Sčítání a násobení výrazů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Únor 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Matematika – vzorce Téma: Procvičení vzorců.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Kdo jsem – domácí mazlíčci Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2012 Ročník: osmý Tematická oblast: Matematika - druhá mocnina čísla Téma: Opakování.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Početní operace v oboru přirozených čísel
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Autor: Mgr. Eva Procházková
Násobení mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola
Rozklad mnohočlenu na součin
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Dělení se zbytkem VY_32_INOVACE_54_Deleni_se_zbytkem
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
VY_32_INOVACE_23_Nasobeni_10_100_1000
Násobení lomených výrazů
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V.,MNICHOVICKÁ 62
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_12_Části obličeje
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
MATEMATIKA – ARITMETIKA 8
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Rovnice HRA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Sčítání lomených výrazů
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_14_Les - shrnutí
Vy_32_Inovace_14_Rozklad výrazů na součin
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_02_Hudební obrázky
Transkript prezentace:

Sčítání a násobení výrazů

Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám (Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost) Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2012 Ročník: osmý Tematická oblast: Matematika – sčítání a násobení mocnin Téma: Procvičení a upevnění sčítání a násobení mocnin Metodický list (anotace): Na prvním a druhém listu je zopakování a připomenutí způsobu sčítání a násobení mocnin. Následující list slouží jako pracovní list pro žáky. Učitel pracovní list rozstříhá na jednotlivé části a rozdá žákům. Žáci sestavují řadu- konec jednoho lístečku je začátek lístečku druhého. Následuje kontrola správnosti. Na závěr další příklady k procvičení.

Sčítání výrazů Násobení výrazů 2x + 3x = x + x + x + x + x = 5x + 2x = 7

Sčítání výrazů Násobení výrazů 2 x + 3 x = (2+3) x = 5x 5 x + 2 x = (5+2) x = 7x Při sčítání výrazů sčítáme koeficienty, základ s exponentem opíšeme. Násobení výrazů (2+3) x2 * x3 = x = x5 (5+2) x5 * x2 = x = x7 Při násobení výrazů sčítáme exponenty, základ mocniny opíšeme.

10x (J)/ 3x*7x = 12 x4 (t)/ 4x2y*5xy = 24x4 (b)/ 20x3 + 4x3 = Sestav správně tuto řadu. Druhá část je zadáním následujícího příkladu. 10x (J)/ 3x*7x = 12 x4 (t)/ 4x2y*5xy = 24x4 (b)/ 20x3 + 4x3 = 20x2y2 (o)/16xy3 + 4xy3 = 20x2y (t)/ 10xy2*2x = 10x2 (ě)/ 3x + 7x = 10x2 (ý)/ 4x2*6x2 = 24x3 (o)/ 16x3 + 5x3 = 20x3y2 (i)/ 4x2y + 16x2y = 12 x2 (e)/ 3x2*4x2 = 21x2 (d)/ 7x2 + 5x2 = 21x4 (n)/ 3x2+7x2 = 20xy3 (v)/ 4x2 + 6x2 = 21x3 (r)/ 7x2*3x2 =

20xy3 (v)/ 4x2 + 6x2 = 10x (J)/ 3x*7x = 10x2 (ý)/ 4x2*6x2 = Správné řešení: 20xy3 (v)/ 4x2 + 6x2 = 10x (J)/ 3x*7x = 10x2 (ý)/ 4x2*6x2 = 21x2 (d)/ 7x2 + 5x2 = 12 x2 (e)/ 3x2*4x2 = 24x4 (b)/ 20x3 + 4x3 = 24x3 (o)/ 16x3 + 5x3 = 12 x4 (t)/ 4x2y*5xy = 20x3y2 (i)/ 4x2y + 16x2y = 21x3 (r)/ 7x2*3x2 = 20x2y (t)/ 10xy2*2x = 21x4 (n)/ 3x2+7x2 = 20x2y2 (o)/ 16xy3 + 4xy3 = 10x2 (ě)/ 3x + 7x =

Další příklady k procvičení, pro kontrolu ještě jednou klikni. 12a2b + 5ab2 + (– 7a2b) + (– 10ab2 ) = 10x2y4z3 * 2x3y2z4 = 5x4*4x3 + 2x2*8x5 = 12abc + 45abc + (-30abc) = 3a2b5 * 4a5b2 + 12a7b7 = x2y3z4 * 2x3y4z5 * 3x4y5z6 = 5x + 6 + 7x + 8 + 9x = -7x * 2x2 * 3x = 5a2b -5ab2 20x5y6z7 36x7 27abc 24a7b7 6x9y12z15 21x + 14 - 42x4