Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Čekalová Sylva. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, kvíz finančních pojmů AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Zopakování finančních pojmů.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Anotace – Otázky Anotace - Pracovní list k procvičení tvoření otázek pomocí tázacích zájmen, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština,
PRVNÍ POMOC PŘI ZDRAVOTNÍCH OBTÍŽÍCH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
AnotacePrezentace pro 5. třídu ZŠ speciální k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji vlastivědných vědomostí o bydlení dříve a dnes. Je určeno pro.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Přírodopis – Neživá příroda Koloběh vody Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k učivu o neživé přírodě. Jejím obsahem je koloběh vody. Jednoduchými.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Anotace - Animals Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina Očekávaný výstup - Plynulé.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Šimotová Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Anotace – Měsíce v roce Anotace Pracovní list k procvičení slovní zásoby – doplnění chybějících slov, spojování slov s čísly měsíců, křížovka, spojování.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
Prezentace k finanční gramotnosti. Co je to banka. Autor
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Anotace – Dny v týdnu Anotace Autor Čeština, angličtina Jazyk
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V. , Mnichovická 62
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Křížovky s VS po S II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Přírodní vědy DUM 15 KOLOBĚH VODY
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
VY_32_INOVACE_17_32_PODNEBNÉ PÁSY
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
Název projektu: Moderní škola
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Přírodní vědy DUM 23 HOUBY - TEST
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY__III/2__INOVACE__161 Režim dne školáka.
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
DUM_009_ / VYDMUCHOV / ĎURIŠOVÁ/ ČLOVĚK A PŘÍRODA/2012
Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
VY_32_INOVACE_04_16_Moje rodina
Rozmnožování organismů
MŮJ DOMOV ANOTACE Pracovní listy, které shrnou znalosti o obci a jejím okolí. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP Samostatné.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Získávání energie pro život
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_31_ Barvy.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní podmínky života či učivu o neživé přírodě. Jejím obsahem je učivo o půdě, jejím vzniku a funkci. Na tuto prezentaci navazuje prezentace Půda II. a také pracovní list Půda. Poznatky v prezentaci jsou také využity v materiálu Riskuj – Neživá příroda. Autor:Mgr. Lenka Knotková Jazyk:Čeština Očekávaný výstup: Informovanost o půdě, posílení vztahu a odpovědnosti k neživé přírodě, ochrana přírody. Procvičení čtenářské gramotnosti. Speciální vzdělávací potřeby: PC Klíčová slova: podmínky – život – půda Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity:Aktivita Cílová skupina:Žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání speciální – druhý stupeň Typická věková skupina:12 - 15 let Celková velikost: 4, 8 MB

Průřezové téma Enviromentální výchova Základní podmínky života Půda I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA Každý organismus na planetě Zemi (bakterie, mech, bylina, strom, zvíře, člověk) potřebuje určité podmínky, aby mohl dýchat, růst, přijímat potravu, rozmnožovat se a spokojeně žít. Základní podmínky života jsou: 1. SVĚTLO (sluneční záření) 2. TEPLO 3. VZDUCH 4. VODA 5. MINERÁLNÍ LÁTKY 6. PŮDA

Půda je horní vrstva planety Země.

Tomuto procesu se říká zvětrávání hornin. Jak půda vznikla? Působením slunce, vody, větru, mrazu, kořenů rostlin a času se skála postupně láme a drolí, až z ní vznikne půda. Tomuto procesu se říká zvětrávání hornin.

Vrstva úrodné půdy vysoká 1 cm vzniká více než 100 let. Některá pole jsou stará 1000 let.

Funkce půdy: 1. tvoří horní vrstvu Země – bez půdy by byly všude jen kameny

2. je domovem pro živočichy (bakterie, hmyz, hlodavce, savce)

3. vyrůstají z ní všechny rostliny (mechy, byliny, hospodářské rostliny, keře, stromy) Bez půdy by neměli zvířata ani lidé co jíst a zemřeli by hlady.

1 Evropan sní za rok 100 kg obilí (ve formě 1 Evropan sní za rok 100 kg obilí (ve formě mouky a také krmení zvířat, která jí).

4. tvoří krajinu a spojuje živou (rostliny a živočichové) a neživou přírodu (kameny, písek)

5. z půdy vyrůstají veškeré rostliny, které vyrábějí kyslík Bez půdy bychom neměli co dýchat, protože by nebyly žádné rostliny.

7. půda je zásobárnou vody Společně s kořeny rostlin zadržuje vodu a brání záplavám.

8. na půdě stavíme domy, obchody, silnice atd.

Zdroj: klipart AUTOR NEUVEDEN. latrynask.blog.cz [online]. [cit. 7.8.2012]. Dostupný na WWW: <http://nd01.jxs.cz/213/105/bf44f63402_48618901_o2.jpg>.