Komunikace Umění přesvědčit
Úkol: Vytvořte dvojice (podomní prodejce, nezaujatý kupující) Úkol: Vytvořte dvojice (podomní prodejce, nezaujatý kupující). Úkolem prodejce je přesvědčit potencionálního zákazníka o tom, že zrovna potřebuje jeho produkt (tužku, tašku, svačinu…). Jaké přesvědčovací techniky jste použili? Podařilo se vám svůj výrobek prodat? Co bylo nejtěžší?
Podívejte se na první část pořadu „Komunikace je hra“ a sledujte, jaké dovednosti uplatnila paní Koukalová: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10169534357-komunikace-je-hra/208572231010011-umeni-presvedcit/ do 4:08 (paní Koukalová se uměla vcítit do potřeb pana Dvořáčka a své dovednosti manipulativně využila)
Podívejte se na druhou ukázku z firemního prostředí http://www Podívejte se na druhou ukázku z firemního prostředí http://www.ceskatelevize.cz/porady/10169534357-komunikace-je-hra/208572231010011-umeni-presvedcit/ 5:14 – 6:49 a navrhněte, co by ing. Macek mohl udělat jinak, aby přesvědčil vedení firmy o svém zlepšovacím návrhu: (nevyužil přesvědčovací možnosti, šel na to zhurta a emotivně, nedokázal kritické připomínky využít)
Podívejte se na ukázku znovu a zapamatujte si co nejvíce technik, které ing. Macek použil, aby byl tentokrát úspěšný: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10169534357-komunikace-je-hra/208572231010011-umeni-presvedcit/ 7:27 – 11.05
Na začátku ocenění a uznání Dokázal přiznat vlastní chybu Vyjadřoval se pozitivně Hledal styčné plochy (dal prostor oponentovi, aby se také vyjádřil) Podpořil svá tvrzení stanoviskem odborníků
Na co bychom u přesvědčování ještě neměli zapomenout? Nejdříve si zanalyzovat, zdá to má smysl Využít verbální i neverbální komunikaci Umět naslouchat – vnímat, co nám druhý říká Neopomíjet zásady rétoriky
Zdroj: http://www. ceskatelevize