ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Farma:ztracená ovečka. Tak toto jsou naše ovce: Ale co to?Kde je naše nejoblíbenější ovečka!!Prosím pomož nám jí najít!
Advertisements

Třebaže nejsi věřící, podívej se a popřemýšlej.
Ježíšův dar lidstvu (Z pohledu vědy) Ježišová smrť Z pohľadu vedy.
Táborová love story Rysové. Hlavní postavy: Kiwi, Rychlonožka, Klouzačka, Srnka, Práče, Skokan, Puchýř a Tučňák Dále hrají: Prskavka, Sojka, Čiperka,
Ponoř se do modra ….
Jeden rok můžete být nejlepšími přáteli,
Practice with moci Insert the appropriate present tense form of moci into the following sentences. Vzor: Neznáte tady nikoho? ___ vám pomoct já? Neznáte.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L5 ex 3: my a já 1. Včera nám představil tu dívku.
Já vím.... Já vím... Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát. Ty jsi neřekl,
Něco Ti vadí? Máš nějaký problém…?
Slova Květiny.
Určeno pro ty z vás, kteří …….no, řekněme …….. mají něco okolo 30 let!!!!!
Není člověk ten, který by se líbil lidem všem…
Z pitevní zprávy: Pacient zemřel na následky pitvy.
Zbyněk Podhradský Reflexe aneb Jak to vidím já.
Lásko dej mi čas.... Lásko dej mi čas... Možná se mýlíš, možná to není sen. To byla moje dlaň na tvém spánku, a tvůj dech podobný vánku.
Vytlač to!!! Vytlačil jsi to? Néé? Tlač ještě. A co teď už jsi to vytlačil? Já nejsem tlačan. Tak netlač, ale ty tlačíš. Ne ne. Ale jo jo. Ne ne. Jo jo.
Každé ráno začíná život....
V Bibli je napsán příběh, kdy Ježíš šel na horu se svými učedníky, aby jim vysvětlil některé velmi důležité věci. Toto je velmi volná parafráze toho,
Konverzace Máte psa nebo k očku?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Jeden rok můžete být nejlepšími přáteli,
PEVNĚ VĚŘÍM, ŽE SE NIKDO NEURAZÍ, ŽE JSEM SI DOVOLIL VLOŽIT KOMENTÁŘ K RŮZNÝM MOMENTKÁMKTERÉ PŘINESL ŽIVOT.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Děkuji... Děkuji... Děkuji... Děkuji... Děkuji....
Hoaxy? Neboli jak se budí panika…… Kateřina Procházková.
Manželský pár hraje golf. Ona odpaluje a... míček letí až do statku ležícího hned u dráhy... kde rozbije jedno okno a prolítne dovnitř!
Přes den to štěká a v noci plave ve vodě. Tchýnina zubní protéza.
Určeno pro ty z vás, kteří …….no, řekněme …….. mají něco okolo 30 let!!!!!
Pro Miláčka JÁJU …….. Pro Miláčka JÁJU ……. Jsi poupátko mého štěstí, co nikdy neuvadá, jsi studánka všech neřestí, co nikdy nevysychá. Jsi zlaťoučké.
Agent HRA INFORMACE CREDIT KONEC Tato hra je od 12let!!
Pojď si s námi zazpívat, pojď se přátelit, pobavit se, pohádat a zase udobřit. 1. Vždyť je to celkem fuk, ze které země jsi, hlavní je.
Pořád od ženských slyšíme jejich pravidla. Teď je čas na mužská pravidla.
Věta vedlejší příslovečná podmínková
JEN PRO TEBE.
Co je to smíšený pocit? Když se vám tchýně zabije ve vašem úplně novém autě.
PROČ BŮH STVOŘIL DĚTI (A NÁSLEDNĚ VNOUČATA). Pro ty z nás, kteří máme okolo sebe děti – ať už vlastní, nebo vnoučata, neteře, synovce, nebo studenty…
Dopis od Boha.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze st ř edním školám Č íslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzd ě lanosti Č íslo šablony:
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Dikt át L6 ex4 1. Rád ____ rozhlas.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Jde zajíc za hadem a říká: "Hade promiň, že jsem se ti včera posmíval, že nemáš nohy... ", Had odpoví: "To je v pohodě... " a zajíc na to: "Jo? Tak ruku.
Amore amore .... Amore amore ... Ode dne, co Tě znám, divný pocit v srdci mám Ode dne, co Tě znám, divný pocit v srdci mám. Sám sebe ptám.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Absurdní drama charakteristika.
Hledat lásku. Nesmysl - říká rozum. Směšné - tvrdí hrdost
Téma: Audience – V. Havel
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
OSTROV CUKROVÍ Vytvořila: Marie Anna Kurková START.
Karle, vy jste sourozenci? Ne, bratři.
Je to trochu divné jak se to stalo. I když nejsi věřící, měl(a) by jsi se na to podívat.
Příběh pro všechny tvrdě pracující
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
S Olgou hodinu za hodinou Mgr. Renata Nogolová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Nogolová. Autor obrázků Tomasz.
N EBEZPEČNÉ SITUACE Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_12_INOVACE_3104_divadlo Téma: Divadlo Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Rozhovor se… slečnou Magdalenou Žižkovou Co jsme zjistily o Majdě ? Co ji baví? Jak ji (ne)znáte…..
„A teď mi děti řekněte, čím jsou vaši tatínkové a kde pracují. Tak třeba ty Pepíčku.“ „Prosím, můj tatínek je úředník a pracuje jako prostitut.“ „Prosím.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Tichotová NÁZEV: VY_12_INOVACE_01B_10_Vladislav Vančura: Rozmarné.
Hra detektiv Hrát nápověda konec Autor: Tereza Bednářová 6.B.
Komunikační strategie 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Deficitní poruchy paměti vyvolané věkem!.
Třebaže nejsi věřící, podívej se a popřemýšlej.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Manželský pár hraje golf. Ona odpaluje a
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Něco Ti vadí? Máš nějaký problém…?
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
Ach ty naše krásné ženy.
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Tichotová NÁZEV: VY_12_INOVACE_01B_32_Václav Havel: Audience TEMA: Česká literatura 20. století ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 22. ‎dubna ‎2013

