SDP tramvajová sekce Bratislava 16. – 17. 4. 2014
Evidenční stav tramvají
Středisko ústřední dílny DPMB, a. s. Rozhodující úkoly v rámci DPMB, a. s. Zabezpečení střední a těžké údržby tramvajových vozidel Realizace rekonstrukcí a modernizací tramvají Renovace komponent Činnosti pro externí zákazníky Ostatní práce – havárie, běžné opravy, údržba zvedacích zařízení
Práci organizuje a podporuje Personální členění Rozhodující profese Elektromechanici a zámečníci kolejových vozidel Speciální profese Lakýrníci, stolaři, čalouníci, kováři, obráběči kovů a další Organizační členění 20 dílenských pracovišť se 160 pracovníky Základní sekce Elektrodílny, karosárna, strojní dílny, lakovna, stolárna, zkušebny Práci organizuje a podporuje 6 mistrů, 3 pracovníci ekonomického zaměření, 3 konstruktéři, 4 technologové
Celkové plnění má dopad do mezd Procesní řízení Každá prohlídka má definovaný: 1) Návod údržby (pracovní postup) v SAPu Návody jsou pro každý typ prohlídky a tramvaje a každé pracoviště, aktualizují se každý rok 2) Harmonogram postupu prací. Jsou stanoveny: Konkrétní odpovědnosti Plánované náklady Výkony Termíny Souběhy prací Celkové plnění má dopad do mezd
Ukázka návodu údržby výkony
Ukázka návodu údržby komponenty
Harmonogram prohlídky
Podíl základních činností Těžká údržba – generálky a velké prohlídky 25 – 35 KS 120 000 hod. Rekonstrukce a modernizace tramvají 6 - 12 KS 70 000 hod. Střední prohlídky tramvají 90 – 100 KS 40 000 hod. Podpůrné činnosti 30 000 hod.
Předpoklady další činnosti ústředních dílen souvisí se strategií DPMB,a.s. Vývoj v obnově vozového parku Modernizační programy tramvají Vyřazení odporové výzbroje Postupné vyřazování vozů typu T3G, K2R Pokračování rozšiřování podílu tramvají s nízkou podlahou ze současných 43% na 60% (do 5ti let ?) Provoz max. 40m souprav Zvýšení podílu asynchronních pohonů
Děkuji za pozornost a těším se na příští setkání