SLOVESA – PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovesa.
Advertisements

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
TVARY PODMIŇOVACÍHO ZPŮSOBU
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: sedmý Vzdělávací.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.8 druhy vět podle postoje mluvčího Název sady: Český jazyk 7.
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk pro 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_12_Slovesný vid Autor Fulínová Šárka.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_20_MA_Řešíme_slovní_ úlohy Téma Číslo projektu Anotace Ma 2 – Násobení a dělení čísly.
OP 21 – VVP – HUM MLUVNICKÉ KATEGORIE U SLOVES. Mluvnické kategorie jsou : ● OSOBA ● ČÍSLO ● ZPŮSOB ● ČAS ● ROD ● VID.
Ten je…. Když jsme včera večer s přítelkyní zašli do baru, pokřikovali na mě místní "pedofile" a podobně. A to jen proto, že jí je 21 a mně 50. Úplně.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vypravování 3 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Slovesné tvary určité a neurčité sloveso vyjadřuje nějaký děj nebo stav ve větě stojí jako přísudek (jdeme, hoří) slovesné tvary dělíme na: určité - vyjadřují.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní větné členy Název sady: Český jazyk 6. ročník.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová VY_32_Inovace_12.1.3
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE
Slovesa Bc. K. Matějková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová VY_32_Inovace_12.1.3
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 11 –slovesa – slovesný vid
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Slovesa.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
SLOVESNÝ ZPŮSOB Autor prezentace: Mgr. Jaroslava Zámostná
Jednotky délky a jejich převody
Poměr v základním tvaru.
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_19
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Už víme, jaký směr má gravitační síla, ale známe její velikost?
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_SLOVESNE_CASY Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_20
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMEN MNĚ? VÁM? SOBĚ? NAŠIMI?
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Charakteristika výukového materiálu
Autor: Mgr. Hana Novotná
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_23CJ_4_SLOV2
SLOVESA číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Slovesný způsob podmiňovací
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Vypravování.
Zpívá – Lucie Bílá hudba –Leonard Kohen český text –Gabriela Osvaldová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Vítáme vás! Školní rok [Roky].
Poměr v základním tvaru.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_14
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
SLOVESA 5.ročník VY_32_INOVACE_12_16.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

SLOVESA – PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB

Podmiňovací způsob přítomný minulý os. - č.j. č.mn. psal bych psali bychom psal bys psali byste psal by psali by Zvratná slovesa v podmiňovacím způsobu: učil by ses učili byste se zpíval by sis zpívali byste si POZOR! Tvary by jsi, bysme, by jste jsou nespisovné! os. - č.j. č.mn. byl bych psal byli bychom psali byl bys psal byli byste psali byl by psal byli by psali Minulý podmiňovací způsob může mít i podobu: byl bych býval psal

Vyčasuj slovesa v podmiňovacím způsobu vyznamenat, přiletět, pocítit, křičet, odpustit, zamknout, pochopit, vidět, položit, doplnit, běžet, přivézt, mávat Omluvit se, prohlédnout si, vrátit se, číst si, postavit se, vzít si, dívat se,napít se, koupit si, sednout si, poradit si, procvičit si os. č.j. 1.__________ _____________ 2.__________ ____________ 3. __________ ____________ os. č.mn. os. č.j. ___________ ______________ os. č.mn.

Převeď do podmiňovacího způsobu Najdeš mě doma. Slyšíme zdálky hrom. ______________________ __________________________ Dokážete se vyšplhat až nahoru? Skončíme ve dvě hodiny. __________________________ _____________________ Zeptám se ho na to. Vysvětlete mi to ještě jednou. _________________ _____________________________ Garáž postavil velmi rychle. Odešli ze školy dříve. _________________________ _______________________ Přivítáme je mezi sebou rádi. Koupíš taky chleba? ________________________ ________________________

ANOTACE Výklad – a) tvoření podmiňovacího způsobu přítomného, spisovné x nespisovné tvary b) tvoření podmiňovacího způsobu minulého Procvičování časování v podmiňovacím způsobu přítomném: pracovní listy + práce na IAT 3) Praktické užití podmiňovacího způsobu ve větách: POUŽITÉ ZDROJE Vše z vlastních zdrojů Prezentace obsahuje animace.