Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přítel je osoba, se kterou se odvažujete být sami sebou
Advertisements

Praha.  KAPKA MEDU PRO VERUNKU Nový původní český muzikál pro všechny generace Příběh o lásce, přátelství, o modré planetě a o tom, jak.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE _16_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Definice zapomínání: 1. Zánik vzpomínky. 2. Zánik nežné náklonnosti.
Světová literatura po 1. světové válce
Všechno se to začalo odehrávat už hodně, hodně dávno, kdy nebylo nic. Jen černo černá tma, která obklopovala velký vesmír. A pak se to stalo! Narazili.
Světová literatura po 1. světové válce
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
ALOIS MRŠTÍK VILÉM MRŠTÍK Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
MARCEL PROUST Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
… to je někdy víc než láska…
Victor Hugo ( ).
Každý den jsme trochu starší…
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Literatura na počátku 20.století
Číslo:VY_32_INOVACE_24_04 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Johann Wolfgang.
Nebuďme lhostejní!! „Vytvořme domov opuštěným koním!“ Lochmanová Aneta a kolektiv.
Píseň: Anne Murray - Mě potřebuješ.
JOHN GALSWORTHY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Čtenářský deník.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/12/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
SVĚTOVÁ MEZIVÁLEČNÁ PRÓZA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Guy de Maupassant
Albert Camus Barbora Vaňková.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_09 Tematická.
Téma: Petr a Lucie – R. Rolland
VLADISLAV VANČURA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
JAROSLAV HAŠEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1760_ZEM Světová meziválečná próza
Émile Zola Život Émila Zoly Tvorba Díla – Rougon-Macquartové Zabiják
Romain Rolland Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Tomáš Garrigue Masaryk
THOMAS MANN Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Meziválečná literatura
Číslo:VY_32_INOVACE_24_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Victor Hugo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Literatura 1. světové války Název sady: Český jazyk 9. ročník.
Mgr. Marie Havránková ODRAZ 1. SVĚT. VÁLKY VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE Literatura 1. pol. 20. stol. 2. ročník Srpen 2012.
Odraz 1. světové války v literatuře Materiál je součástí projektu „Odraz 1. světové války v moderní výuce“ a je prostřednictvím „Programu na podporu činnosti.
Karel Jaromír Erben Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název školy: SPŠ a SOŠGS Most Předmět: ČJL Tematický.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
Život Tvorba Malý princ Rozbor Ukázka Otázky Shrnutí.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.6 Karel Poláček Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Romain Rolland Aneta Kozlová Septima
JIŘÍ WOLKER ŽIVOT Kde se narodil busta na jeho rodném domě pohled na město mapa ČR a umístění města a zemřel ?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká literatura 2. poloviny 20. století.
Motto: Nesobecká snaha potěšit druhé je začátkem našeho šťastného života.
Jaroslav Seifert „Kdo hledá, bývá očekáván. Kdo čeká, je jen nalezen.“
Život Karla IV.- ,,Otce vlasti“
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Erich Maria Remarque VY_12_INOVACE_Rů_I_36
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Píseň: Anne Murray - Mě potřebuješ.
„Moudré ucho neposlouchá, co hloupá huba povídá.“
. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název školy: SPŠ a SOŠGS Most Předmět: ČJL Tematický okruh: Anarchističtí.
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
Erich Maria Remarque Eva Švančarová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Každý den jsme trochu starší…
Německá próza mezi válkami
VY _32_INOVACE_05_10M.Viewegh Ročník: ročník Anotace:
Dějiny ČR Marie Terezie - osvícená panovnice
Odraz 1. světové války ve světové literatuře:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT . Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0124 Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název školy: SPŠ a SOŠGS Most Předmět: ČJL Tematický okruh: Meziválečná literatura Téma: Romain Rolland – Petr a Lucie Ročník: Jméno autora: Mgr. Marcela Hofnerová Datum tvorby: 14. 12. 2012 Anotace:Žáci si připomenou základní údaje o tomto spisovateli a bude proveden rozbor vybraného lit. díla tohoto autora.

