Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový informační systém Je to systém vytvořený za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací o trhu, které Je to systém vytvořený.
Advertisements

Požadavky na bakalářskou práci: Požadavky na bakalářskou práci: Interní pokyny KBE PřF OU pro vypracovávání bakalářských prací.
Strategické otázky výzkumníka 1.Jaký typ výzkumu zvolit? 2.Na jakém vzorku bude výzkum probíhat? 3.Jaké výzkumné metody a techniky uplatnit?
Kapitola 1: Popisná statistika jednoho souboru2  Matematická statistika je věda, která se zabývá studiem dat vykazujících náhodná kolísání.  Je možno.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Účetní závěrka (Sbírka listin)
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém Sběr informací Třídění informací Analyzování informací Distribuce informací.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Hodnocení finanční situace obce MKR SURO Finanční analýza Rozbor minulého hospodaření  odhalení pozitivních a negativních faktorů, které hospodaření.
Grafy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
STEM Diskuse o vstupu do EU v médiích Nejnovější data STEM tisková zpráva ze dne
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
VZOR prezentace výsledků z kvantitativního výzkumu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Analýza bankovních produktů bank působících v České republice
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno,
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Procesní management v oddělení logistiky
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Doporučený vzor individuální prezentace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Analýza trhu biopotravin
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Statistické pojmy. Statistické pojmy Statistika - vědní obor zabývající se zkoumáním jevů, které mají hromadný charakter Pojem statistika slouží k.
Ing. Lenka Bombera Piskačová
ÚAPk Aktualizace 2013.
Vysoká škola technická a ekonomická
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Popisný (popis reality, jevu) Vztahový (vztah jevů, faktorů, činitelů)
Finanční analýza ve vybraném podniku ve vztahu k podpoře řízení
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Logika a metody výběru vzorku
Marketingový informační systém
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Výběr výzkumného vzorku
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
2. seminární úkol - projekt
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Výzkum v malých a středních firmách
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Test z Metodologie – náměty k přípravě
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
Metodologie vědeckého výzkumu
Přijetí nebo odmítání žáků s poruchou autistického spektra vrstevníky?
Transkript prezentace:

Marketingový výzkum

Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků výzkumu Závěry a doporučení

Cíl výzkumu Specifikace problému, který má být s pomocí výzkumu vyřešen Může být formulován jako hypotéza Posuzuje se z finančního hlediska – očekávaný zisk a náklady na výzkum Zvolenému cíli odpovídá typ výzkumu

Typ výzkumu Předběžný – cíl je formulován obecně, bez předběžné znalosti problematiky Popisný – výzkum odpovídá na konkrétní otázky, nejčastější typ výzkumu Kauzální – hledá příčiny a souvislosti, odpovídá na otázku proč

Příprava výzkumného projektu Velikost vzorku respondentů Způsob výběru respondentů Technika sběru dat

Velikost vzorku respondentů Závisí na finančních a časových možnostech firmy Menší vypovídací hodnota Jednodušší organizace výzkumu Malý vzorek Vetší vypovídací hodnota Obtížnější organizace výzkumu Velký vzorek

Způsob výběru respondentů Úsudkové metody Metody náhodného výběru

Způsob výběru respondentů Úsudkové metody – náhodný výběr respondentů v určité oblasti levnější, rychlejší, jednodušší, ale má menší vypovídací hodnotu Příklad – anketa v obchodním centru

Způsob výběru respondentů Metody náhodného výběru – poměrné zastoupení jednotlivých typů respondentů odpovídající skutečnosti nákladnější, náročnější, má lepší vypovídací hodnotu, protože výsledky výzkumu je možné zobecnit Příklad –výzkum názorů studentů školy – poměrně jsou zastoupeni chlapci i dívky , jednotlivé ročníky a obory

Techniky sběru dat Pozorování Experiment Dotazování

Sběr dat Sběr dat může probíhat jako kvalitativní nebo kvantitativní výzkum, tomu odpovídá i zvolená technika sběru dat a způsob hodnocení získaných údajů

Kvalitativní výzkum Kvantitativní výzkum Omezený počet respondentů Nutný kvalifikovaný pracovník, který dokáže navázat kontakt s respondenty Respondent není omezován, zjišťují se jeho názory, pocity… Kvalitativní výzkum Větší počet respondentů Standardizovaný postup Menší nároky na kvalifikaci pracovníků Je možné provádět opakovaně a výsledky srovnávat Výsledky je možné vyčíslit Kvantitativní výzkum

Analýza výsledků výzkumu Reprezentativnost –možnost zobecnit výsledky výzkumu Validita – do jaké míry výsledky odpovídají cíli Nejčastěji se výsledky zpracovávají pomocí počítačových programů

Analýza výsledků výzkumu Kvalitativní výzkum Vyhodnocují se jednotlivé případy Výsledkem je slovní hodnocení Kvantitativní výzkum Výsledkem jsou číselné údaje Často se zpracovávají do tabulek, grafů..

Závěry a doporučení Zpracované v závěrečné zprávě, která by měla mít úroveň po stránce odborné i formální a měla by obsahovat Cíl výzkumu Popis zkoumaného vzorku Zvolené metodické postupy Shrnutí výsledků Návrh řešení