Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Advertisements

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Klid a pohyb těles ( Účinky síly na těleso) Předmět: FYZIKA Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Číselné množiny - přehled
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET 2
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WORD Číslování stránek
„EU peníze středním školám“
Kritéria dělitelnosti
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Jazyk a jazyková komunikace
Věcné učení Přírodní zajímavosti z našeho okolí
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Volný čas – kultura: kina, divadla, koncerty, výstavy, muzea
Věcné učení Ochrana přírody
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
IKT Českosaské Švýcarsko
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
WORD Vkládání obrázků a klipartů
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme Světové strany
HUDEBNÍ VÝCHOVA DYNAMIKA
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
WORD Tabulky - ohraničení
FINANČNÍ GRAMOTNOST Daně a veřejné rozpočty
PŘÍRODOVĚDA JEDOVATÉ ZLOZVYKY
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Osobní rozpočet
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
Věcné učení První pomoc
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Návykové látky Alkohol
IKT Nebezpečí na internetu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Transkript prezentace:

Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy Název školy Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy Komenského 449/2, 353 01 Mariánské Lázně Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0970 Číslo DUMu VY_32_INOVACE_G-M2-17 Předmět Matematika Téma Rovnice s kombinačními čísly Autor Mgr. Olga Ptáková Metodický popis (anotace) Vzorové úlohy s postupným řešením. Tento program je spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. *

Rovnice s kombinačními čísly

Připomeňme si úpravy, které budeme při řešení rovnic používat: 𝑥+1 𝑥 2 𝑥+1 2 = 𝑥−1 𝑥−2 2 𝑥−1 2 = 𝑥−3 𝑥−4 = 𝑥−3 𝑥−3 − 𝑥−4 = 𝑥−3 1 = 𝑥−3 𝑥+4 𝑥+3 2 𝑥+4 𝑥+2 = 𝑥+4 𝑥+4 − 𝑥+2 = 𝑥+4 2 =

Řešte rovnice: a) 𝑥−2 2 =3 𝑥−2 𝑥−3 2 =3 /∙2 𝑥 2 −5𝑥+6=6 𝑥 2 −5𝑥=0 Úloha Řešte rovnice: a) 𝑥−2 2 =3 𝑥−2 𝑥−3 2 =3 /∙2 𝑥 2 −5𝑥+6=6 𝑥 2 −5𝑥=0 𝑥 𝑥−5 =0 𝑥 1 =0 𝑥 2 =5

b) 𝑥−1 𝑥−2 + 𝑥−2 𝑥−4 =4 𝑥−1 𝑥−1 − 𝑥−2 + 𝑥−2 𝑥−2 − 𝑥−4 =4 𝑥−1 1 + 𝑥−2 2 =4 𝑥−1+ 𝑥−2 𝑥−3 2 =4 /∙2 2𝑥−2+ 𝑥 2 −5𝑥+6=8 𝑥 2 −3𝑥−4=0 𝑥 1 =4 𝑥 2 =−1

c) 2 1 𝑥+2 𝑥 − 𝑥−1 𝑥−2 = 4 2 3 2 + 6 3 2 𝑥+2 𝑥+2 −𝑥 − 𝑥−1 𝑥−1 − 𝑥−2 = 6∙3+20 2 𝑥+2 2 − 𝑥−1 1 =38 2 𝑥+2 𝑥+1 2 − 𝑥−1 =38 𝑥 2 +3𝑥+2−𝑥+1−38=0 𝑥 2 +2𝑥−35=0 𝑥 1 =5 𝑥 2 =−7

Zdroje: „Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora.“ „Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.“