Ing. Martina Juříková, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracování ročníkových prací – zimní semestr
Advertisements

Zpracování ročníkových prací – zimní semestr
Ostravská univerzita v Ostravě, Přírodovědecká fakulta prf.osu.cz/kip/ Oborový projekt prof. Ing. Radim Farana, CSc. RNDr. Jaroslav Žáček, Ph.D.
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
ING. MARTINA JUŘÍKOVÁ, Ph.D. LIDE.FMK.UTB.CZ Seminář k bakalářské práci.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Hodnocení bakalářské práce. Formální náležitosti BP odevzdat ve 2 vyhotoveních a v elektronické podobě (PDF) Dodržet termín odevzdání Hodnotí vedoucí.
Praktická maturitní práce STRUČNÉ POKYNY PRO PSANÍ PMZ.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
11 Doktorské studium na FLD doc. Ing. Tomáš Kušta, Ph.D.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Zpracování ročníkových prací – zimní semestr Ing. Martina Juříková, Ph.D. Konzultace metodiky PS: úterý 9 – 11 h KS: po dohodě em
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
1. WORKSHOP.
Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická
Komplexní systém hodnocení
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Plánování ve školní tělesné výchově
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Doporučený vzor individuální prezentace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Analýza trhu biopotravin
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpráva o činnosti za rok 2007
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Vysoká škola technická a ekonomická
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Citační etika a základní pravidla citování informačních zdrojů
Jednotné principy klasifikace na GJKT
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Marketingový plán společnosti
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový informační systém
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
2. seminární úkol - projekt
Formální úprava rešerše
Gymnasium Jižní Město Praha
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-18
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Obhajoba diplomové práce
Obhajoba bakalářské práce
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
Hodnocení korupčních rizik (CIA) Oddělení boje s korupcí Praha, 2018
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Klíčové aktivity projektu
ROČNÍKOVÁ PRÁCE Dokázat propojit teoretické znalosti
ROČNÍKOVÁ PRÁCE Dokázat propojit teoretické znalosti
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Transkript prezentace:

Ing. Martina Juříková, Ph.D. Jurikova@fmk.utb.cz Metodika disertační práce Ing. Martina Juříková, Ph.D. Jurikova@fmk.utb.cz

Cíle Hlavní cíl předmětu: připravit podklady k VK II a III Dílčí cíle TOHOTO semináře: „oživit“ znalosti metodiky tvůrčí práce, doporučených citačních norem konzultovat průběh zpracování disertační práce

ZÁKLADNÍ POŽADAVKY NA DSP OBSAH – disertační práce prezentuje původní badatelské / tvůrčí / inovační výsledky dosažené studentem během doktorského studia. Může mít podobu: samostatné monografie o rozsahu cca 120 normostran, praktického tvůrčího počinu s písemnou dokumentací o rozsahu cca 60 – 100 normostran, v jejímž rámci student vědeckým způsobem pojednává o teoretických, společenských a technických východiscích, týkajících se tématu tvůrčí části. JAZYK, STYLISTIKA: Ne „volná tvorba“, ale odborný vědecký text v TRPNÉM RODĚ (práce pojednává, cílem práce je…) ÚPRAVA: dle Směrnice rektora č. 15/2013 - Vědecké spisy a Směrnice rektora č. 20/2016 (budou aktualizovány v dohledné době) ROZSAH: 120 stran v šabloně UTB (od úvodu po konec závěru) NEBO 60 – 100 stran + praktický výstup

ZÁKLADNÍ POŽADAVKY NA VK OBSAH VK je skupinovou ústní zkouškou, na které doktorand předloží rozpracovanou část DSP s vyjádřením školitele k jeho metodické, obsahové a formální stránce. Před školiteli a členy oborové rady prezentuje a obhajuje svůj dosavadní postup při plnění studijního plánu, výsledky řešení tvůrčích úkolů a výsledky, konkrétní stav rozpracovanosti teoretické a praktické části DSP. Šablona: http://www.utb.cz/file/51096