Romain Rolland (1866 – 1944) PETR A LUCIE

Romain Rolland přelom 19. a 20. stol. moderní světová literatura 1. pol. 20. stol. současníci: E. M. Remarque (Na základní frontě klid), M. Gorkij (Na dně), Exupéry (Malý princ) informace ze života: představitel humanistické tradice; Nobelova cena, prozaik, hudební vědec, autor životopisů významných osobností (Beethoven, Tolstoj) dílo: Jan Kryštof, Okouzlená duše, Dobrý člověk ještě žije

Petr a Lucie Vznik: v roce 1920; dílo vzniklo po 1. světové válce jako reakce na nesmyslnost války Místo a doba děje: děj trvá od středy večer 30. ledna do Velkého pátku 29. března 1918. Příběh je zasazen do Paříže zničené bombardováním v období první světové války

Petr a Lucie Petr Aubier - bydlí u rodičů v Paříži blízko Clunyjského parčíku; otec byl soudce, o šest let starší bratr Filip šel na vojnu dobrovolně hned na začátku války; vyrůstá v dobré měšťanské rodině na buržoazní úrovni; Petr i jeho rodiče jsou počestní, hodní, srdeční, lidsky cítící lidé; Lucie ho zaujala na první pohled a chová k ní velké přátelství a náklonnost; je velmi přemýšlivý a nenechává bez povšimnutí žádnou věc, která se ho alespoň trochu týká (otázka proč musí do války, když ji jeden voják nemůže vytrhnout).

Petr a Lucie Svého staršího bratra Filipa zbožňuje a obdivuje jeho statečnost a odhodlanost, svému sourozenci rád naslouchá, i když někdy velmi těžko hledá cestu do jeho duše; snaží se idealizovat svět, raději na něm hledá lepší a radostnější věci, události; nechápe smysl války; je citlivý, zranitelný, ohleduplný a plný života, který chce po setkání s Lucií, co nejvíce vychutnat; svou láskou k Lucii zahání myšlenku na válku a láska mu také pomáhá vyrovnat se sám se sebou

Petr a Lucie Lucie - dcera dělnice v továrně na výbušniny; z finančních důvodů nedostudovaná výtvarnice; živí se malováním kopií slavných obrazů; už jako malá se musela postavit na vlastní nohy; něžná, citlivá, prostá dívka se smyslem pro humor; na život se dívá trochu jinak než Petr, protože on je zajištěný, zato ona se musí o obživu starat sama; Petra má ráda a jeho lásku mu s nadšením opětuje.

Petr a Lucie - děj Petr Aubier bydlí se svými rodiči v Paříži v období vrcholení první světové války. Stejně jako mnozí jiní chlapci musí i on za necelý půlrok nastoupit do armády a jít do války. Celé dny se prochází po městě zničeném bombardováním a přemítá o životě a nemůže pochopit smysl války. Při dalším náletu se setkává s dívkou a nachází v ní novou naději. Jeho procházky už mají stálý cíl a vždy míří za tou neznámou. Po krátké době se oba osmělí a Petr se seznamuje s Lucií. Lucie se živí malováním obrázků na zakázku a Petr ji začíná na jejích obchůzkách doprovázet. Oba se navzájem poznávají a stávají se z nich nerozluční přátelé.

Petr a Lucie - děj Prožívají spolu krásné dny plné radosti a porozumění. Vzniká mezi nimi krásné pouto čisté lásky. Vytvořili si vlastní svět, svět bez války a utrpení. Petrovy dny se však stále více sčítají a ani jejich láska nemůže ten čas zastavit. Stále se mezi ně vkrádá myšlenka smrti, i když si to oba nechtějí připustit. O Velkém pátku, kdy vrcholí bombardování, se Petr a Lucie vydávají na varhanní koncert do pařížského chrámu Saint-Gervais. Při prvních tónech se zřítila klenba a oba je pohřbila pod svými sutinami. Zůstali navždy spolu a ani válka je nerozdělila. Válka nad nimi ztratila svou moc.

Petr a Lucie Jazyk: Novela je přeložena do spisovné češtiny obohacené o francouzské vsuvky. V románu jsou také vložena různá zamyšlení, která volně doplňují děj. Autor román založil na kontrastech a jejich vypořádání mezi sebou. Kontrasty: Válka X láska mezi Petrem a Lucií Láskyplné okouzlení X hrozba války (Petrův odvod) Petr a Lucie si vytvořili vlastní svět, plný pochopení a přátelství X nemilosrdný svět zabíjení a nenávisti Petr je z dobře finančně zajištěné rodiny X Lucie se živí sama Život X smrt

Petr a Lucie Hlavní myšlenka: Nelehký život společnosti v těžkém období. Dílo také ukazuje vzpouru dvou mladých lidí, kteří se setkávají náhodou a následně tragédii těchto dvou mladých lidí. Celý příběh řeší téma touhy po životě v období války, kdy život každého visí na vlásku. Autor se snaží říci, že válka je zbytečná a hloupá a umí zničit všechno hezké a že láska a vztah dvou lidí dokáže překonat problémy a trápení.

Použité zdroje http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/literature/laureates/1915/ http://albiiik.blog.cz/1106/petr-a-lucie-romain-rolland