ANOTACE Tento materiál slouží k výuce v hodinách české literatury ve 4. ročníku 4letého studia a 6. ročníku 6letého studia, časově je koncipován na jednu vyučovací hodinu. Cílem je seznámit žáky s absurdním dramatem Václava Havla a motivovat je k vyhledávání dalších informací, např. na stránkách Knihovny Václava Havla. http://www.vaclavhavel-library.org/ Podmínkou je práce v půlené hodině v učebně vybavené počítačem pro každého žáka. Žáci plní úkoly po přečtení celé jednoaktovky Audience, čtení trvá patnáct minut. Práce s materiálem je variabilní, je také možné zadat čtení a případně zhlédnutí celé hry předem jako přípravu na hodinu, nebo úkoly na snímcích 6, 7, 8 uložit jako domácí práci, případně je využít při opakování některou z následujících hodin. Materiál je určen k interaktivní výuce.

AUDIENCE VÁCLAV HAVEL

Na stránkách Wikipedie vyhledejte: absurdní absurdní drama audience alter ego sládek jednoaktovka Pavel Kohout

Přečtěte si celou divadelní hru na ebook http://klks.upce.cz/attachments/article/118/Audience.pdf

Úkoly k četbě: 1) Proč je Ferdinand Vaněk na audienci u sládka? 2) Autor charakterizuje obě hlavní (a jediné) postavy nepřímo – vysvětlete jak. 3) Charakterizujte sládka a Vaňka přímo. 4) Jakou roli hraji jazyk v absurdním dramatu? 5) V čem je Havlovo absurdní drama specifické ve srovnání například s Beckettem? 6) Vyhledejte příklady absurdity v dramatu.

Motivační ukázky „To jsou paradoxy.“ Audience 1990 – celá hra

Další úkoly: Na stránkách Knihovny Václava Havla vyhledejte informace o jeho práci a životě v 70. letech. Najděte ve hře autobiografické prvky, dokažte, že Ferdinand Vaněk je autorovo alter ego. Na následujících dvou úryvcích shrňte, co jste se dozvěděli o Audienci.

A/ SLÁDEK Ty, Ferdinande – VANĚK Ano A/ SLÁDEK Ty, Ferdinande – VANĚK Ano? SLÁDEK Kdybys věděl, jak mě to všechno sere! VANĚK Chápu to – SLÁDEK Prdlajs chápeš! Ty si jen říkáš: je blbej – ať se vykecá – VANĚK To si neříkám – SLÁDEK Proč nepiješ? VANĚK Já piju – SLÁDEK Byl jsi na svačině? VANĚK Ještě ne – SLÁDEK Vykašli se na svačinu – VANĚK Já stejně nemám hlad – SLÁDEK Snad jsem blbej, ale jsem férovej – VANĚK To jste – SLÁDEK Chtěl jsem s tebou mluvit – VANĚK Já vím – SLÁDEK Lidi jsou velký svině! Velký! Proč nepiješ? SLÁDEK Copak ty – tobě je hej – VANĚK Jsem vám velice zavázán – SLÁDEK Je to všechno na hovno – (Sládek otevře další láhev a naleje si. Pauza) Poslyš – SLÁDEK Nevadí ti, že ti tykám? VANĚK Ne – SLÁDEK Jestli ti to vadí, tak to řekni – VANĚK Nevadí mi to – SLÁDEK Aspoň teda, že ti to nevadí – VANĚK Naopak: jsem rád, že jsme se sblížili – SLÁDEK „Jsem rád, že jsme se sblížili“ – „oceňuji vaši upřímnost“ – proč vlastně mluvíš tak – to – tak – VANĚK Knižně? SLÁDEK Jo – VANĚK Jestli vás to irituje, tak – SLÁDEK Mě nic neirituje – oceňuji, že jsme se sblížili – prd! VANĚK Prosím? SLÁDEK Prd! (Pauza) VANĚK Pane sládku – SLÁDEK Co je? VANĚK Musím už jít – SLÁDEK Kam bys chodil? VANĚK Budou mě ve sklepě shánět – SLÁDEK Však oni se neposerou! Je tam přece Šerkézy! Seď tady a pij! VANĚK Vážně – budou se zlobit – SLÁDEK Aha, už tě otravuju, viď? No já vím – s Gottem a Bohdalovou, to jste mívali jiný večírky! VANĚK Je mi tu s vámi dobře, nechci jen, aby z toho byly nějaké řeči – nemělo by to smysl – zvlášť teď, kdy tu je perspektiva té práce ve skladu – SLÁDEK Fakt je ti tu dobře? VANĚK Fakt – SLÁDEK Neříkáš to jen tak? (Sládek otevře další láhev a naleje si. Pauza)1