ZÁKLADNÍ POŽADAVKY NA VK VK II: Absolvování předmětu Vědecké kolokvium I. Řádně vyplněný Konzultační list doktoranda Školitelem posouzené (viz vyjádření na Konzultačním listu dole) rozpracování DSP (doktorand předkládá v tištěné i elektronické na min. 30 normostranách: 1) Rozpracovaná osnova teoretické části - analýza současného stavu zkoumání, vývoje, vědeckých a/či tvůrčích přístupů k problematice 2) Konkrétní cíle DSP, zvolené metody a výstupy DSP  3) Písemná explikace praktické části DSP, je-li výstupem c) Povinná účast a prezentace před hodnotící komisí. 

ZÁKLADNÍ POŽADAVKY NA VK VK III: pracovní verze Pojednání k DSP - (doktorand předkládá v tištěné i elektronické podobě) na min. 30 normostranách): tj. kriticky zhodnocený stav poznání v oblasti tématu disertační práce, vymezení předpokládaných cílů disertační práce, charakteristiky zvolených metod řešení a doposud dosažené výsledky. Formálně je pojednání upraveno do šablony shodně jako disertační práce či teze dle směrnice rektora.  vyjádření školitele k pracovní verzi Pojednání - dole na Konzultačním listu Doklad o evidenci tvůrčích či publikačních výstupů v databázích RUV, RIV, OBD za celou dobu doktorského studia Doklad o absolvování všech předmětů v rámci Individuálního studijního plánu Povinná účast a prezentace před hodnotící komisí.

Postup zpracování DSP

Teoretická východiska práce (současný stav zkoumané problematiky) Struktura DSP Úvod Teoretická východiska práce (současný stav zkoumané problematiky) Metodika práce (cíle, VO, příp. hypotézy, účel, přínosy, metody práce na tématu) II. Výzkumná část (aplikace metod, analýzy, interpretace) Závěr Seznam literatury Seznam příloh, obrázků, grafů

ve školních pracích dáno šablonou Zpracování bakalářské práce Obsah – zásady: standardně se používá desetinné číslování, zvykem je používat maximálně tři úrovně; za poslední číslicí se nedělá tečka (nejde o pořadí); oddíl římskou číslicí ve školních pracích dáno šablonou jedna kapitola by měla mít vždy více odstavců

Úvod nečíslovaná kapitola, rozsah cca 1 strana Odůvodnění volby, zajímavosti, aktuálnosti tématu Formulace hlavního cíle (kam práce spěje?), za jakým účelem (k čemu budou využity výsledky?) Nástin, jak se bude práce odvíjet (co bude součástí jednotlivých částí, příp. kapitol, jaké zdroje a analýzy budou použity…) Tzn. Úvod = odpovědi na otázky: proč jste zvolili téma, čeho hodláte dosáhnout a jak budete postupovat.

Úvod Cílem NEMŮŽE BÝT: Seznámit čtenáře se základními pojmy z oblasti XY Seznámit se (tedy sám sebe) s problematikou XY Cílem MŮŽE BÝT: Porovnat teoretické koncepce nějakého jevu Ověřit teoretické předpoklady na praktické situaci Analyzovat ….. Na základě rešerše a analýz navrhnout ………

Teoretická část teoretická východiska SPECIFICKY, KONKRÉTNĚ k tématu NIKOLIV OBECNĚ, čerpat z více zdrojů v rámci 1 kapitoly NEJEN CITACE, autorský (parafrázovaný) text by měl převažovat, uvádět PŮVODNÍ zdroje Teoretická část odpovídá na otázky: kdo již o daném problému psal? Necitovat „dámy X a Y“, autory netitulovat jaké různé přístupy k řešení problému je možné v literatuře najít? který z vymezených teoretických přístupů využíváte ve své práci? Hlavní prameny informací 1) knihy (sborníkové práce a monografie), 4) internetové zdroje 2) časopisecká literatura a jiné zdroje (skripta), 5) normotvorné zdroje 3) databáze, HELP: Služba knihovny UTB: IVA

