Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_04_DĚJINY UMĚNÍ IV. – Umění románské.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení K. V. Raise a jeho díla Ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Kapitálové OS – Společnost s ručením omezeným Ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Kapitálové OS – Akciová společnost Ročník / obor studia:II.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení A. Jiráska a jeho díla Ročník.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla A. P. Čechova.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Shrnutí uměleckého směru romantismu Ročník.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení K. M. Čapka-Choda a jeho díla.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_12:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: 20. století ve vážné.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla L. N. Tolsteho.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení realismu v USA Ročník / obor.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_1304_romantismus Téma: Romantismus Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
TÉMA: JAROSLAV SEIFERT AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Romantismus.
Romantismus VY_32_INOVACE_46_934
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Mezinárodní hotelnictví
Člověk a jeho svět Vlastivěda
OLOMOUCKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_25_Kultura_a_umění_ _romantismus_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Pravidla pro vytváření výkresové dokumentace sestav
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Dějiny hudby a její osobnosti
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Národní obrození – 1. fáze
Klasicismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Karla Klíče Hostinné AUTOR: Mgr
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Školení zaměstnanců Sem zadejte téma..
Počátky slovesného umění
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jakub Hlávko Název materiálu:
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast: Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti: Představení směru romantismu - úvod Ročník / obor studia: 2. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Mgr. Jan Nedbal Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice Ověřeno: 1. pololetí školního roku 2012/2013 III/2 VY_32_INOVACE_DUM 241 Klíčová slova: Romantismus, sentimentalismus, cit, individualismus Anotace: Představení směru a vysvětlení termínů spojených s romantismem. Výkladová prezentace, která uvádí studenta do tématu.

Romantismus v české literatuře

Představení směru U nás vzniká ve 30. letech 19. st. Částečně se překrývá a částečně navazuje na NÁRODNÍ OBROZENÍ Společensko-historické pozadí doba vlády Habsbursko-lotrinské dynastie Rakousko-Uhersko zdokonalování a rozvoj parních strojů a s tím související železnice usnadnění dálkové komunikace – rozšíření telegrafu

Rakousko-Uhersko obr. 1

Parní stroj Obr. 2

Telegraf Obr. 3

Romantismus v literatuře Český r. vychází ze světového r. a přejímá většinu jeho znaků Důraz na city a fantazii Směr ryze subjektivistický a individualistický V opozici s klasicismem, hl. proti jeho racionalitě Důraz na tvůrčí svobodu Inspirace v minulosti, hl. středověk

Romantismus v literatuře Únik do vlastního nitra Obdiv přírody a exotiky Hlavní hrdina splývá s autorem (autobiografičnost), často je odvržený společností, je výjimečný a neschopný se přizpůsobit okolí (např. vrah, loupežník, vyvrženec…) Téma NEŠŤASTNÉ LÁSKY

Romantismus v literatuře Často se romantismus kombinuje s jinými směry, např. s klasicismem, preromantismem, sentimentalismem

Umění romantismu MALÍŘSTVÍ Náměty ze středověkých dějin či ze soudobých dramatických událostí Napětí, vyhrocený děj, neklidná krajina Př. Antonín Mánes, Josef Navrátil, Bedřich Havránek…

Antonín Mánes Obr. 4

Umění romantismu ARCHITEKTURA Častý návrat do gotiky, úzce souvisí s novogotickými tendencemi Tvorba parků a zahrad s tajuplnými zákoutími Př. Hluboká, Lednice, Schwarzenberská hrobka v Třeboni

Zámek Hluboká Obr. 5

Umění romantismu HUDBA Tvorba opery Př. Bedřich Smetana Obr. 6, Antonín Dvořák

Shrnutí R. v č. l. se objevuje ve 30. letech 19. st. Klade důraz na city a fantazii Projevuje se nejen v lit., ale i v architektuře, hudbě a malířství Směr vysoce subjektivní a individualistický Inspirace v přírodě, minulosti, exotice, protikladech Autobiografické prvky Téma nešťastné lásky

Zdroje Prokop, V.: Literatura 19. a počátku 20. století (od romantiků po buřiče). Sokolov, O. K.-Soft Sokolov 2000. Lehár, J.: Česká literatura do počátku k dnešku. Praha, Nakladatelství Lidové noviny 2008. Bauer, A.: Literatura na dlani – Přehled světové a české lit. Olomouc, Rubico 2001. http://cs.wikipedia.org/

Zdroje obrázků Obr. 1 – http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Austria-Hungary_map_cs.svg Obr. 2 – http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:SwanningtonEngine_01.jpg Obr. 3 – http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Telegraf.jpg Obr. 4 –http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Anton%C3%ADn_M%C3%A1nes.jpg Obr. 5 – http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hluboka_castle.jpg Obr. 6 – http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bedrich_Smetana.jpg