* 16. 7. 1996 Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zlomky Násobení zlomků..
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
POZORUJ: = = =
Lomené algebraické výrazy e-learning
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Lomené výrazy – násobení a dělení
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
7.
Sčítání lomených výrazů – 3
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
5.
Rozšiřování a krácení zlomků
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Zlomky Smíšená čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Sčítání a odčítání zlomků
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
9.
Násobení lomených výrazů
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dělení zlomků.
2.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
AnotacePrezentace, která se zabývá sčítáním a odčítáním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají a odčítají.
Krácení lomených výrazů.
Racionální čísla.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Násobení racionálních čísel VY_42_INOVACE_21 Sada 3 Základní škola.
10.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Co mají společného zlomky
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Složitější složené zlomky
Lomené algebraické výrazy
Základní škola Čelákovice
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IV. Násobení lomených výrazů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Zlomky Složené zlomky..
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Lomené algebraické výrazy
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Základní škola Čelákovice
Násobení zlomků.
Digitalizace výuky Příjemce
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Zlomky Dělení zlomků..
Zlomky Složené zlomky..
Lomené algebraické výrazy
Zlomky (4) Smíšená čísla
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Rovnost, rozšiřování a krácení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

* 16. 7. 1996 Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *

Při násobení zlomků postupujeme tak, * 16. 7. 1996 Násobení zlomků Násobení zlomků je jednodušší než sčítání či odčítání. Nemusíme zlomky převádět na společného jmenovatele. 𝟐 𝟑 ∙ 𝟒 𝟓 𝟐∙𝟒 𝟑∙𝟓 𝟐∙𝟒 𝟑∙𝟓 𝟖 𝟏𝟓 ∙ = = ∙ Při násobení zlomků postupujeme tak, že vynásobíme zvlášť čitatele s čitatelem a jmenovatele s jmenovatelem. *

* Násobení zlomků 16. 7. 1996 Grafické znázornění násobení zlomků *

Násobení zlomků 𝟔 𝟏𝟎 ∙ 𝟒 𝟏𝟖 𝟔∙𝟒 𝟏𝟎∙𝟏𝟖 𝟔∙𝟒 𝟏𝟎∙𝟏𝟖 𝟐𝟒 𝟏𝟖𝟎 𝟐 𝟏𝟓 ∙ = = = ∙ * 16. 7. 1996 Násobení zlomků I při násobení zlomků musíme získat výsledek v základním tvaru. Krátit můžeme buď výsledek po násobení a nebo již před ním. :𝟏𝟐 𝟔 𝟏𝟎 ∙ 𝟒 𝟏𝟖 𝟔∙𝟒 𝟏𝟎∙𝟏𝟖 𝟔∙𝟒 𝟏𝟎∙𝟏𝟖 𝟐𝟒 𝟏𝟖𝟎 𝟐 𝟏𝟓 ∙ = = = ∙ :𝟏𝟐 Při násobení zlomků postupujeme tak, že vynásobíme zvlášť čitatele s čitatelem a jmenovatele s jmenovatelem. *

* 16. 7. 1996 Násobení zlomků I při násobení zlomků musíme získat výsledek v základním tvaru. Krátit můžeme buď výsledek po násobení a nebo již před ním. :𝟐 :𝟐 :𝟑 𝟔 𝟏𝟎 𝟒 𝟏𝟖 𝟑 𝟓 𝟐 𝟗 𝟔 𝟒𝟓 𝟐 𝟏𝟓 ∙ = ∙ = = :𝟐 :𝟑 :𝟐 Krátit můžeme jednotlivé zlomky (čitatel proti jmenovateli). *

I při násobení zlomků musíme získat výsledek v základním tvaru. * 16. 7. 1996 Násobení zlomků I při násobení zlomků musíme získat výsledek v základním tvaru. Krátit můžeme buď výsledek po násobení a nebo již před ním. 𝟔 𝟏𝟎 :𝟔 :𝟐 𝟒 𝟏𝟖 𝟏 𝟓 𝟏 𝟓 𝟐 𝟑 𝟐 𝟑 𝟐 𝟏𝟓 Krácení „křížem“. ∙ = ∙ = :𝟐 :𝟔 Krátit můžeme jednotlivé zlomky (libovolný čitatel proti libovolnému jmenovateli). *

* 16. 7. 1996 Násobení zlomků Krácení „křížem“ Násobení většího počtu zlomků. :𝟖 :𝟕 :𝟗 𝟖 𝟗 𝟏𝟖 𝟑𝟓 𝟕 𝟏𝟔 𝟏 𝟓 𝟏 𝟏 𝟐 𝟓 𝟐 𝟓 𝟐 𝟑 𝟏 𝟐 𝟏 𝟐 𝟐 𝟏𝟎 𝟏 𝟓 ∙ ∙ = ∙ ∙ = = :𝟗 :𝟕 :𝟖 Krátit můžeme jednotlivé zlomky (libovolný čitatel proti libovolnému jmenovateli). *

Násobení zlomků Vynásobte zlomky: 𝟐𝟏 𝟒𝟒 𝟗 𝟓𝟎 𝟐𝟏 𝟒𝟎 𝟏 𝟔 𝟏 𝟑 𝟑 𝟓 𝟑 𝟐𝟎 𝟏 𝟐 Násobení zlomků Vynásobte zlomky: 𝟏 𝟐 ∙ 𝟏 𝟑 = 𝟏𝟎 𝟏𝟐 ∙ 𝟐 𝟓 = 𝟕 𝟖 ∙ 𝟑 𝟓 = 𝟔 𝟕 ∙ 𝟏𝟒 𝟐𝟒 = 𝟏 𝟓 ∙ 𝟗 𝟏𝟎 = 𝟑𝟔 𝟕𝟎 ∙ 𝟏𝟒 𝟒𝟖 = 𝟕 𝟖 ∙ 𝟔 𝟏𝟏 = 𝟓 𝟔 ∙ 𝟏𝟖 𝟐𝟓 =

