Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Věra Slezáková Název materiálu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Věra Slezáková Název materiálu:"— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_12 Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol Téma sady: Výtvarné aktivizační činnosti Obor, ročník: Sociální činnost, Výchovná a humanitární činnost - sociální činnost - 4. ročník Datum vytvoření: leden 2014 Anotace: Opakování formou testu významných směrů 1. poloviny 20. století (Expresionismus, Fauvismus, Futurismus, Metafyzick é mal í řstv í ) Metodický obsah: Prověřování znalostí

2 Test Expresionismus Fauvismus Futurismus Metafyzické malířství Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol.

3 Obr. 1, Výkřik Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Otázka 1. Charakterizuj 4 znaky expresionismu (2 b.).

4 Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Odpověď 1. počátek 20. století zobrazuje hlavně vnitřní psychický stav X impresionismu (dojem) výraz, vášnivá reakce a hluboký prožitek skryté tváře skutečnosti

5 Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Odpověď 1. (pokračování) potřeba nahlédnut pod povrch věcí rozpor mezi člověkem a světem, skutečností a zdáním pocity bezmoci a úzkosti

6 Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Otázka 2. Jak se jmenuje hlavní norský představitel expresionismu? (1 b.)

7 Odpověď 2. Edvard Munch Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol.

8 Otázka 3. Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Napiš 2 další díla od tohoto umělce. (2 b.)

9 Tanec života Puberta Úzkost Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Odpověď 3.

10 Jak se nazývá česká skupina, která pod vlivem norského malíře (výstava v Praze r. 1905) tvořila stylem expresionismu? (1 b.) Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Otázka 4.

11 Skupina Osma –Bohumil Kubišta, Antonín Procházka, Vincenc Beneš, Otakar Kubín, Václav Špála, Emil Fila, J. Zrzavý, J. Váchal Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Odpověď 4.

12 Napiš jména 3 světově proslulých expresionistů. (3 b.) Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Otázka 5.

13 Edvard Munch Egon Schiele James Ensor Oskar Kokoschka Paul Klee Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Odpověď 5.

14 Jak byste nazvali umělecký směr počátku 20. století, který překládáme jako „šelmy“? (1 b.) Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Otázka 6.

15 Fauvismus Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Odpověď 6.

16 Napiš 2 hlavní představitele tohoto směru. (2 b.) Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Otázka 7.

17 Henri Matisse Maurice Vlaminck André Derain Franz Marc Václav Špála Emil Fila Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Odpověď 7.

18 Napiš kdo napsal manifest futurismu? (1 b.) Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Otázka 8.

19 Filippo T. Marinetti Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Odpověď 8.

20 Napiš alespoň 3 body, čeho se týkal tento manifest (hlavní cíle futurismu). (3 b.) Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Otázka 9.

21 1909 manifest futurismu –pohyb,dynamika – nová krása –proti tradicím – chtějí moderní život, zavrhli všechny své předchůdce, odmítání všech dosavadních uměleckých a kulturních hodnot –propagace rychlosti, krása strojů, požadují agresivitu, neohroženost, radost z nebezpečí Odpověď 9. Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol.

22 –oslava války, nacionalistické fráze, hlásí se k fašismu –chtějí zlikvidovat harmonii – destrukce, anarchie Odpověď 9. (pokračování) Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol.

23 Napiš 3 představitele futurismu. (3 b.) Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Otázka 10.

24 Filippo T. Marinetti Umberto Boccioni Carlo Carra Giacomo Balla Gino Severini Antonio Sant´Elia Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Odpověď 10.

25 Který umělecký směr reaguje na futurismus (opakem)? (1 b.) Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Otázka 11.

26 Metafyzické malířství –nehnutost, klid, ticho –Itálie –předzvěst surrealismu Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol. Odpověď 11.

27 –Nostalgie po antice, fantasknost, tajemnost, má emotivní náboj. Znázorňuje neskutečnost, fantazii, zneklidňující předměty odrážející snové představy. Umělci metafyzické malby využívali podvědomých podnětů, uctívali magickou moc čísel a geometrických obrazů. Odpověď 11. (pokračování) Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol.

28 Celkem bodů: 20 20 – 17 ……….. 1 16 – 13 ……….. 2 12 – 9 ………… 3 8 – 5 ………….. 4 4 – a méně …... 5 Dějiny umění: Umění 1. pol. 20. stol.

29 ZDROJE [1] ŠAMŠULA, Pavel a Jarmila HIRSCHOVÁ. Průvodce výtvarným uměním IV. 2. vyd. Úvaly: Albra, 2000, 122 s. Pomocné knihy pro učitele a žáky (Albra). ISBN 80-862-8724-6. [2] ČERNÁ, Marie. Dějiny výtvarného umění. 3., rozš. a upr. vyd. Praha: Idea servis, 2002, 216 s., [7] s. obr. příl. ISBN 80-859-7041-4

30 ZDROJE OBRÁZKŮ Obr. 1 – ŠAMŠULA, Pavel a Jarmila HIRSCHOVÁ. Průvodce výtvarným uměním IV. 2. vyd. Úvaly: Albra, 2000, 122 s. Pomocné knihy pro učitele a žáky (Albra). ISBN 80-862-8724-6., str. 48

31 AUTORSKÁ PRÁVA „Dílo smí být šířeno pod licencí CC BY-SA. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Všechna necitovaná autorská díla jsou dílem autora. Všechny neocitované kliparty a další grafické objekty jsou součástí prostředků výukového SW Smart Notebook a MS Office.“


Stáhnout ppt "Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Věra Slezáková Název materiálu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google