B/ SLÁDEK Ferdinande – VANĚK Ano. SLÁDEK Víš, co je na tom nejhorší B/ SLÁDEK Ferdinande – VANĚK Ano? SLÁDEK Víš, co je na tom nejhorší? VANĚK Co? SLÁDEK Že já za boha nevím, co jim mám každej tejden říkat – vždyť já o tobě dohromady nic nevím – do styku s tebou vlastně skoro nepřijdu – a těch pár blbostí, co zachytím – že se chodíš zašívat do laboratoře – že tě viděli párkrát ve městě s Maruškou z flaškovny – že ti kluci z údržby dělali doma něco na topení – co s tím? No řekni – co jim mám furt říkat? Co? VANĚK Nezlobte se, ale v tom já vám můžu těžko pomoct – SLÁDEK Ale můžeš! Jen kdybys chtěl – VANĚK Já? Jak to? SLÁDEK Jsi přece inteligent, ne? Máš přece politickej přehled, ne? Píšeš, ne? Kdo jinej má vědět, co vlastně chtějí vědět, než ty? VANĚK Promiňte, ale to snad – SLÁDEK Koukej, v tom skladě bys měl fůru času – co by ti to udělalo, kdybys mi to jednou tejdně hodil na papír? Za to ti snad stojím, ne? Budu nad tebou držet ochrannou ruku! Budeš se tam mít jak prase v žitě! I pivo si tam budeš moct nosit – kolik budeš chtít! Pro tebe to přece musí bejt hračka! Jsi přece, sakra, spisovatel! Ten Tonda Mašků je fakt slušnej kluk a fakt to potřebuje – tak ho nemůžem přece nechat ve štychu! Anebo jsme si, sakra, neřekli, že budem táhnout za jeden provaz? Že si budem pomáhat? Že budem zkrátka parta? Neťukli jsme si snad na to? No řekni – ťukli jsme si na to, nebo neťukli? VANĚK No dobře, ale – SLÁDEK Všechno teď, Ferdinande, záleží na tobě! Když nám píchneš, bude všechno dobrý! Ty pomůžeš mně, já jemu, on mně a já zas tobě – takže žádnej přitom nepřijdem zkrátka! Nebudem si přece dělat z života peklo! (Pauza) No – co koukáš? SLÁDEK Já nekoukám – (Pauza) SLÁDEK Měl bys přímej vliv na to, co o tobě budou vědět – to přece není k zahození – VANĚK Já vím – SLÁDEK A v tom skladu by to bylo přece taky dobrý, ne? Teplo – fůra času – VANĚK Bylo by to výborné –2

CITACE AUTOR NEZNÁMÝ. Knihovna Václava Havla [online]. [cit. 16.7.2013]. Dostupný na WWW: http://www.vaclavhavel-library.org/ 1HAVEL, Václav. Audience [online]. Str. 14. [cit. 16.7.2013]. Dostupný na WWW: http://klks.upce.cz/attachments/article/118/Audience.pdf 2HAVEL, Václav. Audience [online]. Str. 15. [cit. 16.7.2013]. Dostupný na WWW: http://klks.upce.cz/attachments/article/118/Audience.pdf AUTOR NEZNÁMÝ. youtube.com [online]. [cit. 16.7.2013]. Dostupný na WWW: http://www.youtube.com/watch?v=EnefoLZ9nsg AUTOR NEZNÁMÝ. youtube.com [online]. [cit. 16.7.2013]. Dostupný na WWW: http://www.youtube.com/watch?v=nh730CPZMtk