Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Advertisements

1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Ekologický urbanismus zkušenosti z Úval JUDr. Ing. P. Petržílek, Ph.D. místostarosta Seminář pořádaný Ekologickou platformou při ČSSD a Masarykovou.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Cyklistická stezka Jeseník - Bobrovník
Malá Chuchle – Lahovice
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
konec 18. století konec 18. století: české země – hospodářsky nejrozvinutější část HBM nejrozšířenější – textilnictví nejrozšířenější – textilnictví:
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
CYKLOSTEZKA VARHANY Ing. Jiří Samšiňák projektový manažer města Česká Lípa.
Autor DP:Bc. Pavel Hájek Vedoucí DP:Ing. Jiří Čejka, Ph.D. Oponent DP:Ing. Vladimír Faltus, Ph.D. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Rokytka - rozvoj území cyklostezka Stavba číslo: 8268.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích  Autor bakalářské práce: Martin Novák  Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ladislav Bartuška 
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
Program obnovy venkova Jihočeského kraje v letech
Krajské fórum cestovního ruchu České Budějovice
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Návrh turistického informačního systému v centru Českých Budějovic
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Financování a účetnictví základních škol
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Struktura a vypořádání hospodářského výsledku v dané obchodní korporaci.
Řízení zásob ve výrobním podniku
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Aplikace nových forem marketingu
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zakladatelský projekt fitness centra GymForAll
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Dotační programy sfdi.
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola Technická a Ekonomická v Českých Budějovicích
Propagace nových výrobků firmy Kloida a jejich zavádění na trh
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Zhodnocení finanční situace konkrétního podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Ústav podnikové strategie
Systém odměňování pracovníků ve vybraném podniku
Efektivní dopravní obslužnost vybraného mikroregionu Jihočeského kraje
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
OPTIMALIZACE LOGISTICKÝCH PROCESŮ VE FIRMĚ BAUER TECHNICS a.s.
Realizace logistiky při povodních ve vybraném okrese
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Finanční analýza vybrané firmy
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Řízení zásob ve výrobním podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dotační program pro rok 2019
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Transkript prezentace:

Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část) Autor práce: Bc. Jiří Šál Vedoucí práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, Duben 2016

Důvod řešení práce / Cíl práce Dřívější mé aktivity na této památce: Výzkumná zpráva pro Jihočeský kraj Dotační program NAKI II Cíl práce: zpracování rešerše historie a současného stavu české části Koněspřežné dráhy České Budějovice – Linec následné vyhodnocení a návrh opatření na využití této památky

Seznámení s koněspřežnou dráhou koněspřežná dráha byla předchůdcem dnešní železnice tyto dráhy vznikaly počátkem 119. století po celém světě vozy či kočáry tažené po železničním svršku koňským spřežením Zdokonalení: umístění vozu na kolejovou dráhu budovány po rovinatém terénu, nebo s mírným převýšením velké zakružovací oblouky Přínos: snížení jízdního odporu možnost daleko těžší břemene snížení nákladů na dopravu snížení doby přepravy

Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec snížení doby dopravy z 3 dní na 14 hodin první na evropském kontinentě 1825 – 1832 (1828) sloužila pro přepravu soli z dnešního Rakouska do Čech (později i osobní přeprava případně jiné suroviny a výrobky) jediné zhmotnění myšlenky o vybudování propojení Dunaje s Vltavou František Josef Gerstner, František Antonín Gerstner

Analýza problému Použité metody: terénní průzkum a průzkum písemných pramenů národní kulturní památka veřejnost o ní má jen malé povědomí minimální turistické využití osamocené objekty drážní tělesa porostlé náletovou zelení zůstali jen části dráhy částečné využití současnou dráhou částečné rozebrání na stavební kámen Využití: dvě naučné stezky, dvě muzejní expozice, výletní cesta Bujanov

Analýza problému

Vlastní návrhy řešení Rekonstrukce dráhy a obnovení provozu Naučné stezky Napojení na turistické trasy KČT Geocaching QR kód

Rekonstrukce dráhy a obnovení provozu Varianty: 1. České Budějovice 2. Suchdol – Rybník - hranice 3. Rybník - hranice Výchozí stanice: Za obcí Rybník Cílová stanice: hranice Délka: 3,3 Km Počet staveb na trase: 7 Relikty: 24 až 25e Převýšení: 23 m Bez křížení s komunikacemi

Rekonstrukce dráhy a obnovení provozu bla

Naučné stezky NS Po stopách koněspřežné dráhy I - České Budějovice NS Po stopách koněspřežné dráhy II - Kamenný Újezd NS Po stopách koněspřežné dráhy III - Velešín NS Po stopách koněspřežné dráhy IV - Dolní Dvořiště (NS Koňská dráha - stávající)

NS Po stopách koněspřežné dráhy I České Budějovice Výchozí bod: soutok Vltavy a Mlýnské stoky Cílový bod: křižovatka ulic Mánesova a F. A. Gerstnera Délka: 1,6 Km Počet staveb na trase: 4 Relikty: 1, 2, 3, 4 Převýšení: 4 m Počet zastávek NS: 6 (A-F)

NS Po stopách koněspřežné dráhy I České Budějovice

NS Po stopách koněspřežné dráhy III Velešín Výchozí a cílový bod: Parkoviště u Restaurantu U Koňské dráhy Délka: 3,2 Km Počet staveb na trase: 6 Relikty: 13a - 14 Převýšení: 18 m Počet zastávek NS: 5 (A-E)

NS Po stopách koněspřežné dráhy III Velešín

NS Po stopách koněspřežné dráhy III Velešín

Napojení na turistické trasy KČT Další návrhy řešení Napojení na turistické trasy KČT QR kód Geocaching

Závěrečné shrnutí Opatření: hlavní - Rekonstrukce dráhy a obnovení provozu – 1 úsek hlavní - Naučné stezky – 4 NS doplňkové - Napojení na turistické trasy KČT, Geocaching, QR kód kombinace opatření

Dekuji za pozornost Prostor pro dotazy

Doplňující otázky Jak vypadá koněspřežná dráha na rakouské straně? Je využívána, je v provozu? Jak byste zajistil financování obnovy koněspřežné dráhy, z jakých zdrojů, dotací apod.? Bylo již jednáno v této věci se zastupiteli města České Budějovice? Jaký je jejich názor? Jak byste s nimi jednal, když neznáte finanční rozvahu celého plánu? Šlo by získat Evropské fondy?