Marketing neziskových organizací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Neziskové organizace a jejich financování
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketing v neziskovém sektoru ?ANO či NE?
Rozdělení sektorů Neziskový sektor Může existovat na základě funkčního ziskového sektoru Ziskový sektor Plně zde působí tržní prostředí cíl = zisk.
Prostředí marketingu.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Dnes fiktivně, zítra reálně.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Základy marketingu šestá přednáška
Analýza makro a mikroprostředí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Koncepce marketingového řízení
Marketing neziskových organizací
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
Marketingové prostředí (mikro, makro)
MARKETING.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Neziskové organizace a jejich financování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Občanský a družstevní sektor. překrývání sociální ekonomiky státu s občanským sektorem /nejsou totožné/ České organizace občanského sektoru občanská sdružení.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Lenka Zahradníčková
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Mikroprostředí firmy.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Vítejte na marketingu ve veřejném sektoru
8. Marketing.
Strategické marketingové plánování
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Model struktury strategického managementu
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Ekonomika malých a středních podniků
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Marketingový systém řízení
Vítejte na marketingu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Marketing Základy a postupy..
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Marketing neziskových organizací

Finanční zdroje NO Samofinancování Vnější zdroje – dotace, dárci Mnohdy malá úspěšnost při získávání finančních zdrojů chybějící národní a nadnárodní programy zaměřené na aktivity NO Nerovné podmínky a lobbing při získávání fi zdrojů Relativně malé procento NO uspěje při získávání zdrojů Silná konkurence mezi jednotlivými NO při získávání finančních zdrojů Nutnost dlouhodobě spolupracovat s potencionálními dárci!

Počet NO v ČR Září 2007 Počet organizací Procent z celkových NO Občanská sdružení 60 850 89,28% Nadace 388 0,57% Nadační fondy 1 030 1,51% Obecně prospěšné společnosti 1 441 2,11% Církevní právnické osoby 4 447 6,52% Neziskové organizace celkem 68 156 100,00%

Marketing NO „Marketing je hledání a uspokojování potřeb způsobem, který přináší pozitivní hodnoty pro obě zúčastněné strany.“ (Kotler) Systém propracovaných principů a postupů, s jejichž pomocí organizace prakticky poznávají přání a potřeby svých zákazníků a následně na ně reagují. (Foret) „Dodání správných věcí na správné místo za správnou cenu ve správný čas“

Marketingové směnné transakce v neziskové organizaci: . Dodavatel, resp. poskytovatel služby Donátor, Veřejný rozpočet, Daňový příjem Spotřebitel,klient, Návštěvník, Daňový odvod

Srovnání marketingu v NO a SOukr.s. Zaměření Metoda Výsledek SOUKROMÝ S. Prodej Výrobky Prodej/ Pod-pora prodeje Zisk z objemu prodeje Marketing Potřeby zákazníka Integrovaný marketing Zisk z uspoko- jení zákazníka NEZISKOVÝ S. Služby Podpora prodeje Odpovědnost za plnění objemu prodeje Odpovědnost za uspokojení zákazníka .

Marketing neziskových organizací nesmí být vnímán jenom jako technika Marketing neziskových organizací nesmí být vnímán jenom jako technika. Je to základní přístup, jak činnost organizace pojímat a organizovat.

Při stanovování marketingových cílů je dobré si zodpovědět následující otázky: Co jsou nejlepší výsledky, ve které organizace může doufat? Do kdy? Jaké vnější faktory jí pomohou nebo naopak brání v dosažení vytyčených cílů? Jak ovlivní rozpočet, časové možnosti zaměstnanců a dobrovolníků i ostatní vnitřní podmínky proces realizace vytyčených cílů? Co jsou pro danou organizaci realistické a dosažitelné cíle? Do kdy?

Marketingové plány a koncepce Transparentní účty Medializace, komunikace s veřejností Dlouhodobé strategické plány projektů, zaměření činnosti a finančních prostředků na jejich dosažení Zpřístupnění dlouhodobých strategií a evaluace jejich dosahování jen 1/3 NO má vlastní internetové stránky (nejvíce v oblasti vzdělání a výzkumu, kultuře a kult. Památky, nejméně odbory, ochrana ŽP, sociální služby) 33% NO vlastnících internetové stránky je obnovuje 1/měsíc, 23% NO jedno za 3měsíce x 21% jednou týdně, 0.9% jednou denně

MARKETINGOVÝ POSTUP NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ

Strategické plány Jaká by měla být budoucnost organizace? Dlouhodobá udržitelnost aktivit? (kam se chceme dostat a jak to udělat?) SWOT analýza Způsob dosažení cílů, typy projektů Definování finančních zdrojů, způsob komunikace Průběžná evaluace

1.Určení vazby mezi marketingovým a strategickým plánem organizace Strategický plán: KAM SE CHCEME DOSTAT KDE JSME JAK SE TAM DOSTANEME

K určení této vazby se používá: SWOT analýza = „odrazový můstek“ celého marketingového procesu i strategického řízení Marketingový průzkum – zjišťuje různé inf. Potřeby a přání klientů Postoje a uznávané hodnoty Efektivitu marketingové komunikace Efektivitu nabízených služeb Oprávěnost/smysluplnost nabízených služeb Velikost a rozdělení/segmentaci trhu

SWOT analýza Analýza vnitřního prostředí organizace, tzv. MIKROPROSTŘEDÍ (silné a slabé stránky organizace) + Analýza vnějšího prostředí organizace, tzv. MAKROPROSTŘEDÍ (příležitosti a hrozby)

MIKROPROSTŘEDÍ >Společnost >Konkurence >Dodavatelé >Veřejnost >Marketingoví zprostředkovatelé obchodní zprostředkovatelé skladovací a přepravní firmy agentury marketingových služeb finanční zprostředkovatelé >Zákazníci/zákaznické trhy spotřebitelské trhy průmyslové trhy překupnické trhy vládní a nevýdělečné trhy mezinárodní trhy

MAKROPROSTŘEDÍ demografické prostředí ekonomické prostředí přírodní prostředí technologické prostředí politické prostředí kulturní prostředí

Makroprostředí - další používané analýzy STEP - sociální, technologické, ekonomické a politické vlivy Porterova analýza pěti sil a) pozice mezi konkurenty = „jízdní prostor“ b) síla zákazníků c) síla dodavatelů d) hrozba nově vstupujících na trh e) hrozba substituce výrobků a služeb

SWOT analýza STRENGHTS Silné stránky WEAKNESSES Slabé stránky OPPORTUNITIES Příležitosti THREATS Hrozby