ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Advertisements

Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák REDOXNÍ REAKCE ELEKTROLÝZA výroba chloru „elektrolyzér“ rozklad vody.
VÝZNAMNÉ NEKOVY. VODÍK značka H latinský název Hydrogenium 1 1 H (1p +, 1e - ) nejrozšířenější izotop tvoří dvouatomové molekuly H 2 Obr. 1: atom vodíku.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Obchodní společnosti Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Káva Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Vinterová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Konstrukce akumulátoru Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Alternátor – konstrukce Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_BI_KOD_28_ABIOTICKE_FAKTORY_VLIV_PU.
Vytápění Úprava vody. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Indukční cívka zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
V LASTNOSTI PLYNŮ Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Netradiční zdroje elektrické energie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_Maslovsky_ Ochrana před dotykem neživých částí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Elektrické měřící přístroje
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
VY_32_INOVACE_ Snímače tlaku
Základní pojmy v automatizační technice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-01
VY_32_INOVACE_ Snímače hladiny
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vlastnosti technických materiálů-rozdělení
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
Fyzika – Elektrolýza.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_ , upravené tuky Ing. Blanka Kožíšková
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
Netradiční zdroje elektrické energie
VY_32_INOVACE_ Regulace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Saturn Sluneční soustava Název školy
Elektrické měřící přístroje
Obecná a anorganická chemie
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
KOROZE vypracovala: Ing
Elektronické součástky a obvody
Suroviny pro cukráře I. ročník VY_32_INOVACE_
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Koroze.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Vodová ondulace - pomůcky a prostředky
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Důlní elektrické přístroje
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Koroze Koroze je rozrušování materiálu vzájemným chemickým působením materiálu a korozního prostředí. V případě kovů zpravidla komplexní chemické.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ 10-1-12 Fyzikálně-chemické vlivy Autor: Ing. Bc. Ludmila Badurová Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace Prezentace je určena žákům učebního oboru prodavač se zaměřením na potravinářské a smíšené zboží. Prezentace je zaměřena na fyzikálně-chemický vliv – koroze.

Fyzikálně-chemické vlivy KOROZE Koroze je samovolné, postupné rozrušení kovů a nekovů vlivem chemické nebo elektrochemické reakce s okolním prostředím Korozí se rozumíme působení mezi prostředím a materiálem, které má za následek znehodnocování materiálu

Koroze atmosférická Atmosférická působení atmosféry jsou vystaveny nejvíce povrchy konstrukčních materiálů, nejčastěji uhlíkové oceli Atmosférickou korozi kovů ovlivňují také další látky: chloridy tuhé látky (prach) amoniak oxidy dusíku a přízemní ozon

Koroze biologická rozrušování povrchu postupné znehodnocování materiálů, zvláště kovových, chemickými či elektrochemickými procesy vyvolané produkty biologických pochodů v půdách produkty vodních rostlin, drobných živočichů či mikroorganismů žijících ve vodách

Koroze půdní koroze ve vodách různého složení půda se skládá z plynné, kapalné a tuhé fáze vlastním korozním prostředím je kapalná fáze půdy, která jí dává elektrickou vodivost z plynné fáze se uplatňuje opět kyslík

Obrázek: Koroze a špína

Příčiny koroze Korozi podléhají všechny materiály, anorganické (slepnutí optického skla) a organické (koroze plastů) Příčinou koroze je vznik článku galvanického, jehož součásti je elektrolyt a dvě elektrody (anoda a katoda)

Význam koroze Přímé náklady např. peníze vynaložené na úpravu a natření napadené plechové části korodujícího zařízení Nepřímé náklady ztráta, která vznikne v souvislosti s nemožností používání zařízení během oprav.

Použitá literatura KAVINA, Josef. Zbožíznalství potravinářského zboží pro 1. ročník. Praha: IQ 147, spol. s r.o., 2002, 46. ISBN NEUVEDENO AUTOR NEUVEDEN. Koroze [online]. [cit. 15.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Koroze#P.C5.AFdn.C3.AD_koroze Obrázek: ROGER MCLASSUS. Wikipedia.cz [online]. 14. ledna 2006 [cit. 12.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rust_and_dirt.jpg