Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1034.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nikola Malá, 3.A Gymnázium U Balvanu březen 2013
Advertisements

1.E Biologie.
Obecná biologie.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Orgány vyšších semenných rostlin
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Rostliny.
název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd
Biologie 1.ročník.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
VY_52_INOVACE_PRV.3.29_Živá příroda _ dřeviny_pracovní list
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_365.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Biologické vědy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Uspořádání rostlinného těla
- zabývají se studiem živých soustav
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinná pletiva – I. část Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/6 Šablona: III/2.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – vegetativní a generativní orgány rostlin Číslo vzdělávacího materiálu:
Neboli BUNĚČNÁ BIOLOGIE CYTOLOGIE. Čím se zabývá cytologie? Druhy, tvar a velikost buněk = morfologie Vnitřní stavba, druhy organel = anatomie Pochody.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka I. Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/2 Šablona: III/2 Inovace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Metamorfózy stonku Mgr. Michal Střeštík.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_09_Rostlinná pletiva – 2. část
BUŇKA – základ všech živých organismů
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Anatomie rostlinných orgánů
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vegetativní rostlinné orgány
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Somatologie zkoumá vlastnosti nejdokonalejšího a nejsložitějšího organismu, lidské bytosti zahrnuje mnoho vědních oborů.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Botanika.
Stonek.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1034 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_Inovace_GR06_Fia01_13 Vytvořeno: Srpen 2013 Autor: Mgr. Lada Fialová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Biologie Sada: Botanika Název vzdělávacího materiálu: Organologie Ročník: 1. ročník čtyřletého gymnázia

Anotace: Výkladová prezentace na téma organologie. Určená do hodin biologie nebo laboratorních cvičení z biologie. Prezentace je ukončena opakováním. Metodika: Prezentaci ovládá učitel klikáním myši nebo šipkou vpravo (popř. vlevo). Při opakování žáci odpovídají ústně a po kliknutí myší se objevují správné odpovědi.

ORGANOLOGIE

POJMY ZNÁM, NEPOTŘEBUJU VYSVĚTLENÍ Organologie Nauka o rostlinných orgánech, jejich morfologii, anatomii a metamorfózách. Studuje histologickou a cytologickou stavbu orgánů a jejich funkci. POJMY ZNÁM, NEPOTŘEBUJU VYSVĚTLENÍ

Morfologie Anatomie vědní obor studující vnější tvarovou rozmanitost organismů z řeckého MORFÉ = tvar vědní obor studující vnitřní stavbu organismů zabývá se buněčnou a tkáňovou/pletivovou strukturou těl z řeckého ANATEMNO = rozřezávat

Metamorfóza Histologie funkční přeměna z latinského metamorphis = proměna, přeměna nauka, která studuje stavbu a funkci pletiv/tkání součást anatomie z řeckého HISTOS = pletivo

Cytologie vědní obor, který studuje stavbu a činnost buňky z řeckého KYTOS = buňka Buněčná teorie „Omnis cellula e cellula“ „Každá buňka pochází z buňky“ Rudolf Virchow lat. buňka = CELLULA

Rostlinné orgány kořen (radix) stonek (kaulom) vegetativní list (fylom) květ (flos) semeno (semen) plod (fructus) vegetativní orgány prýt reprodukční orgány

Orgány HOMOLOGICKÉ ANALOGICKÉ Orgány, které mají stejný původ, ale různou funkci. např. hlíza lilku bramboru, oddenek pýru plazivého, stéblo lipnice roční (vznikly přeměnou stonku) Orgány, které mají stejnou funkci, ale vyvinuly se z rozdílných původních orgánů např. listové úponky hrachu setého a stonkové úponky vinné révy

atom molekula makromolekula buňka pletivo orgán rostlinné tělo

BIOLOGIE (bios = život) BOTANIKA (botané = rostlina) nauka, která studuje živé soustavy BOTANIKA (botané = rostlina) nauka, která studuje život rostlinných organismů EKOLOGIE (oikos = dům, okolí) nauka, která se zabývá vztahem organismů a jejich prostředí a vztahem organismů navzájem FYZIOLOGIE (phýsis = příroda) nauka studující funkci živých organismů především z hlediska fyzikálního a biochemického

OPAKOVÁNÍ 1) správně pojmenujte vědy morfologie vědní obor studující vnější tvarovou rozmanitost organismů anatomie vědní obor studující vnitřní stavbu organismů histologie nauka, která studuje stavbu a funkci pletiv/tkání cytologie vědní obor, který studuje stavbu a činnost buňky botanika nauka, která studuje život rostlinných organismů fyziologie nauka studující funkci živých organismů především z hlediska fyzikálního a biochemického

Zdroje obrázků Všechny fotografie jsou vlastním dílem autorky výukového materiálu.