Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podnikání Podnikáním se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku. Podnikatelem.
Advertisements

Založení družstva © Mgr. Iva Jermanová, advokátka.
Procesy Informační proces
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Řízení dokumentace.
PODPURNÉ PROCESY V ORGANIZACI
Obchodní společnosti.
Struktura personální směrnice
Právní procesy. Právní řád Předpisy zákonné –Ústava –Ústavní zákony –Zákony –Zákonná opatření Předpisy prováděcí –Vládní nařízení –Vyhlášky –Vyhlášky.
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Podnikání VY_32_INOVACE_ Podnikání - je založeno na podnikatelském záměru s cílem dosažení maximálního zisku - podnikatelský záměr = nápad.
Podnik 6.hodina. Podnik jako soubor osobních,hmotných a nehmotných složek podnikání Podnik je právně samostatný subjekt trhu, zakládaný a provozovaný.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Základy podnikání živnostenské podnikání, postup při ohlášení živnosti
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Personální procesy.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
1. Založení OK = zakladatelské právní jednání - Společenskou smlouvou (je-li 2 a více společníků - Zakladatelskou listinou (je-li 1 společník - lze pouze.
- od nová právní úprava – nově se řídí „Zákonem o obchodních korporacích (ZOK)“ č. 90/2012 Sb., dále Novým občanským zákoníkem (NOZ) č. 89/2012.
Živnosti Právnické a fyzické osoby Čtyři typy živností
Administrativní technika. Struktura předmětu Přednášky: –Úvod, struktura předmětu –Procesy v organizaci, jejich charakteristika –Administrativní procesy,
Podnikání Ing. Vojtěch Jindra
PODNIKÁNÍ, JEHO PRÁVNÍ FORMY A OBECNÉ PODMÍNKY
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
EKONOMIKA OBCHODNÍ SPOLEČNOSTI Ing. Hana Kročová
Reporting.
Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica, Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum:
= společenství NEUZAVŘENÉHO počtu osob, založené za účelem podnikání nebo i za jiným účelem (vzájemné podpory svých členů nebo třetích osob) - např. družstvo.
ČVUT v Praze, Fakulta stavební Podnikání ve stavebnictví 126 EMM – Ekonomika a management Zimní semestr 2010 / 2011 Ing.Zdeněk Burda
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
Dobré odpoledne.
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Základy podnikání v praxi Ing. Iva Krejčí CZ.1.07/3.1.00/
STÁTNÍ PODNIK.
Obchodní společnosti.
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
V soutěžních vztazích Stát, samosprávné územní jednotky Osoby, které si zvolily obchodněprávní režim závazku podle § 262 odst. 1 účastníci závazkových.
Živnostenské podnikání Obchodní společnosti. Úvod Obchodní společnosti Obchodní společnosti Řídí se dle OBZ 513/1991 Sb.Řídí se dle OBZ 513/1991 Sb. Veřejná.
Komanditní společnost
Operační program ESPON 2013 Informační den Program ESPON 2013 Projektová partneři Mgr. Milada Hroňková Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Struktura podnikatelského plánu
N_SD/c-pVPH TB č. 10 Správa dokumentů v mezioborových souvislostech – 2. část.
Začínáme podnikat aneb podnikatelský plán v praxi Lucie Vaigertová Střední škola KNIH, o.p.s.
Proces konstituování korporace Příprava zřizovacích procesů Založení korporace Splnění vkladové povinnosti Získání podnikatelského oprávnění Návrh na zápis.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Přehled subjektů obchodního práva JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty N_SD, tematický blok č. 6.
Ing. Veronika Dostálková MBA ŽIVNOSTI Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO31 Název.
Právní subjekty v podnikání
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Obchodní společnosti I.
Výchova k občanství 9.ročník
Rozdíly mezi různým podniky právnických osob
Postup při zřizování obchodní společnosti
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Subjekty obchodněprávních vztahů
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Postup při zřizování obchodní společnosti
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základy podnikání živnostenské podnikání, postup při ohlášení živnosti
Podnikání a jeho právní formy
Základy podnikání živnostenské podnikání, postup při ohlášení živnosti
Transkript prezentace:

Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty N_SD, tematický blok č. 6