Násobení zlomků Vynásobte zlomky: 𝟗 𝟓 =𝟏 𝟒 𝟓 𝟑 𝟒 𝟐 𝟓 𝟏 𝟔 𝟗 𝟗 𝟐 =𝟒 𝟏 𝟐 𝟓𝟕 𝟏𝟎 =𝟓 𝟕 𝟏𝟎 𝟔 Násobení zlomků Vynásobte zlomky: 𝟏𝟎 𝟐𝟐 ∙ 𝟏𝟏 𝟑𝟎 = 𝟏𝟐 𝟏𝟕 ∙ 𝟓𝟏 𝟒 = 𝟐𝟖 𝟒𝟓 ∙ 𝟗 𝟏𝟒 = 𝟑𝟐 𝟗 ∙ 𝟐𝟕 𝟏𝟔 = 𝟓 𝟔 ∙ 𝟗 𝟏𝟎 = 𝟏𝟗 𝟐 ∙ 𝟑 𝟓 = 𝟏𝟐 𝟖 ∙ 𝟔 𝟓 = 𝟐𝟓 𝟔 ∙ 𝟐𝟕 𝟐𝟓 =

Násobení zlomků Vynásobte zlomky: 𝟏 𝟑𝟎 𝟐𝟕 𝟐𝟎 =𝟏 𝟕 𝟐𝟎 𝟐 𝟑 𝟐𝟓 𝟑𝟔 𝟗 𝟓 =𝟏 𝟒 𝟓 𝟏 𝟑 𝟐𝟎 𝟏𝟓 𝟒 =𝟑 𝟑 𝟒 Násobení zlomků Vynásobte zlomky: 𝟓 𝟔 ∙ 𝟏 𝟑 ∙ 𝟓 𝟐 = 𝟏𝟐 𝟓 ∙ 𝟏𝟓 𝟏𝟖 ∙ 𝟗 𝟏𝟎 = 𝟐𝟓 𝟒𝟓 ∙ 𝟗 𝟏𝟒 ∙ 𝟐𝟖 𝟏𝟓 = 𝟑𝟐 𝟗 ∙ 𝟓 𝟖 ∙ 𝟐𝟕 𝟏𝟔 = 𝟔 𝟕 ∙ 𝟗 𝟏𝟎 ∙ 𝟐𝟏 𝟏𝟐 = 𝟏𝟕 𝟐 ∙ 𝟑 𝟓 ∙ 𝟏 𝟑𝟒 = 𝟏 𝟐 ∙ 𝟏 𝟓 ∙ 𝟏 𝟑 = 𝟖 𝟗 ∙ 𝟗 𝟏𝟎 ∙ 𝟓 𝟒 =

Sčítání, odčítání a násobení zlomků Vypočtěte: 𝟔 𝟓 =𝟏 𝟏 𝟓 𝟏 𝟐 𝟏𝟏 𝟖 =𝟏 𝟑 𝟖 𝟐𝟏 𝟖 =𝟐 𝟓 𝟖 Vypočtěte: 𝟓 𝟑 ∙ 𝟑 𝟐 + 𝟏 𝟖 = 𝟗 𝟏𝟎 + 𝟏 𝟐 ∙ 𝟑 𝟓 = 𝟓 𝟒 − 𝟏𝟏 𝟏𝟐 + 𝟏 𝟒 ∙ 𝟐 𝟑 = 𝟐 𝟑 ∙ 𝟗 𝟖 + 𝟑 𝟒 ∙ 𝟓 𝟔 =

Sčítání, odčítání a násobení zlomků Vypočtěte: 𝟏𝟎 𝟑 =𝟑 𝟏 𝟑 𝟒𝟏 𝟔𝟎 𝟐 𝟗 𝟑 𝟐𝟖 Vypočtěte: 𝟐 𝟕 ∙ 𝟗 𝟒 − 𝟓 𝟏𝟒 ∙ 𝟑 𝟐 = 𝟒𝟑 𝟏𝟐 − 𝟏 𝟐 ∙ 𝟑 𝟒 ∙ 𝟐 𝟑 = 𝟑 𝟓 − 𝟕 𝟏𝟎 ∙ 𝟏 𝟐 + 𝟏𝟑 𝟑𝟎 = 𝟐 𝟑 + 𝟏 𝟔 ∙ 𝟑 𝟓 − 𝟏 𝟑 =

Násobení zlomků shrnutí 𝟐 𝟑 ∙ 𝟒 𝟓 𝟐∙𝟒 𝟑∙𝟓 𝟐∙𝟒 𝟑∙𝟓 𝟖 𝟏𝟓 ∙ = = ∙ Při násobení zlomků postupujeme tak, že vynásobíme zvlášť čitatele s čitatelem a jmenovatele s jmenovatelem. 𝟐 𝟑 ∙ 𝟒 𝟓 𝟐∙𝟒 𝟑∙𝟓 𝟐∙𝟒 𝟑∙𝟓 𝟖 𝟏𝟓 ∙ = = ∙ I při násobení zlomků musíme získat výsledek v základním tvaru. Krátit můžeme buď výsledek po násobení a nebo již před ním. Krátit lze „pod sebou“ nebo „křížem“.