Výboje za prvních chalífů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE  BACHŮV ABSOLUTISMUS  VZNIK RAKOUSKA- UHERSKA  FORMOVÁNÍ ČESKÉ MODERNÍ OBČANSKÉ SPOLEČNOSTI.
Advertisements

N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_285_Náboženství v Evropě Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.3 Starověký Egypt – přírodní a životní podmínky, společnost.
PROČ 28. ZÁŘÍ NECHODÍME DO ŠKOLY – projekt ke státnímu svátku Autor : Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Asie Státy - Jihozápadní. Dělení I. Blízký východ II. Země Arabského poloostrova III. Mezopotámské státy.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_01_Počátky.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Přísloví a rčení Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování staroorientálních států Název sady: Staroorientální.
DÁNSKO CHARAKTERISTIKA hlavní město: Kodaň rozloha: km 2 počet obyvatel: jazyk: dánština náboženství: luteráni (85 %)-protestantští.
Nikola Mauleová Vít Kohout.  Rytíři:  Světští – pážata – panoši - rytíři  Řádoví – napůl mnišský život – skládali sliby  Slib poslušnosti, chudoby,
Přední východ uč Persie a okolí Persie Přední východ = dnešní Turecko, východní pobřeží Středozemního moře až k Rudému moři pravlast Peršanů.
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
Definice tématu II Robert Zbíral
POVĚST Žil skutečně rytíř Bruncvík?
DUM II. / 19. významné osobnosti českých dějin
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Sčítání lidu, domů a bytů 2011
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Byzantská říše.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Filozofie renesance II – Přírodní filozofie
22 / 9 / 2010.
Poměr v základním tvaru.
Téma (název prezentace)
Šablona Islám VY_32_INOVACE_D VY_32_INOVACE_D
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Křesťanství a středověká Evropa
Název a číslo materiálu:
SLOVANÉ na našem území od 6. století dodnes.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Výtvarné umění starověkého Egypta
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Egypt VY_32_INOVACE_D Šablona
Název materiálu: VY_32_vlastivěda, sada č. 1, 06
Výtvarné umění starověkého Egypta
ISLÁM a islámská expanze
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
Sociální práce a veřejné opatrovnictví
Nový vývoj Řecka.
Nikol Schinková 2.A Karel IV..
Římská republika.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Poměr v základním tvaru.
EVROPA 11. STOLETÍ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10-35_Peloponéská válka a nástup Makedonie Číslo.
Babylonie Souvislá pedagogická praxe Bc. Lenka Ďurišová
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_22_I. SVĚTOVÁ VÁLKA
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_ 32_ INOVACE _18_10_křesťanství
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Transkript prezentace:

Výboje za prvních chalífů

Palestina a Sýrie Dobytí Gazy 634 Adžnádajn: porážka byzantského vojevůdce, bratra císaře Hérakleia 634 bitva na řece Jarmúku, poté pád Damašku 638 Jeruzalém (záchrana kříže)

Správa dobytých území Původně muslimové neobdělávají půdu Džizja a charádž Rozdělení dobyté oblasti na: Palestinu, Jordánsko, Damašek a oblast a Emesy

Další výboje Římská provincie Mosopotamia Zakavkazí Vpády do M. Asie

Persie 637-650 (Umar a Uthmán) Vojevůdce Chalíd ibn Valíd

Perští Sásánovci Další „staroorientální vliv“ Silná helénizace parthské říše poněkud narušila typické mezopotámské tradice, ale sasánovská Persie se k nim zase vrátila, Dárcem království byl nejvyšší dobrý bůh zoroastrovského panteonu, Ahura-mazda. Titul král králů (v jazyce pahlaví Shahan-shah) přešel ovšem k Sasánovcům od Parhů.

Sasánovští králové byli nejvyššími reprezentanty Ahura Mazdy na zemi Sasánovští králové byli nejvyššími reprezentanty Ahura Mazdy na zemi. Ten jim uděloval královskou  vznešenost, ale věřilo se také, že král pochází z linie bohů. Království bylo chápáno jako darované bohem a posvátné, král je v novoperské říši nedotknutelný, ale nikdy tu není chápán jako vtělení boha. Sakrální království, jehož původ je božský, se na zemi manifestuje v osobě dobrého a spravedlivého krále.

Král měl v Íránu politickou i myticko-rituální roli – v té druhé vystupoval jako ochránce stvořeného světa a božího zákona na zemi a tedy v úloze ochránce světového řádu. Ten byl chráněn též pomocí dodržování Zaratchuštrových předpisů pro společnost. Materiální prosperita sasánovského Íránu byla znakem toho, že sakrální království bylo ztělesněno v konkrétním králi. Pokud by „pravý král“, jenž měl i potřebné znalosti kněze, nevládl, znamenalo by to různé katastrofy.

Král a jeho úřad byli považováni za integrální součást božího zákona a boží moudrosti. „Království je náboženství a náboženství je království. To velmi dobře vysvětluje starověkou propojenost politiky a náboženství, profánní a sakrální sféry.

Materiální prosperita sasánovského Íránu byla znakem toho, že sakrální království bylo ztělesněno v konkrétním králi. Pokud by „pravý král“, jenž měl i potřebné znalosti kněze, nevládl, znamenalo by to různé katastrofy.

Charakteristikou sásánovského sakrálního království byl stejně tak jako všude jinde boj proti zlu ve světě. Věřilo se, že bůh zla Ahrimání nejvíce bojuje proti spojení královské vznešenosti a dobrého náboženství v jedné osobě, protože mu nejvíce škodí, jsou-li v tomto světě moc a náboženství spojeny v dobrém mazdovském králi. Když se tyto dvě mohutnosti propojí v jedné osobě, svět a všechna jeho stvoření jsou štastná a lidstvo vzkvétá… Sakrální královské mají hrají nezastupitelnou roli v obnovení vesmíru.

Správa perského území Basra a Kúfa Využití domácího obyvatelstva i jazyka ve správě Otázka Lidí knihy I muslimové se postupně usazují na půdě Zakát a sadaka Sídelní město Damašek

Egypt Počátky dobývání: 639/40 Amr ibn al Ás 642 získání Alexandrie Z Egypta tažení na západ (Berbeři) 711 jsou muslimové u Gibraltaru

Situace ve vizigótském království Boje o trůn Důsledky feudalizace Nespokojenost židovského obyvatelstva Vojevůdce Tarík (maulá).