1.1 Procesní řízení Procesní řízení = maximální snaha o integraci činností mezi jednotlivými řídícími jednotkami, při optimální struktuře a vazbách činností Proces → definované vstupní a výstupní veličiny → posloupnost činností → zřetězení s předcházejícími a následujícími procesy → závislost na vnějších a vnitřních faktorech → možnost ovládání průběhu procesu Procesy → klíčové (výroba, technologie, marketing …) → podpůrné (vč. administrativních) Administrativní činnosti = strukturované procesy + většinou používají standardizované formuláře a dokumenty

2.1 Administrativní procesy 2.1.1 Struktura administrativních procesů: - informační monitoring + reporting vybraných procesů - rozhodovací plánování porad - personální pracovně právní dokumenty, agenda zaměstnanců - obchodní obchodní korespondence, smlouvy … - platební platební styk tuzemský, zahraniční, hotovostní … - právní podnikové právní dokumenty - kontrolní kontrolní činnost, škodní komise …

2.1 Administrativní procesy 2.1.2 Řízení administrativních procesů Organizační normy jako nástroj řízení: → s delší platností (řády, směrnice …) → operativní (pokyny, příkazy, postupy, sdělení …) Hlavní organizační normy související se správou dokumentů: - spisový řád + spisový a skartační plán - statut - organizační řád - podpisový řád - oběh účetních dokumentů - manipulace s dokumenty obsahujícími utajované informace - manipulace s dokumenty obsahujícími osobní a citlivé informace

2.1 Administrativní procesy 2.1.3 Řízení kvality administrativních procesů Management kvality → normy ISO 9000 → Evropský výbor pro normalizaci (CEN) Audit administrativních procesů ● integrovat v rámci systému organizace ● udržovat kontinuální péči o kvalitu procesů ● analyzovat a zjišťovat neefektivní činnosti ● eliminovat neúčelné a duplicitní činnosti ● doplňovat chybějící dokumentaci o řízení kvality

2.1 Administrativní procesy 2.1.4 Spisový řád původce Popis způsobu manipulace s dokumenty u původce: odpovědnost, kompetence → podrobnosti viz VoSSL - evidence - označování - vyřizování - ukládání → skartační znaky (A,V,S) + skartační lhůty - skartační řízení → výběr archiválií → A - předání archiválií do archivu 2.1.5 Zápisy z porad a jednání Rozlišení podle významu: statutární X ostatní

2.2 Administrativní procesy 2.2.1 Dokumentace při zahájení podnikatelské činnosti 2.2.1.1 Živnost (živnostenské podnikání) – FO nebo PO Novela ZoŽP (č. 214/2006 Sb.) → centrální registrační místa (CRM) → jednotné registrační formuláře (JRF) Od 1. 10. 2008 → e-JRF: prostřednictvím EPO → EP Živnostenské podnikání = soustavná činnost, samostatně, pod vlastním jménem, na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku, podle ZoŽP Živnosti → ohlašovací ↗ volné ↗ vázané: zvl. podmínky provozování ↗ řemeslné: odborná způsobilost → koncesované: odborná způsobilost + podmínky provozování

2.2 Administrativní procesy 2.2.1.2 Podnikání FO (OSVČ) a PO - společenská (zakladatelská) smlouva: úředně ověřené podpisy, forma notářského zápisu - návrh zápisu do OR (zejména): ↗ doklady o založení, ↗ doklady o předmětu podnikání ↗ doklady o sídle ↗ doklady o společnících ↗ doklady o vkladu (základním kapitálu), jeho splacení … ↗ doklady do veřejné sbírky listin Specifika družstva: ustavující schůze (základní kapitál, stanovy, orgány)

2.3 Administrativní procesy 2.3.1 Dokumenty informačního procesu 1/úroveň operační: analytické → operativní → př. interní 2/úroveň taktická: kombinované → o. s prognózou → př. interní 3/úroveň strategická: syntetické → souhrnné s progn. → interní + externí Management → manažerské informace Datová úložiště → subsystémy → dokumenty → klienti ↕ transformace dat Informační systémy → ekonomika → účetnictví a mzdy → majetek

2.3 Administrativní procesy 2.3.2 Tvorba zpráv (reporting) → strukturovaný dokument obsahující informace o vybraném procesu nebo procesech probíhajících v organizaci Ředitel organizace ↗ Zpracování a předání souhrnného reportingu Ředitel odboru Zpracování podkladových informací dle zadání Zpracovatel