Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
Advertisements

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_07.
Anglie je největší a nejlidnatější země Spojeného království Velké Británie a Severního Irska.
Pracovní právo. Pohovor
Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_13.
Doprava ve světě železniční doprava. Železniční doprava využívá se k přepravě hromadných nákladů na střední a velké vzdálenosti po 2. světové válce ústup.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA 50. léta 20. století / 1. část TEST.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Železniční muzeum Mulhouse 1994 Foto Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
Autor:Mgr. Martin Ošmera Téma:Obrázek v PowerPoint 2010 Číslo materiálu:ICT2_17-40 Předmět:Informatika Věková skupina:2. stupeň ZŠ Anotace: Prezentace.
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výhybna Praha Vítkov Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
Zaniklé tramvajové provozy ČR Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 1.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Fyzika - referát Vlaky.
Moderní metody navrhování převodových ústrojí
Poslední parní lokomotivy ČSD
Návrh asistenčního systému řízení pro drážní vozidla
Objem a povrch kvádru a krychle
Návrh asistenčního systému řízení pro drážní vozidla
Výstup na horu nápodoba historického pokusu
Státní organizace.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
SŠ-COPT Uherský Brod Bc. Martin Bártek 9. Výroba petlice
Náš výlet do
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
  AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Dopravní značky
VY_32_INOVACE_03_19_Století páry
VESMÍR.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Digitální učební materiál
Sada 4 Místo, kde žijeme Autor: Mgr. Iveta Mocharová ZŠ a MŠ Dešná
Název prezentace (DUMu): Princip klasického zapalování
Středočeský kraj Pravidla soutěže = poznávací soutěž = START!
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_20_02_vyjmenovaná slova
Běžné reprezentace grafu
Dopravní výchova 8. ročník
Rozpisy témat a odevzdávárny
2. seminární úkol - projekt
Doplněk (verbální atribut)
Periodická soustava prvků
VY_32_INOVACE_
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
KRKONOŠE a PODKRKONOŠÍ
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
PREZIDENTSKÝ VLAK 2018 Národní technické muzeum připomíná ve spolupráci s Národním dopravcem Českými drahami a se Železnicemi Slovenské republiky jízdou.
DOMOVNÍ ROZVODY * přípojky nn *
Železniční muzeum Zlonice
Logistický systém ve společnosti Těžké strojírenství Plzeň a.s.
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
OASIS DE HUACACHINA PERU Ligue o som
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Z čeho jsou složeny látky?
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
38 PROMILE.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vítáme Vás v Luhačovicích
Lanovka na horu Aiguille du Midi
Vodní autobusy a vodní taxi
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků

Achenseebahn je úzkokolejná trať v Tyrolích vedoucí z Jenbachu k jezeru Achensee do stanice Maurach-Seespitz, dříve nazývaná Achensee. Konečná je přímo u mola, kde lze přestoupit na lodě a pokračovat dále po jezeře. Rozchod tratě je 1 000 mm, délka 6,8 km, většinou ve stoupání. Z toho je 3,4 km ozubnicová trať se systémem Riggenbach. Největší sklon činí 160 promile. Provoz na této dráze byl zahájen dne 8.června 1889 se čtyřmi dvouspřežní parními lokomotivami. Jedná se o dvouválcové ozubnicové tendrovky na mokrou páru. Lokomotivy byly vyrobeny v roce 1889 v továrně na lokomotivy ve Floridsdorfu. Zpočátku byly z továrny očíslovány čísly 701 – 704 a pojmenovány jmény čtyř hlavních akcionářů. V současné době jsou ve stavu stále čtyři parní lokomotivy čísel 1 – 4 a mají jména Eben am Achensee, Jenbach, Achenkirch a Hannah. Osobních vozů je celkem 6, z toho 4 otevřené a 2 zavřené. Z Jenbachu do Ebenu lokomotiva do příkrého stoupání na ozubeném úseku vlak sune, z Ebenu do stanice Seespitz a také na zpáteční cestě do Jenbachu je pak lokomotiva v čele vlaku.

Začátek trati je na úzkokolejném nádraží v Jenbachu

V Jenbachu je vystavena také hnací náprava s ozubeným kolem

Tady staniční koleje nádraží Achenseebahn končí a začíná trať

U sloupku s "A" se sklon tratě značně lomí a začíná zde ozubnice

Depo Achenseebahn v Jenbachu slouží pro lokomotivy i pro vagony

Druhá konečná Achenseebahn jménem Seespitz je u jezera Achensee

Konec železnice leží v nadmořské výšce 933 metrů

Pohled na stanici Seespitz s nástupištěm a vlakem směr Jenbach

Nechybí zde ani vodní jeřáb pro doplnění vody do parních lokomotiv

Před nástupištěm je kolejové rozvětvení na objíždění lokomotiv

Lokomotiva, která vlak z Ebenu přiveze v jeho čele, zde objíždí

Po objetí lokomotiva osobní vozy pomalu sune ke konci stanice

Cestující zůstávají ve vozech a čekají, až dojedou k nástupišti

Celá akce s objetím lokomotivy a sunutím soupravy trvá jen pár minut

Celkový pohled na stanici s nástupištěm i kolejovým rozvětvením

Po několika metrech dojdeme k molu, kde lze přestoupit na lodě

10.7.2006 přestupují cestující z vlaku po molu na loď

Jedna z lodí, St.Benedixt, která poveze cestující po jezeře

Další loď se jménem Tirol je evidentně modernější a větší

Původní výkres parních ozubnicových tendrových lokomotiv

Lokomotiva č. 1 "Eben am Achensee" dne 10.7.2006 v Seespitz

Hnací mechanismus parní lokomotivy č. 1

Lokomotiva č. 1 ve stanici Seespitz čeká na odjezd do Jenbachu

Klasický pohled na stanici Seespitz s parním vlakem a lodí

25.8.2008 lokomotiva č. 2 "Jenbach" na nádraží Achenseebahn

Tatáž lokomotiva č. 2 na druhé konečné trati Seespitz

Pojezd lokomotivy č. 2 se nijak neliší od pojezdu lokomotivy č. 1

Neopomněl jsem si vyfotit také tabulku oprav a revizí

Lokomotiva č. 2 ve stanici Seespitz dne 25.8.2008

Najít to správné místo na tento záběr nebylo vůbec jednoduché

Lokomotiva č. 3 "Achenkirch" v depu na nádraží Jenbach

12.7.2007 dokončuje lokomotiva č. 3 zbrojení v depu Achenseebahn

Za několik minut je však už lokomotiva na svém vlaku

A nezbytný záběr parního vlaku s lokomotivou č. 3 s lodí a jezerem

Lokomotiva č. 4, na snímku beze jména, jmenuje se však Hannah

25.8.2008 vezla lokomotiva č. 4 zvláštní objednaný vlak s jedním vozem

Takto vypadá souprava pravidelného vlaku bez lokomotivy

Perlička nakonec - jízdní řád Achenseebahn z roku 1925

KONEC Zpracováno srpen 2014 Děkuji za pozornost