Metodika práce – tj. formulace: Cíle práce – resp. jeho upřesnění, odpověď na otázku: Kam práce spěje?, příp. účel práce – K čemu budou sloužit výstupy práce? Výzkumné otázky Pokud práce obsahuje analýzu / výzkum, stanovují se výzkumné otázky. Na výzkumné otázky odpovídá daná analýza / výzkum. Je třeba formulovat výzkumné otázky a zvolit metody analýzy / výzkumu tak, aby byly vzájemně kompatibilní Pokud se provádí kvantitativní výzkum, který se vyhodnocuje pomocí statistických ukazatelů, je možno stanovit také hypotézy. Hypotézy se stanovují na základě předběžné znalosti problému (např. teorie nebo předešlých výzkumů) a především zkoumají souvislosti dvou jevů Ve většině prací vystačíme s VO Metod: jaké konkrétní analytické či výzkumné metody budou využity a proč? (historická metoda, srovnávací analýza, textová analýza, rešerše médií, marketingový průzkum zákazníků či konkurence apod.)? proč si zvolil/a právě tyto metody, jaké jsou jejich výhody a omezení při řešení daného problému?

II. Výzkumná část objektivní (podložená) analýza dle nastavených kritérií a výzkumné otázky popis a interpretace výsledků návrhy a doporučení – východiska pro tvůrčí výstup, teoretický model

II. Praktická (analytická) část u srovnávací metody – nastavení kritérií a jejich objektivní hodnocení, např. posouzení komunikačních nástrojů dle zacílení, timingu, ek. efektivity, návratnosti, souladu s korporátním designem atd. U kvalitativního i kvantitativního výzkumu - metodika průzkumu - velikost vzorku, kde, kdy, jak a proč byl osloven + vyhodnocení stěžejních otázek Za každou analýzou dílčí závěr, na konci praktické části hlavní zjištění analýz(y) – např. shrnutí do SWOT problému, situace… vhodné je uvést i limity použitých metod (finanční, personální, jiné..) Výsledky analýz + interpretace! z OBJEKTIVNÍCH (podložených) analýz je třeba vyvodit závěry a doporučení

Závěr práce Dosáhli jste cílů, které jste si stanovili? Tj. odpovědi na otázky: Dosáhli jste cílů, které jste si stanovili? Co stěžejního (inovativního) navrhujete, doporučujete? Jaké jsou limity a možnosti realizace vašich návrhů? V čem přesně spočívá Váš osobní přínos k řešení problematiky? Co jste přinesli pedagogice, vědě a co praxi?

Seznam použité literatury soupis všech zdrojů, které byly při zpracování využity, dle příslušné normy (viz dále) zdroje, které jsou přímo citovány nebo parafrázovány zdroje, které byly využity, byť se na ně přímo neodkazuje (např. metodologická literatura k výzkumu) vše, na co se odkazuje v textu, zde musí být uvedeno

Seznam příloh příloha = to, co je nad rámec práce samotné, nedá se zařadit do textu, text rozšiřuje ALE je potřeba sem dávat opravdu jen to, co je k práci relevantní dotazník, scénář strukturovaného rozhovoru obrázky, grafy, tabulky, pokud je jich hodně a text by zatěžovaly dokumenty – smlouvy, formuláře – to, co se analyzuje přílohy nejsou povinné a u velké části prací je vlastně zbytečné je dávat

PARAFRÁZE X DOSLOVNÁ CITACE CO TO JE A JAK NA TO?

