Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mona Drábková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).
Krychle a kvádr Obr.5 Obr.1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mona Drábková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).
Krychle Ať měříme jak měříme, krychle má všechny strany stejné Obr.1 Ať měříme jak měříme, krychle má všechny strany stejné Zepředu ji můžeme vidět jako čtverec, ale pozor, krychle je prostorový útvar! Obr.2
Krychle jsou například kostky na házaní nebo slavná Rubikova kostka Obr.4 Obr.3
Kvádr Kvádr oproti krychli nemá všechny strany stejně dlouhé. Zepředu ho můžeme vidět jako obdélník. Obr.5 Obr.6
Tvar kvádru má například houbička na nádobí nebo některé baterie. Obr.7 Obr.8
Spoj správně! Kvádr Krychle
Všechny uveřejněné zdroje: