Skryté kurikulum.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mateřská škola Sluníčko Hradec Králové,Třebeš
Advertisements

Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
NÁVŠTĚVA ZŠ STOŽEC A HAIDMÜHLE
Collège Champagne – pohled z přední strany. Hlavní vchod.
ADAPTAČNÍ KURZ 1. ROČNÍKŮ 2013 Gymnázium, Slov. nám. Podmitrov.cz.
Využití znalostí ze zkoušek ECDL v projektovém dnu.
Vzdělávání a jeho kategorie
Pro úspěch práce manažera a jím vedeného kolektivu je důležité i to, v jakém prostředí společně pracují, co je spojuje, jaké hodnoty a cíle sdílejí, jaká.
Různé role zástupce ředitele školy
1)seznámit s výstupy učitelské porady 2)připomenout loňskou změnu týkající se kouření 3)zdůraznit změnu týkající se max. počtu absencí a jejich omlouvání.
Základní škola Komenského 1326 je škola pro žáky mentálním postižením a s pohybovým Základní škola Komenského 1326 je škola pro žáky mentálním postižením.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
PTaČ. Spolupracující organizace Zapojené školy Pojem čtenářské gramotnosti ve škole Učitelé chápou čtenářskou gramotnost především jako dovednost dekódovat.
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Dotazníkové šet ř ení Mapa školy Ú č ast v projektu: 140 základních škol Celkový po č et respondent ů : Po č ty respondent ů : ž áci (89%), rodi.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
práce učitele pohledem učitele
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
KrIsTýNa VoLáNkOvÁ Mé StUdIuM nA 4.ZŠ v ChEbU.
Jak psát výstupní hodnocení E-learningový kurz, 5 lekcí Co má výstupní hodnocení obsahovat podle zákona, pravidla hodnocení, čeho se vyvarovat, posouzení.
Yeovil NEJMENŠÍ FOTBALOVÉ MĚSTO V BRITÁNII. Yeovil MĚSTO Malé, hezké město jihovýchodně od Londýna Malé, hezké město jihovýchodně od Londýna Městečko.
Nebojíme se čtení Svátek Dnes má svátek Ola. Emil jí dal mýdlo.
Žákovská prezentace Školní dílo
Zpracovala: Simona Hyková
„Blick über den Zaun“ Austausch Zürich – Prag 2012 / 13.
Purkyňovo gymnázium ve Strážnici Purkyňovo gymnázium ve Strážnici Ekoškola od června 2007.
Hodnoty a normy Svatava Navrátilová. Hodnoty – vědy technické, přírodní, ekonomické, humanitní, sociální v sociálních vědách: jedincem, skupinou, společností.
Jaké bylo naše 1.pololetí ? ZŠ Hudcova, t ř ída 6.B.
ADAPTAČNÍ KURZ 1. ROČNÍKŮ 2012 – Podmitrov.cz. Po 3.9. – pa Areál penzionu PODMITROV (Vysočina) Doprava busem Ubytování v pokojích a chatkách.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk Věta – Počet slov ve větě
Masarykovo gymnázium. ISIC  Tento rok jako první se zaváděj nový trend v podobě ICIS KARET  Je velice všestraná..  Slouží k zadávání obědnávek na oběd.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
PROČ JÍT NA MG VSETÍN? Budeš mít všeobecný přehled o čemkoliv
I NOVACE VÝUKY INFORMATICKÝCH PŘEDMĚTŮ VE STUDIJNÍCH PROGRAMECH O STRAVSKÉ UNIVERZITY Z DOKONALOVÁNÍ GRAMOTNOSTI AKADEMICKÝCH A OSTATNÍCH PRACOVNÍKŮ OU.
MASARYKOVO GYMNÁZIUM VSETÍN
Práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Příklady dobré praxe.
Metodologie výzkumu primární školy Nejběžnější metody.
Naše škola. Kolik nás tu je ? Ve škole se učí celkem 122 žáků Ve školce si hraje celkem 56 dětí Ve škole učí celkem 11 učitelů + paní ředitelka a dvě.
Škola.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Masarykovo gymnázium Vsetín
Masarykovo gymnázium Pozvánka na školu.
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
MAPOVÁNÍ ŠKOLY ŠKOLA PRO DEMOKRACII. PRÁCE S KRITÉRIEMI ♦ s materiálem škola pro demokracii jsme pracovali v měsících únor a březen ♦ do práce byli především.
Zkvalitnění výuky německého jazyka na Vyšší odborné škole Zahradnické v Mělníku CZ.1.07/2.1.00/
RČENÍ O UČENÍ. VTIPY. Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Plánování přednáška druhá. 2 Obsah přednášek ProstředkyRealizaceZhodnoceníCíle AnalýzaVize.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace;CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_12_Jednoduché.
 Kde: chata Radost, Plasnice, Orlické hory  Kdy: 12. –  Účast: 28 žáků  Inspirace: publikace Michal Dubec, Adaptační (stmelovací) soustředění.
Moje škola Tereza Nehybová.
Obecná didaktika ÚVOD.
Autor: PaedDr. Jana Čechová
ŠKOLA PRO DEMOKRACII.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
seminář Teorie a metodiky výchovy
Kurikulum: obsah školní edukace
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_32_INOVACE_06_Školní místnosti
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Studenti, vítejte! Jméno učitele.
Školní rok [Vložte rok] Název školy Jméno učitele Třída
Vítejte milí žáci/studenti!
Vzdělávací aktivity ÚSTR
PANDAMENT.
Školní rok [Vložte rok] Název školy Jméno učitele Třída
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Transkript prezentace:

Skryté kurikulum

Formální x skryté kurikulum

Skryté kurikulum vše, co se žáci ve škole učí, a není to záměrně komunikováno učiteli a školním systémem neoficiální pravidla, rutiny a struktury školy, ve kterých se žáci učí vzorce chování, hodnoty, názory a postoje ve školních normách, ceremoniálech, rituálech, dokumentech, způsobech hodnocení studentů, o přestávkách, na chodbách, na obědě, ve volnočasových aktivitách, skrze diskurs ve školní třídě, atmosféru ve třídě, kázeňský systém, prostorové uspořádání školní třídy, v učebnicích a dokonce i ve formálním kurikulu

Jarkovská: Máma je doma, doma u mimina aneb Gender ve škole Jedeme do lesa Táta má kolo. Nasedá. Já mám taky kolo, ale malé. Máma má kolo, ale je doma. Doma u mimina. „Táto, kam se jede?“ „Kam asi, Toníku? Do lesa.“ „Táto jedu! To je let!“ Jedu jako pán. https://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/wp- content/uploads/sites/17/2015/07/komensky_03_139_tisk.pdf

Skryté kurikulum v našich příbězích

Seminární úkol 2: Můj největší průšvih ve škole – perspektiva učitele Přepište svůj příběh z pohledu učitele, v první osobě Co si učitel myslel, co prožíval, jaké postupy zvažoval, co udělal Termín: 18. 10. 2015