Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
Advertisements

Výrok a jeho negace.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_764 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název:Výrok a jeho negace Autor:Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Složené výroky Autor:Mgr. Petr Vanický kód.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Výrok a jeho negace Autor: Mgr. Ludmila.
Negace složených a kvantifikovaných výroků
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_249 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výroková logika (analytické myšlení, úsudky)
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_248 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
KONJUNKCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Posloupnosti a jejich vlastnosti (3.část)
Základní logické spojky.  Výrokem rozumíme každé tvrzení tedy (oznamovací větu), o kterém můžeme rozhodnout zda je pravdivé či nikoliv.  Je-li pravdivé.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_222 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Petr Křížek PředmětChemie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_235 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_250.
ZÁKLADNÍ POJMY VÝROKOVÉ LOGIKY
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_06 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_225 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
ZNAKY DĚLITELNOSTI.
Výroková logika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_10 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti šesti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná šesti. Speciální.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_08 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_253.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_130 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
8. Složené výroky - implikace (výklad)
Matematická logika 3.Výroky (výklad) Mgr. Michal Švarc
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
BINÁRNÍ KŘÍŽOVKY.
Matematika Variace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Úlohy pro 1. ročník SPŠ ST Panská
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Úlohy pro 1. ročník SPŠ ST Panská
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiálu VY_42_INOVACE_006 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Zdeňka Kutláková Předmět Matematika Ročník 3. Datum vytvoření 10.11.2012 Anotace Výklad nové látky s procvičením – výrok, negace výroku - prezentace Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Výrok Výrokem rozumíme každé sdělení (každou gramatickou větu), u něhož nastane právě jedna ze dvou možností: buď je pravdivé nebo nepravdivé (platné, neplatné)

Příklady: 12 + 4 = 17 ……….výrok – nepravdivý Praha je hlavní město ČR…. výrok - pravdivý Kolik je hodin?......... není výrok -13 < -5 ………výrok – pravdivý Číslo 36 je dělitelné pěti. výrok - nepravdivý Řešte nerovnici! ...... není výrok Vltava protéká Plzní….výrok - nepravdivý

Pravdivostní hodnoty výroku Výroky značíme: A, B, C,…. Je-li výrok pravdivý, přiřazujeme mu pravdivostní hodnotu 1 Je-li výrok nepravdivý, přiřazujeme mu pravdivostní hodnotu 0 A: 15 < -8 ……………… 0 B: 121 : 11 = 11…………1

Negace výroku Negací výroku A rozumíme výrok A´, který je popřením výroku A Pro pravdivostní hodnoty platí: A A´ 1

Způsoby negování výroku 1. před výrok řadíme slova „není pravda, že….“ A: Matematika je věda. A´: Není pravda, že matematika je věda. 2. ke slovesnému tvaru přidáme předponu „ne“ nebo zaměníme slova „je“ a „není“ A´: Matematika není věda.

Vytvořte negace výroků: A: Vltava protéká Plzní. A´: Není pravda, že Vltava protéká Plzní. A´: Vltava neprotéká Plzní. B: Číslo 121 je dělitelné třemi. B´: Číslo 121 není dělitelné třemi. C: Mám zelený svetr. C´: Nemám zelený svetr.

Určete pravdivostní hodnoty výroků a utvořte jejich negace: B: 3 > -4 (1) C: 16 je dělitelné osmi D: 23 je prvočíslo (1) E: 45 : 9 = 6 (0) F: číslo 1 025 je druhou mocninou přirozeného čísla (1) G: 13 je sudé číslo (0) A´: 1 + 4 ≠ 10 (1) B´: 3  4 (0) C´: 16 není dělitelné 8 D´23 není prvočíslo (0) E´: 45 : 9 ≠ 6 (1) F´: číslo 1 025 není druhou mocninou přirozeného čísla (0) G´: 13 není sudé číslo (1)