Tranzitní železniční koridory (TŽK) v ČR

Železnice dnes TGV POS – 574,8km/h, 3. 4. 2007 - Francie TGV POS

Železnice dnes Šanghaj centrum - letiště s = 30km t = 7min 20s Maximální rychlost: 501km/h Provozní rychlost: 431km/h

Železnice dnes JR-Maglev (MLX01) 603km/h (2015) MLX01 (JR-Maglev)

Děkuji za pozornost