Převody jednotek obsahu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Převody jednotek objemu
Advertisements

Převody jednotek délky
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Převody jednotek obsahu
VY_42_INOVACE_28_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Hra na využití poměru 1 : 2 : 4 VY_42_INOVACE_06_01.
Rodina a její funkce Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Projekt – sčítání, odčítání a násobení desetinných čísel, desetinná čísla v praxi VY_42_INOVACE_05_01.
Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Slovní úlohy Sčítání a odčítání do VY_32_INOVACE_15_05 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření.
Geometrický význam vzorců VY_42_INOVACE_11_01. (a + b) 2 a a b b Pozoruj vyjádření obsahu čtverce o straně (a +b) (a + b) 2 = a2a2 b2b2 ab a 2 + ab +
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
Matematické hry Vetřelec, Bludiště Násobky přirozených čísel, čísla složená, prvočísla VY_42_INOVACE_07_01.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
Jak překonat únavu VY_32_INOVACE_16_36.  Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace  Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ 
Krychle a kvádr VY_42_INOVACE_12_02.
Druhy čar Technické kreslení VY_42_INOVACE_01_02.
THALETOVA VĚTA VY_42_INOVACE_13_02.
Druhy a dvojice úhlů Konvexní, nekonvexní, ostrý, tupý, pravý, přímý, plný Vedlejší, vrcholové, souhlasné, střídavé VY_42_INOVACE_09_02.
Zdravá výživa test   VY_32_INOVACE_17_36.
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary
NOTA PŮLOVÁ.
TATO PRÁCE JE ŠÍŘENA POD LICENCÍ CC BY-SA 3
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU:
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
Konstrukce trojúhelníku
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
HYDROSTATICKÝ TLAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_29.
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Plánované rodičovství
VY_32_INOVACE_M6.11 Autor: Mgr. Jaroslav Korb
KOULE A JEJÍ POVRCH VY_42_INOVACE_ 33_02.
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Polovina Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné používání.
Slovní úlohy polovina, čtvrtina
Sčítání, odčítání, násobení, dělení – příklady k procvičení
CVIČÍME PAMĚŤ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření. Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu.
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
BUNĚČNÉ DÝCHÁNÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_26.
Převody jednotek délky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Fotografie jsou z archivu autora..
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Složené slovní úlohy o n více, o n méně
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Převody jednotek obsahu
Školník Kulda je jednička
NOTA OSMINOVÁ.
Notová osnova.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Převody jednotek délky
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
15 JEDNOTKY DÉLKY – opakování.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Převody jednotek délky
tato práce je šířena pod licencí cc by-sa 3
Matematika a její aplikace
Převody jednotek obsahu
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Transkript prezentace:

Převody jednotek obsahu Jednoduché příklady, výpočet obsahů VY_42_INOVACE_06_02

Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2637 Název výukového materiálu: Převody jednotek obsahu Autor: Mgr. Zuzana Pokorná Vytvořeno: 19. ledna 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Geometrie v rovině a prostoru Téma: Jednotky obsahu Pomůcky: PC, dataprojektor Anotace: Prezentace je určená k procvičení učiva o převádění jednotkách obsahu. Příklady jsou rozděleny typově do tří oblastí tak, aby se způsob převodu těchto jednotek dětem lépe vžil. Poslední dva příklady jsou na výpočet obsahů čtverce a obdélníku. Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.

Při převádění jednotek obsahu použij toto schéma .100 .100 .100 .100 .100 .100 km2 ha ar m2 dm2 cm2 mm2 :100 :100 :100 :100 :100 :100

1. Převádíme z větší jednotky na menší 0,567 cm2 = mm2 56,7 e) 0,352 dm2 = 3520 mm2 b) 6,9345 dm2 = 693,45 cm2 f) 4,00312 m2 = 40031,2 cm2 c) 80,5221 m2 = 8052,21 dm2 g) 0,0034 m2 = 3400 mm2 d) 67,1 ha = 6710 a

2. Převádíme z menší jednotky na větší a) 8945,34 mm2 = 89,4534 cm2 e) 174 a = 1,74 ha b) 3708 cm2 = 37,08 dm2 f) 378,2 ha = 3,782 km2 c) 1278 dm2 = 12,78 m2 g) 27583,4 a = 2,75834 km2 d) 57128,1 m2 = 571,281 a

3. Mix a) 57,357 dm2 = 573570 mm2 b) 84759 cm2 = 8,4759 m2 c) 0,8451 ha = 845100 dm2 d) 0,0021 km2 = 2100 m2 e) 876,2 dm2 = 0,08762 a

4. Vypočítej obsah čtverce o straně 5 cm. Výsledek vyjádři v dm2 a mm2. Vzorec: S = a . a 5cm S = 5 cm . 5 cm Dosadíme: S = 25 cm2 5 cm Převedeme: 25 cm2 = 0,25 dm2 25 cm2 = 2500 mm2

5. Vypočítej obsah obdélníku o stranách 3 cm a 0,4 dm 5. Vypočítej obsah obdélníku o stranách 3 cm a 0,4 dm. Výsledek vyjádři v dm2 a mm2 Vzorec: S = a . b 3 cm Převedeme cm na dm: 3 cm = 0,3 dm 0,4 dm S = 0,4 dm . 0,3 dm Dosadíme: S = 0,12 dm2 Převedeme: 0,12 dm2 = 1200 mm2

Texty jsou vlastní originální tvorbou autora. Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu jsou součástí softwaru Microsoft® Office.