Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lomené algebraické výrazy
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1.
Lomené výrazy – násobení a dělení
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
7.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
5.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rozšiřování a krácení zlomků
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
DĚLENÍ CELKU ZLOMEK.
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
ZLOMKY - ÚVOD.
9.
Násobení lomených výrazů
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
5.
Dělení zlomků.
2.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Úprava výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Racionální čísla.
10.
Násobení a dělení lomených výrazů
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
Paralelní zapojení rezistorů
Zlomky Čísla smíšená..
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Složitější složené zlomky
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IV. Násobení lomených výrazů
Zlomky Složené zlomky..
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Lomené algebraické výrazy
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Násobení zlomků.
Digitalizace výuky Příjemce
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Čelákovice
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Lomené algebraické výrazy
Zlomky Dělení zlomků..
Zlomky Složené zlomky..
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Zlomky (4) Smíšená čísla
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ Dělení zlomků Autor: Tomáš Najman Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

zkusme nejprve: Jak lze zapsat výsledek? 1 3 1:3= zlomková čára odpovídá dělení nešlo by dělení nějak převést na násobení? 1 3 1 1 ? . 3 a 1 = … převrácená čísla 3 3 ! Dělení je vlastně násobení převráceným číslem.

! 1 7 7 1 2 2 5 2 5 2 7 9 9 7 … převrácené číslo: … převrácené číslo: … převrácený zlomek: 2 ! Převrácený zlomek získáme záměnou čitatele a jmenovatele. 7 9 9 7 … převrácený zlomek:

! Číslo (zlomek) dělíme zlomkem tak, že ho násobíme převráceným zlomkem.