Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO 00640824 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0134 Název projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Jehličková tiskárna Číslo DUM: III/2/VT/2/1/15 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Ivo Peterka FHS Barvy v počítači a HTML..
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
R OVNOMĚRNÉ A NEROVNOMĚRNÉ POHYBY Mgr. Kamil Kučera.
V LASTNOSTI PLYNŮ Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Výstupní zařízení – tiskárny, rozdělení
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Číselné množiny - přehled
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Barva světla, šíření světla a stín
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Dechové dřevěné nástroje
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Ovoce našich zahrádek VY_32_INOVACE_04_03
Tabulky – další možnosti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
BARVA.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
VY_32_INOVACE_
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Informatika – Grafika.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
WORD Tabulky - ohraničení
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Barvy Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Počítačová grafika.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Způsoby uložení grafické informace
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Způsoby uložení grafické informace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Rastrová grafika O. Kánský 2012.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_20.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Rastrové formáty.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO 00640824 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0134 Název projektu Moderní škola Tematická oblast ICT Název DUM Grafika - barevné modely Označení DUM VY_32_INOVACE_ICT3.07 Autor Jiří Johaník Anotace Prezentace k výuce ICT, grafika - základní vlastnosti nejpoužívanějších barevných modelů RGB a CMYK Metodický pokyn Prezentace je určená pro 3. ročník SZŠ. Jedná se o prezentaci zaměřenou na základní rozdělení barevných modelů používaných v počítačové grafice. Datum vytvoření 22.7.2013

Definice Barevný model Barevný model používá základní barvy a mísení těchto základních barev do výsledné barvy. Barva světla je dána vlnovou délkou viditelného záření, běžně v přírodě však jde o směs mnoha záření různých vlnových délek, ba dokonce o směsi celých spojitých spekter. Možných kombinací je mnoho, lidské oko z nich navíc vnímá pouze některé – tzv. viditelné spektrum.

Rozdělení podle míchání barev Aditivní míchání barev Jednotlivé složky barev se sčítají a výsledek je světlo větší intenzity. Jedná se tedy o míchání barevných světel. Obr. 1

Rozdělení podle míchání barev Subtraktivní míchání barev S každou přidanou barvou se ubírá část původního světla - světlo prochází jednotlivými barevnými vrstvami a je stále více pohlcováno. Jedná se tedy o míchání vrstev barev. Tyto vrstvy některé barvy (vlnové délky) pohlcují a některé odrážejí. Tedy využívají odrazu světla. Obr. 2

Přehled nejpoužívanějších barevných modelů RGB Tento model je aditivní (míchání světel) a používá tři základní barvy červenou (Red), zelenou (Green) a modrou (Blue). Rozšířenou variantou RGB je RGBA, kdy je přidán tzv. alfakanál, který obsahuje informaci o průhlednosti. Tento způsob používají například monitory a displeje, zkráceně světelné zdroje. Zápis barvy je pro každou barvu v rozsahu 1 byte, tedy 0-255. Např: 255,0,0 – plná červená 0,0,0 - černá 0.255.0 – plná zelená 255,255,0 - žlutá 0.0.255 – plná modrá 0.255.255 - azurová Urči, jaká je barva 255,255,255 …

Přehled nejpoužívanějších barevných modelů CMYK – CMY+K Tento model je subtraktivní (míchání vrstev barvy – odraz světla) a používá tři základní barvy azurovou (Cyan), purpurovou (Magenta) a žlutou (Yellow). Smícháním těchto barev však nevznikne kvalitní černá. Proto je model CMY doplněn čtvrtou barvou – černou. Samostatná černá barva je kvalitnější, v kombinaci s ostatními barvami dokáže vytvořit větší rozsah odstínů a také je tisk černou barvou ekonomičtější než míchat 3 vrstvy barev. Tento způsob používají reprodukční zařízení, tiskárny. Zápis konečné barvy je pro každou ze základních barev v procentuálním vyjádření sytosti , tedy 0-100%. Např: 0,0,0,100 – tisk jen černou 0,0,100,0 – tisk žlutou barvou

Materiál je určen pro bezplatné používání a pro potřeby výuky, vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další použití podléhá autorskému zákonu. Zdroje : PHOTOWORX. Barevný model-Wikipedie [online]. [cit. 22.7.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Barevn%C3%BD_model Obrázky: Obr.1 - QUARK67; MONAMI. AdditiveColorMixiing [online]. [cit. 22.7.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e8/AdditiveColorMixiing.svg/420px-AdditiveColorMixiing.svg.png Obr.2 - CANTUS. SubtractiveColorMixing [online]. [cit. 22.7.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/SubtractiveColorMixing.png