Práce se zdroji – doporučení: Věnujte dostatek času rešerším odborných zdrojů Dbejte na jejich pestrost (knihy, časopisy, internet, diskusní fóra, konference, sborníky, odborné databáze, TV, rozhlas, …) Inspirujte se v seznamu literatury v pracích na podobné téma www.knihovna.utb.cz (DSpace – úložiště kvalifikačních prací na UTB) Upřednostňujte ověřené zdroje (internet není všemocný, ne? Wikipedia) Dbejte na aktuálnost odborných zdrojů Nevyhýbejte se cizojazyčné literatuře 20

Metody citování literatury Přímá citace – Jedná se o doslovné převzetí části textu. Přímá citace se uvádí v uvozovkách nebo kurzivou. Parafráze – Jedná se o volně přeformulované myšlenky jiného autora. Dejte však pozor na to, abyste neuváděli převzaté myšlenky do zcela jiného kontextu. Parafráze je většinou oddělena odstavcem. Obecně známá informace – Obecně známé informace se citují pouze v případě, že doslovně přebíráte text z jiného zdroje. Příkladem obecně známé informace je např. “Evropská unie se 1. května 2004 rozrostla o 10 států na stávajících 25 členů.“ U každé citace i parafráze je třeba uvést zkráceně zdroj!!!!

Více na http://iva.k.utb.cz/?page_id=5476 Typ Odkaz na bibliografickou citaci v textu Bibliografická citace v seznamu literatury 1 autor … tato teorie je stará několik desetiletí. (Weinberg, 1998, s. 25) Tuto teorii podporuje také Weinberg (1998, s. 25)… WEINBERG, Steven, 1998. První tři minuty: moderní pohled na počátek vesmíru. 2. aktualizované vydání. Přeložil Michal HORÁK. Praha: Mladá fronta. Kolumbus, sv. 138. ISBN 80-204-0700-6. 2 autoři … URI bylo poprvé představeno Timem Bernersem Lee v roce 1994. (Hilse a Kothe, 2006, s. 4) HILSE, Hans-Werner a Jochen KOTHE, 2006. Implementing persistent identifiers: overview of concepts, guidelines and recommendations. London: Consortium of European Research Libraries. ISBN 90-6984-508-3. 3 autoři … jak bylo dříve představeno. (Reid, Parsons a Green, 1989, s. 115) REID, Denis H., Marsha B. PARSONS a Carolyn W. GREEN, 1989. Staff management in human services: behavioral research and application. Springfield: Charles C Thomas. ISBN 978-0398055479. mnoho autorů … tímto je způsobena bolest za krkem. (Jull et al., 2008, s. 205) JULL, Gwendolen et al., 2008. Whiplash, Headache, and Neck Pain: Research-Based Directions for Physical Therapies. Edinburgh: Churchill Livingstone. ISBN 978-0443100475. bez autora … úpravy porostu jsou v takovém případě nutné. (Lesnický naučný slovník, 1994, s. 755) Lesnický naučný slovník, 1994. Praha: Agrospoj. ISBN 80-7084-111-7. více děl jednoho autora ve stejném roce … když se na to podíváme z geografického hlediska. (Dawkings, 1996a, s. 25-35; 1996b, s. 82-90) DAWKINGS, Richard, 1996a. Climbing Mount Improbable. New York: W. W. Norton. ISBN 978-0393316827. DAWKINGS, Richard, 1996b. River Out Of Eden: A Darwinian View Of Life. New York: Basic Books. ISBN 978-0465069903. Více na http://iva.k.utb.cz/?page_id=5476

Citace odborných zdrojů Každý zdroj citujte! Doporučení: zaznamenávejte si použité zdroje průběžně Dodržujte jednotnou formu citování v celém textu Necitujte zdroje, které jste v práci nepoužili!  Generátor citací: http://www.citace.com/generator.php 6. prosince 2007 Nové trendy v marketingu, 21. 11. 2007 23 2

Citace – užitečné odkazy: Citační tahák: http://iva.k.utb.cz/?page_id=433 Odkazy v textu a bibliografický záznam: http://iva.k.utb.cz/?page_id=5476 Harvardský systém: http://iva.k.utb.cz/wp-content/uploads/harvardsky-system.pdf

Odbornost jazyka stylistika logická návaznost Neméně důležité: Odbornost jazyka stylistika logická návaznost

Dotazy, konzultace: Martina Juříková jurikova@fmk.utb.cz mobil: 725 549 822