Společenská výchova – verbální komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Advertisements

ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Where is it? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Petra Pilková Název šablony.
Základní výkresová dokumentace
Draw a monster Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
The Space- Vesmír Autorem materiálu, pokud není uvedeno jiak, je Bc. Kateřina najmanová.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Josef Gorčík Název šablonyVY_32_INOVACE SPV Název DUMuSTZ U Stupeň a typ vzděláváníStřední.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Josef Gorčík Název šablonyVY_32_INOVACE SPV Název DUMuSTZ U Stupeň a typ vzděláváníStřední.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE POV Název DUMuPOV.13O8.1K.
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE POV Název DUMuPOV.13O7.1K.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Předmět: Český jazyk – Náš svět (Člověk a jeho svět)
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Svatava Mlčochová Název šablonyVY_32_INOVACE SPV Název DUMuSPV K Stupeň.
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE POV Název DUMuPOV.13O9.1K.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE GAZ Název DUMuGAZ K Stupeň a typ vzděláváníStřední.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Svatava Mlčochová Název šablonyVY_32_INOVACE SPV Název DUMuSPV K Stupeň.
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE POV Název DUMuPOV.13O6.1K.
Gastronomická zařízení – Hlavní kuchyně – technické podmínky
Potraviny a výživa - Zelenina
Strojní zařízení - Zásady bezpečnosti při práci
Společenská výchova – Estetika pracovního prostředí
Společenská výchova – Zásady chování v ubytovacích zařízeních
Účetnictví – dlouhodobý majetek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Potraviny a výživa - Brambory
Ekonomika– národní hospodářství
Účetnictví – účetní doklady
Potraviny a výživa – Sýry
Gastronomická zařízení – druhy skladů
Gastronomická zařízení – BOZP, osobní hygiena, pracovní oděv
Stroje a zařízení - spoje
Cukrářské technologie – pevná těsta a linecké těsto třené
Cukrářské technologie – pevná těsta a linecké těsto třené
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Gastronomická zařízení – Hrubé a čisté přípravny
Gastronomická zařízení – ukládání obalů a odpadů
Gastronomická zařízení – prostředky pro úklid a sanitaci
Stroje a zařízení - spoje
Gastronomická zařízení – Vybavení kuchyní– nádobí a náčiní
Potraviny a výživa – Tuky použití, skladování, opakování
Strojní zařízení - Stroje na omítání
Gastronomická zařízení – Vybavení kuchyní – mycí stroje
Potraviny a výživa – Med
Společenská výchova – V restauraci
Potraviny a výživa – umělá sladidla
Stroje a zařízení - spoje
Gastronomická zařízení - Hygienické zásady
Potraviny a výživa – čaj
Společenská výchova – Pravidla chování v dopravních prostředcích
INFORMATIKA – počítačová grafika ve WINDOWS
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Stroje a zařízení - spoje
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor
Stroje a zařízení - spoje
Společenská výchova – Společenská významnost
Společenská výchova – Neverbální komunikace
Společenská výchova – Kultůra cestování
Strojní zařízení - Speciální stroje a zařízení
INFORMATIKA – záznamová media
Společenská výchova – Podání ruky
Estetika pracovního prostředí 4. S
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Stroje a zařízení - spoje
Transkript prezentace:

Společenská výchova – verbální komunikace Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0911 Autor Mgr. Svatava Mlčochová Název šablony VY_32_INOVACE SPV Název DUMu SPV.1309.1K Stupeň a typ vzdělávání Střední vzdělání s výučním listem, odborné učiliště Vzdělávací oblast Chování pracovníků ve službách, stravovací služby Vzdělávací obor Společenská výchova Vzdělávací okruh Verbální komunikace Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák, 15 - 19 let Anotace Prezentace seznamuje žáky s podstatou verbální komunikace Speciální vzdělávací potřeby - ano - Klíčová slova Řeč, rychlost, hlasitost mluvy, monolog, dialog Datum 26.10. 2012

VERBÁLNÍ KOMUNIKACE - ŘEČ

Při slovním projevu vnímáme komunikaci verbální, tj. to, co člověk říká.

Řekněte následující větu spolužákovi 1. pochvalně 2. velmi rychle 3. velmi pomalu 4. ironicky 5. velmi hlasitě 6. velmi potichu ” Zachoval jsi se dobře.“

Verbální komunikace (z lat. verbum, slovo) znamená komunikaci prostřednictvím jazyka a řeči. Základní požadavky na komunikaci jsou zřetelnost, stručnost, správnost, úplnost a zdvořilost.

Lidé spolu komunikují vždy za nějakým účelem: potřeba vyměnit si informace potřeba ovlivňovat chování lidí, mezilidských vztahů mezi jedinci i k vlastní osobě.

Monolog je hovor jedné postavy. Pro monolog je charakteristická souvislá, nepřetržitá řečová aktivita jednoho z účastníků komunikace.

Dialog - rozhovor dvou nebo více osob

Komunikace není vždy jen pozitivní a přínosná, má i své negativní projevy například pomluvy a fámy, lhaní, manipulace, agresivita, dezinformace.

Úspěch či neúspěch naší komunikace ovlivňuje vlastní slovní projev: a to jak • rychle slova vyslovujeme • rychle reagujeme odpovědí na otázku • jaká je délka slovního projevu ( dlouhý monolog, dialog) • jak často děláme pomlky mezi slovy a jak dlouhé pomlky jsou • hlasitost mluvy ( mluvím potichu, extrémně nahlas – křičím) • tón hlasu, zabarvení hlasu ( hluboký, pisklavý hlas …. • používání pazvuků nebo stále opakujících slov za každým např. druhým slovem ( ehm, no, jako, aha, …….

K čemu slouží verbální komunikace Co může ovlivnit projev řeči 3. Vysvětli, co je dialog a monolog

Použitá literatura: SMEJKAL Vladimír, BACHRACHOVÁ Hana, Lexikon společenského chování, 3.vyd. Praha: Grada, 2002. 264 s. ISBN 80-247-0209-6 Obrázky: str. 4, 7, 9,10 [cit.2012-02-09]. Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 na WWW: <http://office.microsoft.com/cs-cz/images>