Šetříme, porovnáváme CZ.1.07/1.4.00/21.1167 Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/21.1167 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_10_Šetříme, porovnáváme Připravujeme se na nákup, plánujeme, přemýšlíme, promýšlíme, počítáme. Mgr. Jana Kachlíková
Anotace Prezentace žáky naučí komunikaci o způsobu řešení úloh, obhájit vlastní názor, používat přirozená čísla k modelování reálných situací, učí finanční gramotnosti. Pro 1. ročník z. š. Číslo a početní operace Obor přirozených čísel 1 - 20
Příběh „Nákup“: Prvňáci naší školy se chystali na výlet. Protože se dobře a pilně učili, paní učitelka jim připravila výlet s programem. Do přípravy zapojila všechny svoje žáky. Ti rádi napsali nákupní seznam potřeb a potravin a počítali, kolik peněz potřebují a kolik mohou utratit.
Nákupní seznam rohlíky hořčice kečup vánočka špekáčky čaj cukr
Zuzanka počítá Jeden špekáček stojí 10 korun. Mohu si koupit ještě jeden, jestliže mám 20 korun? Kdo jí poradí?
Mireček přemýšlí Mám rád vánočku. Ušetřím peníze, jestliže si koupím vánočku s rozinkami za 14 korun nebo když si koupím vánočku s mandlemi za 19 korun?
Míša počítá Od babičky jsem dostal na přilepšenou 20 korun. 8 korun jsem utratil za přívěsek a 2 koruny za žvýkačku. Zbydou mi peníze na točenou zmrzlinu za 10 korun?
Šimon se ptá Kečup stojí 18 korun, hořčice 15 korun. Co je dražší? Co je levnější? < > =
Můžete jim poradit?
BIBLIOGRAFICKÉ CITACE [online].[cit. 2011-06-14] Dostupný z WWW: < http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=pokladni%C4%8Dka#ai :MC900441315|>. [online].[cit. 2011-06-14] Dostupný z WWW: < http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=ke%C4%8Dup#ai:MC9 00199311| >.