ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 1.)
Advertisements

Umění 20. Století Malířské proudy a směry počátku 20. století
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Kubismus I. Polovina 20. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Zakladatel moderního malířství?
Gustave Courbet Barbizonská škola
ŠELMOVSTVÍ BAREV.
Moderní umění začíná postimpresionismem.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY 1905 – 1914
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
Impresionisté figurativního malířství
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ŠELMOVSTVÍ BAREV.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ORFISMUS Jiří Salajka.
Geometrická abstrakce
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_20_DĚJINY KULTURY – Umění 20.
Fuavismus Charakteristika uměleckého směru ve výtvarném umění.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_14_Orfismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Pablo Picasso Busta Ženy s kloboukem Dora „kubismus”
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_17_Impresionismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Věra Slezáková Název materiálu:
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Kubismus v malířství Autor: Mgr. Olga Pasovská.
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY NA PŘELOMU 19. A 20. STOLETÍ - 2
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Výtvarné umění I. Tematická oblast
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 1.)
Dějiny umění Poznejte díla směrů první poloviny 20. století 4.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
KUBISMUS.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_18_Fauvismus TÉMA: Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 DATUM TVORBY: 2.4.2014

Fauvismus

Anotace Materiál slouží jako osnova výkladu učitele, podklad k tvorbě zápisků žáka. Rozvíjí znalosti z dějin umění na základě prožitku a vlastní tvorby. Motivuje k vlastní výtvarné činnosti inspirované fauvismem. Je zakončen malým testem, správné odpovědi se zabarví fialově, špatné okrově. Podporuje mezipředmětové vztahy (výtvarná výchova, český jazyk a literatura). Je primárně určen pro předmět výtvarná výchova v druhém ročníku a sextě.

Z historie: Název (ze slova le fauve - šelma) dal skupině francouzských malířů vystavujícím společně na pařížském Podzimním salónu 1905 a na Salónu nezávislých 1906 kritik Louis Vauxcelles. Trvání skupiny – 1905 - 1907 Ve skupině se spojili pařížští žáci Gustava Moreaua s mladými malíři, kteří přišli z Chatou nebo z Le Havru. Vedoucí osobností skupiny byl  Henri Matisse.

Les Fauves, Výstava Salonu nezávislých časopis L'Illustration, 04. 11

Představitelé: Henri Matisse André Derain Maurice Vlaminck První fauvistické obrazy namalovali Matisse s André Derainem v Collioure  - Žena v klobouku – portrét Matissovy manželky http://www.youtube.com/watch?v=y84SNe0a kiQ

Znaky: Fauvisté nevytvořili žádný program a dohromady uspořádali jen tři výstavy Šlo jim o čistou barvu a jednoduchou zkratku Konstrukce obrazového prostoru bez modelace a stínování Dokonalá harmonie mezi emocionálním výrazem a dekorativní kompozice Výrazová síla obrazu má vycházet z barevné plochy, která na diváka bezprostředně působí. Matisse prohlašoval, že chce tvořit 'příjemné' umění; využíváním zářivých barev se snažil podpořit čistotu kompozice.

Henri Matisse Henri-Émile-Benoit Matisse (31. prosince 1869 –  3. listopadu 1954) http://tinyurl.com/o4tbpvx Ovlivněn postimpresionismem a japonským uměním Hlavním prostředkem užívaným v jeho dílech je barva Vůdčí osobnost fauvismu Maloval hlavně ženy a témata z každodenního života. Někdy bývá řazen k neoklasicismu a srovnáván s Picassem (s nímž se přátelil). V době 2. sv. války bylo jeho dílo označeno za zvrhlé Žil v Nice, vzdálen od Paříže – zde našel klid k tvorbě

Maurice Vlaminck 11. října 1958 v Rueil-la-Gadelière 4. dubna 1876 v Paříži –  http://tinyurl.com/ofy7zj8 francouzský malíř období fauvismu a kubismu sochař a spisovatel, napsal 26 děl – románů, esejí a básní V malbě autodidakt Profesionální cyklistický závodník a automobilista Stupňuje barevnou intenzitu – jasně červené, žluté a modré stromy

André Derain 10. června 1880 v Chatou  8. září 1954 v Garches byl francouzský malíř a sochař, jeden ze zakladatelů fauvismu. http://tinyurl.com/q623lmc V roce 1900 se seznámil s Mauricem de Vlaminckem, se kterým si pronajal ateliér. Začal malovat své první krajiny. Jako samouk navštěvoval mnoho muzeí, kde se vzdělával. Ovlivnil ho Vincent van Gogh a také postimpresionisté, především Paul Cézanne. V roce 1905 spolu s Henri Matissem vytvořili fauvismus Ilustroval první sbírku básní Guillauma Apollinaira

Která tvrzení jsou správná? Fauvismus je nazván podle hanlivého označení kritiky Le fauve v překladu znamená lev Je založen na přesném pozorování přírody Je prvním krokem k osamostatnění barvy nezávislé na skutečnosti Jeho zakladatelem je Camille Pissarro Obrazy působí plošně Kompozice obrazů je složitá Jeho představiteli byli Matisse, Deain a Renoir

Vytvořte fauvistický portrét Namalujte fauvistickou krajinu Náměty k práci: Vytvořte fauvistický portrét Namalujte fauvistickou krajinu

Žákovské práce

Zdroje ČERNÁ, Marie. Dějiny výtvarného umění. Praha: Idea servis, 1996, ISBN 1866-034-96. NEZJIŠTĚNO. Fauvismus [online]. [cit. 2.4.2014]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Fauvismus NEZJIŠTĚNO. WikiPaintings.org [online]. [cit. 2.4.2014]. Dostupný na WWW: http://www.wikipaintings.org/en/search/andre%20derain/1#supersized-search-256206 NEZJIŠTĚNO. Henri Matisse [online]. [cit. 2.4.2014]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Henri_Matisse VAN VECHTEN, Carl. Wikimedia Commons [online]. [cit. 2.4.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Portrait_of_Henri_Matisse_1933_May_20.jpg NEZJIŠTĚNO. Maurice de Vlaminck [online]. [cit. 2.4.2014]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Maurice_de_Vlaminck NEZJIŠTĚNO. André Derain [online]. [cit. 2.4.2014]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Derain AGENCE DE PRESSE MEURISSE. Wikimedia Commons [online]. [cit. 2.4.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Andr%C3%A9_Derain_1928.jpg NEZNÁMÝ. Wikimedia Commons [online]. [cit. 2.4.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Les_Fauves,_Exhibition_at_the_Salon_D%27Automne,_fr om_L%27Illustration,_4_November_1905.jpg?uselang=cs